Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mary

Mary

31-05-2010 om 09:09

Engeland low budget?

Hallo,

Tja, ik ben er rijkelijk laat mee, maar we hebben maandenland gewikt en gewogen en nu dan toch maar besloten om naar Engeland op vakantie te gaan. Gisteren dus uitgebreid gegooglet, maar jee... wat is alles duur!!!!! We willen wat reizen en vinden die passen van de British Rail een uitkomst. Maar de hotels, ook B&B, zijn niet te vinden onder de 120 euro per nacht (voor 3 personen). De échte jeugdherbergen zijn wel wat goedkoper, maar vooral mijn vriend heeft geen zin om tussen de feestvierende jongeren te gaan bivakkeren met een kind.
Heeft iemand misschien tips? Kamperen is ook wat lastig want zonder auto is dat wat moeilijker te doen en we zijn (zeker met een kind) het stadium van het backpacken eigenlijk wel voorbij

Nogmaals, heeft iemand tips?

Thanx, Mary

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

31-05-2010 om 10:47

Tip

Mary:
"Nogmaals, heeft iemand tips?"
Een andere bestemming? Oost-europa ofzo? Goedkoper en beter OV, gemiddeld.

Vic

Vic

31-05-2010 om 13:12

Ben benieuwd

Ik hoop dat je tips krijgt. Ik vind Engeland een ontzettend leuk vakantieland, maar ik ben daar altijd minstens 30% duurder uit aan dagelijkse kosten dan in andere landen.

Mary

Mary

31-05-2010 om 14:12

Is ierland een alternatief?

Nou, dat belooft niet veel goeds
Zou Ierland een goedkoper alternatief zijn? Of is dat eenzelfde laken het pak?

Groeten, Mary

Huizenruil

....dat zou je kunnen doen. Iemand gaat in jouw huis, en jij in de hunne. De portomonee blijft dicht. Er zijn bureau's die dat regelen. Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar mij lijkt het wel leuk.

Jeugdherbergen

Jeugdherbergen zitten helemaal niet per definitie vol met feestende jongeren. In de grote steden misschien wat meer, maar ik ben regelmatig in Britse jeugdherbergen geweest en je komt daar vaak gezinnen of alleenreizende ouders met kinderen tegen. En ook bejaarden trouwens. Niks 'jeugd'herberg, wat dat betreft.
De lol van die jeugdherbergen is dat je er vaak ook zelf kan koken, wat voor de kosten natuurlijk erg aantrekkelijk is.

Huizenruil is overigens altijd nog voordeliger.

Groeten,

Temet

babs67

babs67

01-06-2010 om 12:41

Ierland

Hoi Mary

Ik heb een tijdje in Ierland gewoond, dat is inmiddels wel 8 jaar terug, maar mijn ervaring is dat het daar als vakantieland nog duurder is dan Engeland. En er komt nog een flink stuk bij aan de kosten voor de reis.

Ierland is wat mij betreft absoluut een aanrader als vakantieland, maar niet goedkoop..

groetjes
babs

Iris

Iris

06-06-2010 om 19:20

Andere ervaringen in engeland

Al vele jaren trekken we toch weer richting Engeland en Schotland. En het is nog nooit zo goedkoop geweest, want de pond staat heel laag. Je had al geinformeerd naar Britrailpass, maar als je veel moet reizen, is het handig om met lange afstandsbussen te gaan. 5 keer goedkoper als de trein en net zo comfortabel. on line boeken is al helemaal niet duur. Treinen zijn wel duur in de U.K. Zo ga ik binnenkort met de bus van Edinburgh naar Inverness, vier en een half uur voor maar 5 pond.
De jeugdherbergen zijn niet echt duur, en echt, je zult er waarschijnlijk weinig feestvierende jongeren aantreffen. Meer sportieve 40 plussers.
Wij gingen meestal ook kamperen of we huurden een leuke cottage, voor ong.300 pond per week heb je al een hele leuke met alles er op en eraan. Niet in een vakantiepark, maar gewoon in een havenstadje, dorpje of zo.Ik boek meestal zo'n huisje ook online. Uit eten is niet duur als je dat in de pub doet, je mag ook kinderen meenemen. Of zelf koken natuurlijk. Tja, ik vond en vind het allemaal reuze meevallen met de prijzen.

Iris?

Heb je tips voor een camping, inderdaad niet zo'n caravanpark, in het zuiden van Engeland?

dank alvast, Toos

Iris

Iris

07-06-2010 om 18:15

Kamperen

Vroeger , voor we kinderen hadden gingen we met de fiets en tentje op vakantie. We houden ook niet van grote campings. Er is ook een anwb-gids, maar daar staan ook heel veel grote campings in. En dus veel Nederlanders. We gingen meestal naar de plaatselijke toeristinformation, kregen daar een foldertje mee met campings. Of als we een leuke kleine camping zagen, gingen we daar gewoon staan. of een veldje bij de boer en dan vragen of het mocht. Twee jaar geleden met de auto in Wales geweest en ook zonder van te voren gereserveerd te hebben gekampeerd. Alleen aan de kust zijn de campings best vol. De rest valt reuze mee.
Maar ik snap als je een week op één plek of zo wilt blijven, dat je dan wat meer eisen wilt. en zeker van een plek wilt zijn Ik heb zoveel campings gezien..Ik kan je aanraden om via Visit Britain of Bureau Brittania folders aan te vragen over campingsin het gebied. Of zoek op internet in de omgeving waar je heen wil. Kamperen bij de boer is ook erg leuk. Maar ik kan je niet zo even een camping aanraden.

Toch....

bedankt voor je info!

groet Toos

Jeugdherbergen

Youht hostels hebben family rooms, handig als je met een kind reist. Feestende jongeren heb je alleen in steden. Die gaan niet de natuur in.
Britse YH's zijn beregezellig, je komt er ook andere gezinnen tegen (kan je kind lekker spelen).
Dus je vriend moet maar eens over z'n vooroordeel heen kijken...

dc

dc

09-06-2010 om 00:05

Wanneer?

Wanneer gaan jullie precies? En waarheen ongeveer?? En hoe oud is je kind?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.