Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Suzanne

Suzanne

29-09-2010 om 09:14

Ervaringen met ryanair

Wie heeft wel eens gevlogen met Ryanair? Ik kom er niet helemaal uit met de tarieven. Er staat 'Optionele kosten zoals administratiekosten en toeslagen voor ingecheckte bagage zijn niet opgenomen.'
Hoeveel komt er dan nog bij? Zijn dat de administratiekosten en de kosten voor de koffers? Wordt bij ingecheckte bagage de bagage bedoeld die onderin het vliegtuig gaat of moet je ook voor je handbagage betalen? Ik probeer een totaal kostenplaatje te maken maar ik kom er niet helemaal uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cecile_s

cecile_s

29-09-2010 om 09:20

Bagage...

Suzanne,
Voor bagage betaal je alleen als je het incheckt (dus als het met de band meegaat en het ruim in). Je hoeft niet te betalen als je het als handbagage meeneemt, maar wees - voor de zekerheid - voorzichtig met gewicht en omvang (gegevens op site te vinden). Gewicht werd bij ons overigens niet gecheckt, wel omvang, maar ze waren niet superstrikt voor zover ik dat kon zien.
Admin. kosten weet ik niet uit mijn hoofd, ik dacht dat die 10 euro zijn (of 25?) of zo en als je boekt (en de rekening wordt opgemaakt via internet) komen die er dan meteen bij. Die moet je dus wel altijd betalen.

Doe een boeking (zonder te bevestigen)

Doe alsof je gaat boeken: kies een datum, vlucht, opties (bagage wel of niet) etc. - dan zie je daarna hoeveel dat kost in totaal. Hoef je niet meteen te boeken natuurlijk!
Lijkt mij het makkelijkst om de kosten te bepalen.

Winkelaar

Winkelaar

29-09-2010 om 12:04

Vorige week

Vorige week nog, dagje op en neer naar Londen. Prima bevallen. Je moet tijdens het boeken heel goed opletten dat er niet per ongeluk iets aangekruist blijft staan, bijvoorbeeld reisverzekering en ook het aantal koffers moet je bij je boeking al opgeven, volgens mij 35 euro per koffer enkele reis, dus dat is best veel tov het kaartje (wij waren voor 16 euro op en neer). Wel mag je maarliefst 10 kilo handbagage mee nemen pp binnen een bepaalde maat (staat wel op de site), let er op dat al je handbagage in 1 tas zit, dus ook je handtas, je paraplu, je jas etc. Bij Klm ed mag je een grote tas of zo'n trolly en daarnaast nog je handtas. Voor een dagje winkelen had ik dus op de heenweg een handtas met daarin een klein opgevouwen sporttas en op de terugweg andersom, want moesten de aankopen erbij. Als je helemaal klaar bent moet boeken komt er standaard nog een bedrag bij voor betaling met creditcard (hoewel dat dus de enige mogelijkheid is), volgens mij 5 euro per enkeltje, maar als je met meer bent 2,50 per enkeltje. Verder moet je heel goed opletten dat je je gegevens precies overeenkomstig je paspoort invult, dus niet je mans achternaam invullen of mrs ipv mr want dan hang je, moet je ter plaatse nog laten wijzigen en dat kost heel veel geld, dit heb ik begrepen toen ik me een beetje heb ingelezen op vliegen met ryanair. De vlucht ging prima, het is free seating, dus mogelijk moet je apart zitten, bij ons waren nog plaatsen vrij in het vliegtuig, dus hadden we dat probleem niet. Je kunt wel extra bijbetalen voor priority boarding, mag je als eerste naar binnen, maar ja persoonlijk overleef ik het wel als ik een uurtje niet naast een bekende zit, met kinderen is dat misschien wat anders, hoewel bij het priority bordje stond: priority boarding en gezinnen met kinderen, dus die mogen sowieso eerder denk ik.

Suzanne

Ik vlieg veel. Wat er altijd bij komt is 5 euro pp enkele reis creditkaartkosten.

Dus als je boekt zie je onderin een prijs en daar komt het bedrag nog bovenop.
Als je een koffer inchecked betaal je er ook nog appart voor, ik doe dat nooit en reis met max 10 kg handbage. Een koffer inchecken kost dacht ik 15 euro per koffer per enkele reis.
Dan heb je nog priority wat je kunt nemen, dit doe ik nooit. Ook een verz. sluit ik nooit af.

groet Lis@ die volgende week vrijdag een lang weekendje naar Sicilie gaat voor 20 euro retour incl kosten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.