Vakantie en uitjes

Pelle
27-05-2010 om 10:23
Enquete over jullie vakantie dit jaar. doe mee (ook als je niet gaat of nog niets geboekt hebt)
Het viel me op dat er nog zoveel vragen komen over 'waar moeten we heen in de zomervakantie'? Ik heb nav mijn 1 april grap dus een enquete gemaakt voor de vakantie.
Het gaat over wanneer je je bent gaan orienteren, wanneer je bent gaan boeken, hoe duur het ongeveer wordt (hoef je niet in te vullen als je dat niet wilt) waar je heen gaat en hoe je op vakantie gaat.
http://www.thesistools.com/web/?id=141556
En ja hoor, jullie mogen mijn enquete ook afkraken, net als bij de studenten, ik heb hem in 20 min in elkaar geflanst dus er zal wel veel aan mankeren. Het is anoniem dus ook ik zie niet wie wat heeft ingevuld.
En ja, ik heb toestemming LOL

egberdien
27-05-2010 om 10:53
Gedaan...
En nu verwacht ik wel een verslag natuurlijk!
Wel lastig om te antwoorden soms... Zoals: wanneer heb je geboekt. Wij huren een camper, dat hebben we al vlak na de kerst geregeld, maar we hebben geen campings geboekt.
Gelukkig had je "anders" antwoorden toegevoegd!
Wel jammer dat we niet naar Antarctica gaan, want dan had ik het "domme Pelle" antwoord kunnen geven!
Oh en waarom is de "anders" bij vraag 2 niet met een hoofdletter en die bij vraag 1 wel?

cecile
27-05-2010 om 12:38
Leuk, lekker kort
Pelle,
Leuk een keer een KORTE enquete.
Misschien handig om aan te geven dat meerdere antwoorden mogelijk zijn, wat wel bleek te kunnen of in elk geval bij de landen (dat is wel handig als je zoals wij dit jaar, de vakantie in 2 stukken knipt). Kan ook bij boeken natuurlijk en dus ook bij accomodatie.
Ook misschien handig bij huisje ook appartement toe te voegen.
En je bent dus niet geinteresseerd (in meer detail) als mensen meer dan 600 euri pp uitgeven?
Maar inderdaad: ik wacht in spanning op de uitslag.

Gerdina
27-05-2010 om 14:01
Ook gedaan
Bij de vraag HOE ga je met vakantie, kon ik de auto maar niet vinden bij de antwoorden, toen toch maar het huisje ingevuld

Jesse_1
27-05-2010 om 19:58
Na afloop
Kan het kloppen dat je na afloop 'in' de enquête blijft staan?
Die van mij heb je òf niet òf 2x ontvangen
Jesse

cecile
27-05-2010 om 22:18
Ojee!
Pelle, die van mij is dus niet goed: het was dus 600 euri pp per WEEK - ik dacht in totaal, iets te snel gedaan - was zo blij dat het zo'n korte was
zo krijg je dus vertekende uitslagen. wil je meer info zodat je mij eruit kunt halen en ik het nog eens opnieuw (en dan beter) invul?

merene
28-05-2010 om 11:47
Gedaan
Ik vroeg me ook af hoe ik mijn tentje mee moest nemen. Met de auto dus.
En lekker kort. Ik kon hem nog net invullen, voordat ik naar school hol.

Fien
28-05-2010 om 12:27
Haha
ik ga dit jaar niet op vakantie, dus ik was zooooo door je enquete heen ))
Het was wel grappig dat datzelfde zinnetje ("ik ga niet op vakantie") naarmate de enquete vorderde steeds dwingender ging klinken in mijn hoofd. Net alsof je tegen iemand aan het kletsen bent die steeds weer vergeet dat je niet op vakantie gaat dit jaar.
ik ga niet op vakantie dit jaar
Ik GA dit jaar niet op vakantie
Ik GA NIET op vakantie dit jaar
ik GAAAAAAAA NIET op vakantie
IK GA NIET OP VAKANTIE

Massi Nissa
28-05-2010 om 16:59
Ook gedaan
Ik dacht, Pelle zet "Marokko" er wel bij als keuzemogelijkheid, want ze weet dat dat land in elk geval 1 keer ingevuld zal worden . Nou, dan maar "Afrika". O ja, ik zou zelf ook benieuwd zijn geweest naar de manier waarop er naar de bestemming werd gereisd.
Groetjes
Massi

mover
28-05-2010 om 22:17
Met de (huur)auto
Omdat wij geen auto hebben, huren we er een voor de vakantie. Onder de streep een dure vakantie dus.
Terwijl we toch een redelijk cheepo camping hebben met zonder glijbanenaquapark en dikso
Leuke enquete.

