Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vakantieganger

vakantieganger

20-04-2013 om 20:14

Eten in vliegtuig?

Binnenkort gaan we een weekje op vakantie, met het vliegtuig. is al jaren geleden. Krijg je tegenwoordig nog eten in het vliegtuig? Of moet je het kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanny61

Hanny61

20-04-2013 om 20:29

Hangt ervan af

Prijsvechter-vliegmaatschappijen als EasyJet en Ryanair serveren geen maaltijden, maar je kunt wel eten (broodjes, snacks e.d.) kopen. Ook drinken zul je moeten kopen als je dat wilt. Grote maatschappijen als KLM serveren meestal wel een maaltijd. Ik heb wel eens met een charter gevlogen (Transavia) en toen werd er ook een maaltijd geserveerd, maar ik weet niet of dat nog zo is.

vakantieganger

vakantieganger

20-04-2013 om 20:30

Transavia

daar vliegen we mee. Ik weet dat het vroeger inderdaad gebruikelijk was, maar of dat nu nog zo is?

+ Brunette +

+ Brunette +

20-04-2013 om 23:17

Nee dus.

Transavio doet ook niet meer aan "gratis" maaltijden. Een jaar of drie, vier vloog ik met Martinair en die deden het nog wel. Maar ik weet niet of dat nog steeds zo is. Vliegt Martinair eigenlijk nog wel binnen Europa?

Cersei

Cersei

20-04-2013 om 23:35

Meenemen

Ik vlieg iedere maand op en neer naar madrid met transavia, tijdens etenstijd. Eten aan boord is erg duur en vooral erg vies. Als je een leeg flesje hebt kun je het bijvullen na de incheck met water. Meestal neem ik brood en fruit mee, of een maaltijdsalade met een plastic vork, nooit problemen mee gehad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kim Groothof

Kim Groothof

21-04-2013 om 08:21

+brunette+ martinair

Hi Brunette,
Martinair is alleen nog maar een cargo maatschappij, geen personenvervoer meer.
En inderdaad, geen maaltijden meer bij Transavia, al een paar jaar niet meer. Ik vind het ook niet zo'n punt, vond het toch al niet lekker

Lekker zelf meenemen

Onlangs nog gevlogen en zelf een heerlijk broodje met rucola, tapenade en kaas uit eigen keuken mee genomen. Appeltje erbij, wat kan daar nog tegenop?

Transavia doet al jaren geen maaltijden meer, maar ik heb het nooit lekker gevonden. Bij geen enkele maatschappij.

Lekker zelf wat maken en meenemen. Ik heb ook altijd een paar ontbijtkoekrepen in mijn tas, voor het geval van vertraging.

vakantieganger

vakantieganger

21-04-2013 om 22:08

Ok duidelijk

neu, het was nooit geweldig het vliegtuigeten, maar het was eten. Ik zal zelf voor wat versnaperingen zorgen, broodjes en inderdaad, ontbijtkoekrepen enzo. Dank!

Vic

Vic

21-04-2013 om 22:31

Lekker

Vorig jaar vlogen wij met prijsvechter Corendon. Je kunt daar aan boord nog echte maaltijden kopen. Dat heb ik natuurlijk gedaan, stukje nostalgie en ik vind ze meestal best wel lekker. Het is wel achterlijk duur allemaal. Flesje water van 300 ml. voor 2 euro, en dan nog vreemd opkijken dat ik twee fles water met drie bekertjes vroeg

Zelf meenemen?

Mag toch niet meer?

Vorig jaar moest ik de twee pakjes sap(Taksi) ter plekke in de prullenbak gooien en er stond ook duidelijk dat eten niet mee mocht worden genomen.

Jesse_1

Jesse_1

22-04-2013 om 16:50

Meenemen

Moest je dat drinken bij het vliegtuig weggooien of bij de veiligheidscontrole?
Na de controle kun je zat drinken kopen toch, niet echt goedkoop, maar ja.
Je kunt ook (zoals iemand net zei) een leeg flesje meenemen en na de controle met water vullen.

koffiekwast

koffiekwast

22-04-2013 om 22:02

Maar hoe lang is je vlucht

Op een vlucht van 3 a 4 uur vluchttijd hoef ik niet zo nodig te eten. We eten bij dit soort low cost vluchten vaak even iets voordat we aan boord gaan en dan na aankomst op de bestemming weer.

Voor een vlucht langer dan 4 a 5 uur is het wat anders, maar dat zijn ook vaker gewone lijnvluchten en zijn er meestal nog wel maaltijden.

De meeste vliegvelden hebben prima goedkope opties om wat te eten als je niet teveel uit wil geven.

vakantieganger

vakantieganger

22-04-2013 om 22:50

Vliegen op zich is niet zo lang

maar wel een rottijd. We vliegen om 14:35 s middags vanaf Schiphol en komen dan om 19:30 plaatselijke tijd in Turkije aan. Dan hebben we echter onze koffer nog niet, moeten we onze visa nog regelen en nog naar het hotel. Eer we daar zijn vallen wel langzaam wel om denk ik en ik weet niet of we dan nog kunnen eten in het hotel. Het is wel all inclusive, maar toch.

Rottijd?

