Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Schoondochter

Schoondochter

25-11-2018 om 19:48

Eten in de buurt van Carré?

Schoonouders gaan met ons 2e kerstdag naar Carre voor voorstelling (iets van 14.30 klaar schat ik).

Daarna willen we een (late) kerstlunch of (vroeg) kerstdiner doen ergens daar in de buurt, indien nog mogelijk.

Met groep van 8 en ouderen, onze generatie en pubers, waarvan de ouderen dus niet heel ver kunnen lopen (wel een stukje hoor).

Wie oh wie heeft suggesties waar we het zouden kunnen proberen?
Ik hoorde misschien iets aan de andere kant van de Magere Brug, maar alle tips voor leuke gelegenheden zijn welkom. Ik ken het allemaal niet.

Hopelijk komen jullie met veel tips.

En dan eventueel ook nog waar we het beste kunnen parkeren.


Mooie plek

https://www.parkeren-amsterdam.com/parkeergarage-stopera

Ik heb geen idee hoe druk het is met parkeren op 2e Kerstdag. Gelukkig zijn jullie er al voor de middag. Ik zou onder de Stopera parkeren.

Vlakbij zijn het Rembrandtplein en de Utrechtsestraat met diverse eetgelegenheden.
Beetje jammer dat je met een wat groter gezelschap bent en dat het 2e Kerstdag is. Het leukste vind ik in die buurt om even rond te lopen en te vergelijken. Jullie zijn er wel vroeg bij dus misschien is het toch wel een idee.

Sommige eetgelegenheden zijn wat krap aangelegd.

Maar misschien heeft iemand anders wel een goede tip in de buurt waar je kunt reserveren.

Adama

Adama

26-11-2018 om 02:21

over de Magere Brug

Ik zou dan eerder over de Magere Brug richting Utrechtsestraat gaan, daar is van alles, is een betere en fijnere buurt om te eten dan rondom het Rembrandtplein....

En als je echt bijzonder wil eten kun je naar het Amstelhotel, La Rive, is vlakbij. Niet goedkoop

Adama

Adama

26-11-2018 om 02:30

Loetje Oost

Als je informeel wil eten met pubers en ouderen, is Loetje Oost misschien iets. 10 min. lopen vanaf Carré, 1 km, en je kunt er de hele dag eten, soort eten dat iedereen lekker vindt, van goede kwaliteit.
https://oost.loetje.nl

Adama

Adama

26-11-2018 om 02:42

De Plantage

Ook op ongeveer een kilometer afstand, heel goed en plezierig en heel groot, stijlvol maar niet stijf:
De Plantage.
http://caferestaurantdeplantage.nl
Ik zou hier voor kiezen, denk ik.

Triva

Triva

26-11-2018 om 08:04

let op

of het allemaal wel open is op tweede kerstdag, of ze niet net op dat moment de keuken dicht hebben en of het niet reserveren is. Die dag en op dat tijdstip zou ik niet gaan rondwandelen met deze mensen om iets te vinden maar echt gereserveerd willen hebben (maar goed je vraag was dan ook: waar).

Adama

Adama

26-11-2018 om 08:18

Reserveren

Ja ik zou zeker van te voren reserveren!

Tips

https://www.tripadvisor.nl/RestaurantsNear-g188590-d245234-Koninklijk_Theater_Carre-Amsterdam_North_Holland_Province.html

Carrékelder is lekker dichtbij en de Amstel Brasserie ligt mooi aan het water en heeft prima stoelen, met name voor oudere mensen.
Vanwege zitcomfort en de ruime indeling, heeft de Brasserie mijn voorkeur als je met een grotere groep gaat. Zo heb je ook minder ‘last’ van andere gasten en kan je elkaar beter verstaan.

Parkeren

Bij dagje Amsterdam doen wij altijd bij de rai of een andere p en r, door na afloop je ov te scannen, kost parkeren maar 1 euro.