V.R. Eij
29-05-2010 om 01:11
Kosten eigen huisje en eigen auto?
Wij hebben een paar jaar geleden een eigen huisje gekocht in het buitenland. We rijden daar naar toe met een eigen auto. Verder geven we daar vooral geld uit aan boodschappen doen en een enkele keer uit eten, net als thuis. Hoe bereken je dan de kosten van deze vakantie?
We betalen jaarlijks voor het huisje ook wat voor verzekering en onroerend goedbelasting e.d., en een enkele keer wat onderhoud. Daartegenover staat dat we het huisje ook af en toe (voor een zachte prijs) verhuren aan vrienden en kennissen.
Ik vind dat je bij het gebruik van een eigen auto wel degelijk de aanschaf en de vaste lasten bij je vakantie-uitgaven moet optellen. Over de kosten van het huisje kun je twisten, want dat is onroerend goed.

dc
29-05-2010 om 11:25
Naar nederland
je hebt niet de optie om "naar nederland" te gaan voor vakantie voor de expats onder ons!

Annet
29-05-2010 om 18:59
Ik miste ook een mogelijk antwoord
Wij hebben nog niet geboekt, gaan dat ook niet binnenkort doen, gaan wel op vakantie. Wij boeken gewoon nooit. Ik vermoed dat dit vooral voor kampeerders in de zomer geldt.
Ik heb nu 'anders' ingevuld maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die helemaal niet boeken, om hiervoor een apart antwoord mogelijk te maken.

Nasha 1st
29-05-2010 om 19:32
Sini (ot)
Even een vraag, hoe heette die plaats nou ook weer in Estland waar jij woonde?

judiths mama
29-05-2010 om 21:59
Ehm
blijkbaar heb ik iets gemist, 2 maanden geleden, of ik ben er vol ingetuind... wat was jouw 1 april grap?

Hennah
30-05-2010 om 01:01
Auto
"Afschrijvingskosten zou je dus per jaar en dan per week moeten uitrekenen, meer niet."
Ik denk dat veel mensen een grotere auto kopen met het oog op de vakanties. Voor allleen woon-werk-verkeer is een kleine auto het handigst en goedkoopst. Dus je zou moeten uitrekenen: als we niet/nooit op vakantie gingen, wat voor auto hadden we dan? Dat prijsverschil zou toch echt bij de kosten van de vakanties geteld moeten worden...
Overigens is dit bij ons niet het geval. Mijn partner heeft een kleine en zuinige auto voor het woon-werk-verkeer, en daarmee gaan we ook op vakantie. En stiekem verzucht ik dan wel eens: hadden we maar zo'n grote auto waar we alle spullen van ons en kind lekker in kunnen gooien... maar dit is veel beter voor het milieu (en de portemonnee), dus dan maar wat passen-en-meten, dat heb ik er graag voor over...
In de tijd dat partner met de trein naar zijn (ander) werk kon gaan, had hij een tijd geen auto en hebben we voor de vakantie wel eens een auto gehuurd. Dat lijkt duur maar dat is het natuurlijk helemaal niet vergeleken met de aanschaf, onderhoud, belasting en parkeervergunning van een eigen auto.
Nou kan ik zelf niet eens autorijden, en heb dat ook niet nodig, zonder autorijdend gezelschap ga ik met de trein etc. Al is't natuurlijk wel handig, iemand met een auto in de buurt...

Annet
30-05-2010 om 08:52
Is voor ons nog steeds niet in te vullen
Wij besluiten pas 1-2 dagen van tevoren waar we definitief naartoe gaan. Dat is dan land/streek.
De precieze camping voor de eerste dagen zoeken we ter plekke uit. Met de volgende 3 tot 5 campings gaat het net zo.

Nasha 1st
30-05-2010 om 11:14
Sini (nogmaals ot)
Ja, toch he? Ik weet helemaal niks van Estland, maar een collega vertelde van de week dat haar dochter in Estland is, in .... Talinn.....en ik dacht he? Waar ken ik dat toch van.....typisch toch weer....

erel6
06-06-2010 om 00:10
Luxemburg
Heb de enquete ingevuld. Ben niet 1 van de 2, maar Luxemburg stond er ook niet bij en het is daar zo mooi.