Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

LaMama1

LaMama1

27-01-2013 om 19:57

Ervaring met bretagne gezocht

Hoi allemaal,

Wij zijn aan het dubben of we dit jaar naar Bretagne op vakantie zouden gaan. Na twee jaar op vakantie te zijn geweest in Tsjechië en een jaar in Duitsland, lijkt het me heerlijk om weer naar de kust te gaan.

Ons gezin floreert niet echt in een dertig graden omgeving, maar afgelopen jaar hebben we 10 dagen regen gehad in Tsjechië en dat was ook niet alles, vooral omdat het maar 16 graden was...

Bretagne lijkt me heel mooi, lekker ruig en een leuke, levende zee, maar... hoe is het weer? Ik lees er behoorlijk verschillende verhalen over en ik ben heel benieuwd of ik wat wijzer kan worden uit jullie ervaringen.

Blij met elke reactie!
La Mama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wisselvallig weer

Lamama, Bretagne is inderdaad prachtig! Mooie kusten en stranden, leuke plaatsjes, wandelen over kliffen. Echt erg mooi. Maar, qua weer wel wisselvallig, echt een zeeklimaat... En het weer kan ook snel omslaan en dus 's morgens bewolkt met regen en dan 's middags toch nog op het strand.
Maar, mijn persoonlijke ervaring is dat er in de zomer meer mooie dagen zijn dan slechte dagen. Yja, hier kan je natuurlijk niets mee .

maramaria

maramaria

28-01-2013 om 09:25

Regen regen regen

Waarschijnlijk niet wat je wilt horen maar wij hadden in de zomervakantie heel veel regen in Bretagne.
De streek is wel prachtig.

Heerlijk!

Ik vind het er heerlijk!
Wij kunnen niet tegen de hitte, en vinden het juist heerlijk om rond de 20 graden te zitten.
Veel fietsen bv in buurt van Sarzeau, we zijn vorig jaar naar Ile d'Oleron geweest, en dat was ook echt heerlijk!
Dit jaar naar de buurt van Royan...zin in!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

28-01-2013 om 15:12

Bretagne

Wij zijn vorig jaar eind april geweest, dus meepraten over de zomervakantie kan ik niet. Maar: ik vond Bretagne geweldig. We zaten overigens heel dicht tegen Normandie. Qua weer: wisselvallig. Maar, voordeel, we zaten 5 km van de kust af en de buien waaiden behoorlijk snel over. Dus soms even een plensbui van 5-10 minuten en dan konden we weer van alles doen. We hebben geen enkele dag de hele dag regen gehad, zoals het in Nederland vaak het geval is.

Ik vind het echt heel mooi daar. Voor mij aanrader dus. Maar goed, als je zonzeker wilt zijn, kun je wellicht beter naar het zuiden gaan.

Groetjes, Sneeuwitje

Twee zomers geleden

waren wij ook in Bretagne. Het was toen in Nederland en in een groot deel van Frankrijk dramatisch weer, maar in Zuid-Bretagne prima. We hebben zelfs een flink aantal stranddagen gehad. De natuur is prachtig. Onderschat de afstand trouwens niet, het is dik 1000 km rijden, bijna net zover als Zuid-Frankrijk.

Anne Carin

Anne Carin

28-01-2013 om 18:42

Meen je dat la mama

10 dagen regen in Tsjechie? Dat brengt mijn idee om volgend jaar met het gezin naar Tsjechie te gaan weer flink aan het wankelen. Het hoeft van mij echt geen 30 graden te zijn en af en toe een dagje regen mag ook best maar 10 dagen?! In welke maand was je daar toen als ik vragen mag?

LaMama1

LaMama1

28-01-2013 om 21:36

Bedankt en voor anne carin

Bedankt voor al jullie reacties, ik ben er blij mee. Ik denk dat we de gok gaan wagen, het klinkt overtuigend genoeg voor mij. We zijn ook al een keer naar Jersey geweest en volgens mij lijkt het weer daar veel op. Super onbestendig, maar over het algemeen niet koud.

Twee jaar geleden zijn we naar Praag geweest (op een camping in de buurt van de stad) en toen hebben we fantastisch weer gehad. Heet, zonnig en dat terwijl heel Europa verzoop. Afgelopen jaar gingen we naar zuid Tsjechië, aan een meer en het was 10 van de 14 dagen heel slecht. Maar de week ervoor was het 30 graden en de week erna ook.

Het was wellicht de combinatie van bergen en een meer... Ik zou je overigens niet willen weerhouden van een vakantie naar Tsjechië, hoor. Het is zo'n prachtig land! En heel erg betaalbaar.

Groetjes,
La Mama

Anne Carin

Anne Carin

29-01-2013 om 11:18

La mama

Bedankt voor je reactie La Mama. Wij zijn eigenlijk Italie-gangers en erg gesteld op mooi weer. Vandaar ...... Blij te horen dat het rond Praag ook heel mooi kan zijn. Want we zijn idd van plan om dan op een camping in de buurt van Praag te gaan zitten.

Relithe

Relithe

30-01-2013 om 15:33

Heel mooi

Wij hebben twee weken heerlijk weer gehad in Bretagne twee jaar geleden en ik vind het er prachtig!
Maar ja met het weer moet je wel geluk hebben denk ik.
Mooie strandjes, veel te zien, mooie stadjes, dus wel een aanrader!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Quiberon

Een schiereiland, met een leuk camping (municipal) en aan twee kanten de zee!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.