Vakantie en uitjes

Pelle
10-12-2009 om 15:18
Ervaring met pharos reizen naar engeland/schotland?
Heeft er iemand toevallig ervaring met pharos reizen naar Engeland/Schotland?

Marit
10-12-2009 om 17:59
Wij zijn drie jaar geleden met Pharos naar het zuiden/zuidoosten van Engeland geweest. We hadden toen een reis geboekt waarin je binnen 2 weken op drie verschillende campings in stacaravans logeerde. Prima bevallen, en goed geregeld.
Groet,
Marit

Marit
11-12-2009 om 10:34
Pelle en knurf
Hallo beiden,
INderdaad is plaatsen van de caravans niet de sterkste kant van de Engelsen. Daar moet je dan ook niks van verwachten. De caravans staan in lange rijen naast elkaar.
Knurf: En Ja, we waren ook op Little Sea. Daar hadden we de mooiste en nieuwste caravan. (moet even het fotoboek erbij pakken) Ik vind ook zojuist nog een folder van Little Sea: bowling, zwembad binnen (in mijn herinnering erg klein) en buiten (wel leuk, bowling, en natuurlijk de gokhal. De campings waren verder ok, en wij hebben ons niet zo erg gestoord aan de "gokkende" engelsen, want we maakten veel uitstapjes. Het is wel mooi om te zien hoor, die "dierentuin" . Leuk was Lulworth Castle met riddergevechten buiten in de zomer(in Wareham), het strand, het Tank Museum (weet niet meer waar dat was), Colchester Castle Museum. Altijd leuk is eten in de pub.
Ik zou zeggen: doen!
Marit
Ook

Marit
11-12-2009 om 10:36
Nog even voor pelle
Wij hadden bij Pharos alleen de carvans gereserveerd. We regelden ons eten zelf. En las je van patat en vette mauk houdt, dan is het eten op de parken prima..... Excursies regelden we ook gewoon zelf. Met een reisgids van de streek kom je een heel eind (ANWB Goud van Zuid-Engeland is goed). Neem wel de tijd als je de weg op gaat, want ik vond het er erg druk in de zomer.
Groet,
Marit

Vera*
11-12-2009 om 15:49
Ook leuk
Lulworth Castle heeft een leuke kinderboerderij met heel veel pauwen. De beheerster zei dat dat niet zo een ramp aangezien de vossen regelmatig langs kwamen maar veel pauwen was wel leuk om te zien.
Wat ik zelf helemaal geweldig vond was de Swannery in Abbottsbury. Daar nestelen wel ruim 200 paar zwanen en ze zijn niet zo vijandig als hier. Ik heb het geweldig gevonden om naar de broedende zwanen te kijken (het was begin mei) en hoe dicht je er bij kon komen. Voor ons was dat echt leuk. In de zomer is het nog leuker schijnt het. Dan struikel je niet over de mensen maar over zwanenjongen. Het winkeltje is ook erg leuk.
Wij zijn er geweest met veel wind en regen en hebben dus veel binnenaktiviteiten gedaan. Wat ons opviel was dat er heel veel kleine museumpjes zijn (teddybearmuseum, dino museum) die duur zijn (relatief) maar wel leuk.
Ook zijn er in die streek heel veel wilde fazanten (inclusief parende exemplaren). Geweldig leuk maar op een gegeven moment had ik er genoeg van.

Marit
11-12-2009 om 20:22
Zelf boeken?
Je kunt ook zelf boeken via http://www.haven.com/sw/BSearch.do;jsessionid=5B6F97336A6A8044BBC566554D81A0DF?sessionId=2421D2DE-4A67-484B-B4A8-A529BEA757FB&extId=C0A81EDD000001257F30C648000002E6&adults=2&children=2&productType=SELF%20CATER
Succes met deze megalink,
Marit