Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Aaf

Aaf

29-11-2017 om 20:44

Ervaring met boeken ticket?

Ik wil een ticket boeken voor zomer 2018 naar Bangkok.
Wanneer kan ik dat het beste doen?
Prijs loopt nu op- maar ik hoor van anderen dat januari boeken vaak voordeliger is.

Of 18? weken tevoren?

Hoor graag jullie ervaring.

filalu

filalu

01-12-2017 om 15:10

zo vroeg mogelijk

Mijn ervaring is zo vroeg mogelijk. Maar ik heb destijds mijn ticket naar Bangkok in de zomer ook in januari geboekt voor een redelijke prijs.

reiziger

reiziger

01-12-2017 om 15:17

zo vroeg mogelijk

Er zijn tickets tegen diverse tarieven beschikbaar. Eerst worden de goedkoopste verkocht, daarna de iets minder goedkope etc.

Daarnaast kan het natuurlijk altijd gebeuren dat een maatschappij of reisorganisatie op enig moment een actie heeft. Maar daar kun je niet op gokken.

Paar jaar geleden wilden we naar Namibie. Ik moest echter nog een paar weken wachten op akkoord voor mijn aangevraagde vakantie weken op zijn werk. Toen we in december konden boeken, waren de tickets 150 euro per stuk duurder geworden. Ik heb het daarna nog een tijd in de gaten gehouden en iedere keer zagen we de tickets iets duurder worden.

Bo

Bo

01-12-2017 om 15:19

11 maanden

11 maanden van tevoren komen de tickets beschikbaar en meestal zijn ze dan het voordeligst. Augustus is hoogseizoen (vanuit Europa gezien) dus ik verwacht dan echt geen aanbiedingen. Ik zou dus nu boeken (of liever al hebben geboekt).

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-12-2017 om 16:43

Prijs verdubbeld

Ik had een maand geleden gekeken voor tickets voor januari. Gevonden voor iets meer dan 400 pp wat best redelijk was. Afgelopen week ging ik echt boeken, bleek de prijs verdubbeld! Overigens heb ik ook wel eens negen maanden van tevoren geboekt en was toen 160 euro pp kwijt voor tickets naar Italië. Ik denk dus dat al dan niet hoogseizoen, of vliegen op bijv dinsdag en woensdag meer uitmaakt in de prijs dan hoeveel dagen je van tevoren boekt. Hoewel die tickets voor januari woensdag heen en dinsdag terug zijn, en toch voor de hoofdprijs (hebben we niet gedaan, de pakketreis was 300 euro duurder dan alleen een rechtstreeks geboekt ticket).

Been there

Been there

01-12-2017 om 23:57

In september reeds geboekt

Voor juli volgend jaar. Was ook het advies van het reisbureau waar ik advies aan had gevraagd, hoe eerder je boekt des te goedkoper de tickets. Ik heb tickets voor een mooie prijs en met betrouwbare maatschappij en geen te lange vlucht of meerdere overstappen. Dus ik denk dat het klopt, hoe eerder je boekt hoe beter.....

Vliegticket

Vliegticket

02-12-2017 om 09:27

Ook vroeg geboekt

Wij gaan naar Bali in augustus en hebben vorige week de tickets geboekt. We hebben de afgelopen maanden de prijzen in de gaten gehouden en waren van plan in januari / februari te boeken. Nu kwam er vorige week een wel heel aantrekkelijk bod langs, niet alleen qua prijs maar ook qua reistijden, overstap, bagage enz.
Natuurlijk komen er nog wat wat kosten bij zoals annuleringsverzekering etc
Ik houd wel de prijzen nog wel in de gaten om te kijken of we er goed aan hebben gedaan of dat we toch nog hadden moet wachten! Gewoon voor een volgende keer

Boekster

Boekster

02-12-2017 om 09:44

andere device

Als je prijzen hebt vergeleken op je computer is het slim om daadwerkelijk te boeken op een andere device. Websites onthouden dat je geweest bent en voeren bij je volgende bezoek de prijs op.

reiziger

reiziger

02-12-2017 om 10:08

broodje aap

Boekster, dat is een hardnekkig gerucht waar al de nodige onderzoek naar is gedaan. En het is niet waar, het is een broodje aap.
De werkelijke reden van de hogere prijzen is wat hier in de draad al werd beschreven: de goedkope tickets zijn op, dus de prijzen gaan omhoog.