Maar dat ligt uiteraard aan de mobiliteit van je ouders

Schoondochter

Schoondochter

26-11-2018 om 23:37

reserveren

Bedankt voor de tips zover. Heb nog geen tijd gehad dingen te bekijken.

Natuurlijk willen we voor 2e kerstdag reserveren! Niet maar wat rondlopen.

Ik zal de concrete tips checken op afstand en gelegenheid (ambiance/eten). Is het ook leuk om erheen te lopen vanaf Carre?

En qua parkeren: We komen vanaf richting Utrecht. Kan je dan bij De RAI parkeren en maar EUR 1 betalen? Kom je vandaar dan goed met OV bij Carre? Misschien toch wel ver lopen voor de ouderen?

Park & Ride Amsterdam

https://www.iamsterdam.com/nl/op-bezoek/parkeren/parkeren-en-verder-reizen

https://www.parkeren-amsterdam.com/kerst

Volgens mij is parkeren bij de Johan Cruyff Arena makkelijker omdat er een metro rechtstreeks naar het Waterlooplein gaat. Bovendien zijn er veel parkeerplaatsen.

Maar ik vraag me af of het wel goedkoper is dan parkeren bij het Waterlooplein.

https://www.p1.nl/parkeren/amsterdam/p1-parking-waterlooplein

Zelf heb ik die 1 euro acties en kaartjes op de park&ride nooit gedaan.

RAI en Olympisch Stadion

Dan moet je nog met bus en tram. Metro kan ook maar is wel een aardig eindje lopen voor je er bent. Bovendien heb je een metro overstap, het gaat niet rechtstreeks.

Een amsterdammer hier!

In de buurt van Carré vind ik zelf de Ysbreker een uitkomst. Aan de weesperzijde zit dat, ter hoogte van het Amstel hotel ongeveer. Goed eten, veel keus, het ziet er mooi uit, op loopafstand van carrre en het is een iets groter restaurant dus kans op plek (voor Amsterdamse begrippen ben je namelijk zelfs wat laat met een reservering voor kerst met een groep van 8)

https://www.deysbreeker.nl/

Parkeren kan vast gewoon in de buurt van de ysbreker. Er zijn ook een hoop Amsterdammers op bezoek bij familie waardoor parkeren vermoedelijk niet perse lastig is.

Adama

Adama

27-11-2018 om 18:40

Recensies Parool

Voor recensies van restaurants kun je het best op het Parool afgaan.

De volgende recensies zijn wel een paar jaar oud....

https://www.parool.nl/stadsgids/de-ysbreeker-4-5~a4146937/

https://www.parool.nl/stadsgids/de-plantage-8~a3787372/

Adama

Recensies van ruim 4 jaar geleden? Het beste daar op af gaan? Nee toch? Zelfs hiske versprille heeft al een tijdje een nieuwe werkgever. Laat staan hoe de loopbaan van de kok zich heeft ontwikkeld.

Ik pomp jaarlijks een behoorlijk fortuin in de plaatstelijke horeca. Dat zegt natuurlijk niets over de aanwezigheid van culinaire smaak. Maar geloof mij nou als ik zeg dat de ysbreker zn les heeft geleerd. De plantage is overigens ook erg goed. Zeker. Een iets minder toegankelijk qua kaart, duurder en de akoestiek is rampzalig. Knap is het het restaurant zeker.

Amsterdamse

Amsterdamse

27-11-2018 om 20:18

Ysbreker

Ik vind de Ysbreker echt een hele fijne plek om te drinken, te eten. Overdag zakelijk en ‘s avonds met vrienden. Groot genoeg met lekker de ruimte, en toch ook privé door de indeling en inrichting.

Adama

Adama

27-11-2018 om 20:56

Tja

Ik heb nog altijd heimwee naar de tijd dat de IJsbreker (zonder die aanstellerige Y en extra e) een concertzaal was...

