Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Oog

Oog

09-03-2026 om 16:37

Ervaringen met kamperen in Biarritz?

Wij overwegen om komende zomer te kamperen in het gebied rond Biarritz. Ik zal jullie niet vermoeien met alle afwegingen, maar laat ik het erop houden dat de meningen, eisen en wensen van de verschillende gezinsleden nogal uiteen lopen, waardoor dit een goed optie zou kunnen zijn.

Nou kom ik online echter op diverse plekken tegen dat het weer er tamelijk onbestendig zou zijn, net als de golven in de zee. De reden dat we voor deze bestemming zouden kiezen, omvat echter ook de wensen van dochter (zon, strand, zee, lekker warm. Klassieke strandvakantie kortom ☺️).
Zijn er hier mensen die in dit gebied op vakantie zijn geweest? En hoe was jullie ervaring? Ik ben benieuwd! 

Biarritz ga je heen als je wil golfsurfen. Vanwege de golven. Niet waar ik als eerste aan denk voor een klassieke zon-zee-strand vakantie. 
En het ligt aan de Atlantische oceaan, dat is echt een stuk frisser qua watertemperatuur dan de middellandse zee.
https://zeetemperatuur.site/stad/zeetemperatuur-frankrijk/443-biarritz#google_vignette

sw4

sw4

09-03-2026 om 17:35

Hoe oud zijn je kinderen? Voor kinderen jonger dan 10/12 jaar zou ik de zee te gevaarlijk vinden bij Biarritz. Er zijn heerlijke golven, maar voor kleinere kinderen is dat niet fijn.

Wij zijn wel in die regio geweest maar niet in Biarritz zelf. Wel een dag maar niet langer. De regio, les Landes, is heerlijk. Wij hebben een vakantie gehad in Biscarosse, de 2e in Vielle  St Gerons en de 3e in Labenne Ocean. 3 prima regio's en heerlijke vakanties. Mooie stranden met flinke golven wat onze pubers geweldig vonden, die deden aan bord surfen wat daar prima kon.  Stranden heerlijk maar om nou te zeggen een strandvakantie? Dat niet. Alle 3 de vakanties waren hoogseizoen en 3 weken en inderdaad af en toe een dag regen en soms flink onweer.  Er is genoeg te doen in die regio om je ook op dat soort dagen prima te vermaken. 

Wij zijn regelmatig die kant opgegaan. Prachtige kust, veel in de buurt om te bezichtigen maar het is niet een standaard strandbestemming. De golven zijn hoog. Er is een flinke stroming. Onze kinderen mochten daar nooit verder de zee in dan tot kun knieën. Ze hebben zich er altijd wel uren vermaakt met bodyboarden.

Als je wat verder rijdt richting Santander dan is de zee weer een stuk rustiger. Bodyboarden is daar ook een stuk makkelijker voor kinderen. En de picos de Europa is een prachtig natuurgebied. 

Of Hourtin-plage in de Médoc. Dat ligt noordelijker en je hebt daar ook een mooi meer. Is de zee dan te wild dan kan je daar naar toe. En de duinen van arcachon vinden alle kinderen leuk om naar toe te gaan. Plus Bordeaux natuurlijk 

Wij zijn een paar jaar geleden met de kinderen in die regio geweest (niet exact Biarritz maar wel in de buurt).

Wat hier al gezegd wordt klopt wel, de golven kunnen best stevig zijn en het weer is wat wisselvalliger dan aan de Middellandse Zee. Maar wij vonden het alsnog een hele leuke regio voor een vakantie.
Onze kinderen vonden het strand juist leuk door de golven (bodyboarden, springen in de branding enz.), maar echt rustig zwemmen is het inderdaad niet altijd.

Wat voor ons goed werkte was afwisselen, stranddagen als het mooi weer was en op minder mooie dagen een dorpje bezoeken of ergens lunchen. Er is in die streek best veel te doen. Dus als je puur voor een hele rustige strandvakantie gaat zou ik misschien een andere plek kiezen, maar als je ook wat wil rondkijken is het echt een mooie regio.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.