Voor mij zouden dat prima tijden zijn :o)
Ik zou het zo doen: na het inchecken om ca 1 uur wat eten, kan bv MacD zijn( als je met kinderen gaat), je zou ook een stapel boterhammen meenemen en die dan opeten. In het vliegtuig kijk je wat er aangeboden wordt, dan neem (koop) je nog iets of je gaat als je honger krijgt nog weer aan de boterhammen.
Ga je bij aankomst met een bus mee, dan heb je niet zoveel tijd, anders kun je dan nog even een hapje eten, of wat kopen voor onderweg. Een dagje geen warme hap is toch niet zo erg,vooral niet als je daarna All In gaat :o)
O ja, op de KLM vlucht van G'gow naar A'dam (1,5 uur) krijg je een snack: een zakje pretzels :o)

vakantieganger

vakantieganger

23-04-2013 om 11:18

Nee, zo bedoel ik het niet

inderdaad, een keer geen warme hap is geen ramp en als er een McD na de incheck zit kunnen we daar misschien wel eten. Het ging mij er meer om, tegen de tijd dat we in het hotel aankomen kunnen we daar wellicht niet meer eten, dus dacht ik, als we in het vliegtuig een hapje krijgen/kopen, dan doen we dat. Maar ik zag dat dat eten tegenwoordig allemaal boterhammen zijn, dus dan kunnen we beter op Schiphol de Mac pakken inderdaad en onderweg een boterham eten, danwel gekocht, danwel zelf meegenomen.

Mooi

Veel plezier alvast !

Eten bij aankomst

Mijn ervaring is dat er bij aankomst altijd nog een hapje klaar staat voor de late binnenkomers.

We zijn al een paar keer wat later op de avond aangekomen op verschillende bestemmingen, en met name bij AI stond er altijd een klein buffet voor ons klaar met een paar hapjes en wat te drinken. Vaak houden ze daar wel rekening mee hoor.

Fijne vakantie!

Best wel wat te kiezen

Er is in het vliegtuig best wel iets te kiezen: verschillende sandwiches, saucijzenbroodje, poffertjes, noodles, cup a soup en uiteraard het nodige aan chips/nootjes/chocola. Geen complete warme maaltijd maar je hoeft niet honger te lijden.

Wij eten ook eerst rustig iets op Schiphol en bestellen dan alleen chips ofzo tijdens de vlucht.

vakantieganger

vakantieganger

23-04-2013 om 23:05

Thnx

we hebben er ook veel zin in. Voor het eerst Turkije, voor het eerst all-in, voor het eerst met ALLE kinderen. Dus.

15 gram

15 gram Shonagh!
Bij KLM vraag ik me af WAAROM ze nog iets uitdelen, het is meer verpakking dan inhoud...

Ja die klm

Mijn vriendin vloog eens met haar bijna 2 jaar oude dochtertje en vroeg om nog een zakje, kreeg ze niet want haar kind reisde gratis .................

Haha klm...

Sinds 2008 hebben de kinderen geen speeltje meer gekregen op lange vluchten bij KLM. 2 weken geleden op vlucht van een uur krijgt zoon van 14 opeens een miniscuul kleurboekje met kleurpotloodjes. Hij heeft netjes dankuwel gezegd...

Dirksmama

Geweldig !

Stewardess afhankelijk?

Grappig, verbaasde me net deze week over het wel/niet krijgen van kinder verrassing. Op de heenreis werd de leeftijd gevraagd van onze kinderen en tegen onze 8 jarige dochter werd gezegd dat het pakketje alleen voor kinderen tm 6 jaar was. Op de terug reis kregen alle kinderen het wel terwijl ze lagen te slapen. Hangt volgens mij dus af van de stewardess. Dit was bij een Aziatische airline.

Bij KLM kregen kinderen trouwens in september wel allemaal een tasje met daarin boekje met spelletjes, logboek, potloden, stickers etc. En we hadden blijkbaar hele vriendelijke stewardessen want de kinderen mochten de pannenkoeken hebben die voor de crew bedoeld waren als snack. Kids waren erg blij.

Bofferd!

De een na laatste keer dat we intercontinentaal vlogen met KLM kwamen we rammelend van de honger et vliegtuig uit. Er was niet genoeg eetbaar warm eten, en de doos met chocoladerepen was 's nachts in notime leeggeklauwd. Op de terugreis heb ik toen maar een hele grote doos boterhammen met pindakaas meegenomen, wat maar goed was ook, want toen de kar met eten bij ons kwam was er alleen nog maar een 'thaise visschotel'...niet te eten! En ook toen absoluut onvoldoende marsen en tucjes om een vliegtuig te voeden.

Kindercadeautjes verschillen enorm van vlucht tot vlucht hebben we gemerkt, ze worden simpelweg niet altijd geladen.

Zoonlief is nog steeds erg blij met babyknuffeleendje dat hij op zijn 11e verjaardag aan boord kreeg. Was Arabische maatschappij.

Klm

Gisteren vloog ik met KLM naar San Francisco en we zijn uitermate goed verzorgd. Na opstijgen kregen we drinken en een zakje gerookte amandelen. Als lunch een complete maaltijd met salade, vegetarische pasta, broodje, blokje kaas en dessert met profiterolles. Daarna gingen de meeste mensen proberen te slapen en kregen we 's-nachts' nog een ijsje. De kinderen kregen ook nog mini marsjes en mentos. Daarna nog een maaltijd: pizzabroodje, pastasalade, fruitsalade en zoute crackertjes.
Als speeltje kregen de kinderen (6 en 9) nog een zakje met logboekje, kleurpotloodjes etc.

Ik had echt een uitstekende vlucht en herken jullie klaagverhalen helemaal niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.