(wij hebben dit zelf trouwens ook regelmatig getest)

Biebel

Biebel

02-12-2017 om 10:16

tickets boeken als de prijs je aanstaat

Bepaal je prijs --> en als het die prijs of minder is, dan meteen boeken. Ongeacht het tijdstip of de verwachting dat er 'ooit nog een betere prijs komt'. Dat was het advies op een reisforum, en dat is me nog altijd het beste bevallen. Je kunt de prijzen in de gaten houden via bv https://matrix.itasoftware.com/, waarop je flexibel met vertreklocaties en -data kunt spelen. (Je kunt daar overigens niet boeken, maar wel met die exacte gegevens naar bijvoorbeeld cheaptickets of de site van de luchtvaartmaatschappij).
En als de prijs is waar jij hem voor wilt hebben: boeken en daarna nooit meer kijken. Jij hebt dan voor jou een goede deal. Tuurlijk kan de prijs dalen, en door te blijven kijken lijkt je prijs dan ineens minder goed. Maar voor hetzelfde geld stijgt de prijs diezelfde avond nog en heb je er spijt van.

{en om je een voorbeeld te geven van hoe je kunt spelen met vertreklocaties: wij zijn ooit voor 480 euro pp naar Las Vegas gevlogen in het hoogseizoen. Heen vanaf Dusseldorf, terug naar Schiphol. Een dag later of toch heen en terug vanaf Schiphol was voor ons al snel 300 euro per persoon duurder geweest...)

Jasmijn

Jasmijn

02-12-2017 om 11:13

Boekster

Of je cookies verwijderen misschien?
Ik hoorde een keer op een verjaardag van iemand die op twee computers eens voor de grap iets uitgetest had. Op de ene computer alleen maar luxe dingen bekeken en luxe reizen enz. En op de andere alleen maar aanbiedingen. De resultaten verschilden inderdaad per computer.
De 'aanbiedingen' computer kreeg aldoor goedkopere reisjes voorgesteld dan de 'dure' computer. Ook als het om dezelfde deals ging.

Jasmijn

Jasmijn

02-12-2017 om 11:17

Broodje aap

Hmm, ik zie nu pas de reactie van 'reiziger' ... zou het een broodje aap verhaal zijn? De persoon die het mij vertelde was toch een echt persoon, en ook niet echt een goedgelovig type, maar goed, ik zoek toch altijd op aanbiedingen (op elk gewenst onderwerp) dus dacht niet wat te vrezen te hebben

Boekster

Boekster

02-12-2017 om 12:46

broodje aap

Het is geen broodje aap. Cookies verwijderen is natuurlijk handig.

Bo

Bo

02-12-2017 om 13:10

wel!

Is ook een item geweest bij Radar, is echt broodje aap. Wel fluctueren prijzen a.d.h.v. beschikbaarheid boekingsklassen en dat dan ook betekenen dat je op 1 dag verschillende prijzen kunt krijgen.

http://www.travelvalley.nl/vliegen/het-mysterie-rondom-vliegticketprijzen-hoe-zit-het-nu-echt

Boekster

Boekster

02-12-2017 om 13:25

verloren.....;-(

reiziger

reiziger

02-12-2017 om 15:27

Jasmijn

Jasmijn, wat jij beschrijft, kan zeker gebeuren. Dmv cookies kun je een ander aanbod van reizen gepresenteerd krijgen. De luxe reizen staan dan bijvoorbeeld bovenaan. Ook zoiets: als je op internet op zoek gaat naar een reis, dan zie je opeens een advertentie van de reisorganisatie op Facebook staan.

Dat is wat anders dan het boeken van een losse vliegticket en dat je daar een ander tarief voor zou moeten betalen. Want dat is het gerucht: als je bijvoorbeeld 3x dezelfde zoekopdracht op een boekingswebsite invoert, dan zouden de prijzen omhoog gaan. Omdat je dan al echt geïnteresseerd zou zijn en dus wel bereid zou zijn om dat hogere tarief te betalen. En dat is dus een broodje aap.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.