Plantage heb ik heel goede ervaringen mee en akoestiek vond ik meevallen en goed te doen. Eten en sfeer heel fijn, heel mooie ruimte.
Ysbreeker vind ik o.k., wel erg donker.
Dus ik zou liever met mijn familie in de Plantage zitten (en heb dat al eens gedaan naar volle tevredenheid).
Heb ook wel eens met een groep in de Ysbreeker gegeten, was o.k., leuk om elkaar te zien, maar heb geen bijzondere herinneringen aan het eten. En de donkerte van de ruimte vind ik overheersend bij de sfeer.

Amsterdamse

Amsterdamse

27-11-2018 om 22:12

Donker

Hahaha, ja dat klopt, Ysbreeker (idd extra e) is best donker, en dat vind ik fijn. Moet je van houden. Ik doe thuis ook altijd het ‘grote licht’ uit.

Schoondochter

Schoondochter

27-11-2018 om 23:13

bedankt en nog vraag

Bedankt voor al jullie tips zover.

Uit wat jullie noemen lijken de volgende een optie (moet even met schoonmoeder afstemmen):
Loetje
mastel Brasserie
De Plantage
De Ysbreeker

Wat ik me nog afvraag: als je daar om 1500 a 1530 uur komt aanzetten, zou je daar dan op dat moment kunnen eten? En m.n. zou dat een beetje leuk zijn? Dat is logistiek nl. wel het handigste.

Ik kan het de restaurants vragen (misschien kan het niet eens), maar als jullie daar ideeën bij hebben hoor ik het graag.

En verder blijven aanvullende tips welkom. De vraag is nl. of schoonouders ze geschikt vinden en of het daar kan rond die tijd (en of er plek is).

Adama

Adama

27-11-2018 om 23:54

tijd

Of je op die tijd kunt eten, en wat, kun je op de websites zien, en aan de hand daarvan telefonisch overleggen/reserveren. Mijn inschatting is dat het bij allevier wel kan, maar check dit even. Bepaalde gerechten kunnen misschien alleen tot of vanaf een bepaalde tijd besteld worden, maar uitgebreid, warm en laat lunchen is natuurlijk niet vreemd op een feestdag. Dus bedenk wat je wil eten en bekijk de menukaarten goed (incl. de tijden voor lunch-, borrel- en dinerkaart), alle informatie staat op de websites.

Sowieso raad ik je heel erg aan om van te voren telefonisch te overleggen en te reserveren; vaak willen ze bij een groter gezelschap ook al van te voren een indicatie hebben van wat jullie gaan eten.

Bekijk ook even op Google Maps hoever het lopen is naar de verschillende restaurants en of je dit wil/kan.

En natuurlijk is het leuk om om die tijd te eten, want jullie zijn toch in een groot fijn gezelschap?

Amstel Brasserie is van het Amstel Hotel / La Rive, dus zeker aan te bevelen. Prijzen zijn lager dan van La Rive, maar bekijk dit wel even van te voren
Dus herstel: misschien zou ik met mijn familie wel hier naar toe gaan, als ik uit Carré kwam Dichtbij, mooi gelegen en goed eten.

Kaplablokje

Kaplablokje

28-11-2018 om 05:49

Bij Loetje

is de 1e zitting op tweede kerstdag van 16.45 tot 19.45.

Kaplablokje

Kaplablokje

28-11-2018 om 06:45

Plantage

lijkt nog wel plek te hebben. Loetje en Brasserie zitten volgens mij vol. Bij Ysbreeker heb ik op mijn telefoon ruzie met de site.

Adama

Adama

28-11-2018 om 09:59

Plattegrond

Zie het handige kaartje onderaan met een overzicht vanaf 2015:

https://www.parool.nl/stadsgids/de-5-beste-proefwerken-van-het-voorjaar~a4600879/

Maar pas op, lang niet alle restaurants zijn 's middags open.

Alison

Alison

28-11-2018 om 11:43

Ook naar Amsterdam

Komende zondag gaan mijn middelbare schoolvriendinnen en ik een dagje naar Amsterdam. Om een uur of 1 hopen we aan te komen en dan is het fijn als we even kunnen eten/drinken/plassen 😄
We gaan naar Madame Tussaud dus ik zoek een restaurant op de weg tussen het Centraal en de Dam. Heeft iemand een aanrader? We lopen via het Damrak of de Warmoesstraat.
Daarna shoppen! Tips voor leuke winkels en/of hebbedingetjes zijn ook welkom. Niet de Mango of de Bijenkorf, die hebben we zelf ook. Net die kleine aparte winkeltjes zijn het leukst.
Daarna.eten bij Loetje en dan zwermen we weer over het hele land uit. Kom je een groepje middelbare dames tegen die puberaal giechelend Amsterdam onveilig maken, dat zijn wij 😂😂

Bosbes

Bosbes

28-11-2018 om 17:16

Alison, apart winkeltje

Hier een apart winkeltje in Amsterdam dat ik erg leuk vind:
https://www.otherist.com

Adama

Sterker nog, The fat pie is alweer voorgoed gesloten. Dit soort recensies en lijstjes zijn zalig om te lezen maar horecatechnisch echt een momentopname. Niet echt iets om op te bouwen.

Bosbes

Die winkel is dicht op zondag.

Alison, Amsterdam is heel druk op zondag. En de straatjes met leuke kleine winkeltjes ook. Maar dat drukt de pret niet perse. Madama T kun je trouwens prima overslaan. Das echt een tourist trap. Net als de hele buurt er omheen. Ik zou daar echt wegblijven. Maar goed. Misschien zijn jullie liefhebbers van wassenbeelden?

Als je uit het station loopt en rechtsaf slaat vind je op de hoek van het singel café kobalt. Fijne plek waar je kunt koffie drinken en lunchen. En dan zit je gelijk in een leuke buurt. Daarachter, Haarlemmerstraat en haarlemmerdijk, vind je vele leuke kleine winkels en daar is het nog niet volledig overgenomen door ketens.

De 9straatjes zijn ook leuk, is ook op loopafstand, maar daar nemen de ketens als vanillia het al over.

Als je toch in de buurt van de Warmoesstraat belandt: brouwerij de Prael is heel leuk om te borrelen voordat je de trein in stapt.

Alison

En wat als je de tram pakt naar Waterlooplein en een bezoekje brengt aan het Hendrikje tassenmuseum. Lijkt mij echt iets voor een groepje middelbare dames.

In de Warmoesstraat is trouwens ook een condomerie. Over kleine aparte winkeltjes gesproken.

https://www.condomerie.com

Alison

Alison

28-11-2018 om 22:47

Amsterdam

Mme. Tussauds is ook niet echt dé top in Amsterdam maar we zijn al een half jaar ofzo aan het plannen dus ik tel mijn zegeningen 😂😂
Hoe druk Amsterdam is weet ik. Tot nu toe ben ik nog elke keer op een doordeweekse dag geweest en ik werd helemaal iebelig van die drukte. Vooral die fietsers.
Dank voor de tips. Ik neem ze mee.
Dat tassenmuseum wil ik al tijden heen maar helaas ben ik de enige in ons gezelschap. Al mijn curieuze ideeën zoals het Rijks of de foto expositie in de Amstelkerk zijn afgeschoten 😁😁 Dus Madame it is.

aardbei

aardbei

28-11-2018 om 22:59

bellen!

Ik vermoed dat je nog nooit met een groep uit eten bent geweest met kerst

Je hebt vaak GEEN vrije keuze qua tijdstip en menu met kerst. Veel restaurants bieden een speciaal arrangement, duurder ook dan normaal. Houd er rekening mee dat veel plekken al lang zijn volgeboekt.

Snel kijken dus wat er op de websites staat over kerst en anders bellen!

Adama

Adama

28-11-2018 om 23:03

swaen

Nou, zo'n kaartje kan je wel op ideeën brengen. En veel restaurants die een paar jaar geleden goed waren, zijn dat nog steeds. Maar wel checken hoe het er nu voor staat ja

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.