Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wilgenkatje

Wilgenkatje

26-05-2018 om 23:00

Europa-park

Net lees ik over een grote brand in Europa-park - zoals ik lees het grootste pretpark van Duitsland. Kennelijk niet iets waar mensen in mijn omgeving heen gaan, ik had er nog nooit van gehoord.
Is iemand van jullie er weleens geweest ? Hoe was het ?

Triva

Triva

26-05-2018 om 23:07

Wij wilden er een paar jaar geleden heen. Ging toen niet door. We zijn naar Heidepark geweest in Duitsland. Ook al zo onbekend hier. Heel vreemd.

Triva

Triva

26-05-2018 om 23:11

Mijn nicht, haar man en volwassen zoon uit. Australië hadden het op hun lijstje. Ze waren er vorige week nog. Heel Nederland en Noorwegen verwoest nu...

Pennestreek

Pennestreek

26-05-2018 om 23:17

Hmmm, wij gaan in de herfstvakantie...

Ben benieuwd of de dan alweer wat is opgebouwd.
Nu eerst even zoeken naar de berichten hierover.
Zonde zeg.

Ja, heb het gelezen.

Ik had er wel eens van gehoord maar ben er nooit geweest en ook niemand die ik ken heeft ervaringen gedeeld.
Zonde, altijd erg, een brand.

Gratis reclame

Het is dat de aanleiding zo jammerlijk is met de brand, maar dit is natuurlijk wel gratis reclame!
Dochter is er vorig jaar geweest met familie. Het is een themapark met Europese landen. Restaurantjes hebben landengerichte menu's.
Het is heel erg groot. Ze zijn er geweest op een dag dat het verschrikkelijk heet was. Maar dan renden de kinderen van een attractie waar je blijkbaar snel een emmer water over je heen kon trekken naar weer een wachtrij elders in Europa. Want de wachtrijen waren ook niet misselijk in de zomervakantie.
Maar heel leuk gehad en maar een fractie gezien.
Ik weet niet of ze er wifi hebben. Duitsland schijnt heel slecht bereik te hebben hier en daar. Vreemd voor een land dat zo bekend is om gedegen techniek. Dochter was onlangs op een camping waar ze nul bereik hadden maar dat lag meer tussen de bergen.

Angela67

Angela67

27-05-2018 om 00:23

wifi

inderdaad erg slecht én er kon bijna niet gepind worden, ook zo raar!
(dit was 2 jr geleden). Heel Duitsland is niet zo snel met pinnen etc.
gr Angela

Pinnen

Ja, of juist bij de ingang van een park een pinautomaat omdat er niet draadloos betaald kon worden. En dat kost omzet.

vlinder72

vlinder72

27-05-2018 om 08:17

Vorig jaar mei vakantue

Wij zijn er vorig jaar in de meivakantie geweest. Leuk park. Veel attracties en wij hadden gaan wachtrijen.

Park blijft langer open als het druk is.

Wij vonden het park veel leuker dan de de Efteling maar minder dan Disney (veel attracties zijn kopiën van disney attracties). Qua attracties kan het er dus wel aan tippen maar het heeft minder sfeer. Restaurants zijn er top en het prijsniveau ook. Normale prijzen in de horeca waar maak je dat nog mee?

Geen wifi volgens mij. Wel 3g bereik. En dat is al bijzonder want wij stonden op een camping 5 km verderop en daar was totaal geen bereik. Geen idee of je er kan pinnen.

Erg jammer dat er nu zo'n grote brand is. Die Nederlandse attracties was leuk (was gewoon de pirates of the carribean). En Scandinavië had heel spectaculaire achtbanen.

40er

40er

27-05-2018 om 08:53

Jammer

http://curvacious.nl/blog/2018/05/europa-park-ervaring/
http://vettt.nl/europa-park/

Ze waren net begonnen met een reclame campagne onder Nederlandse bloggers.
Ben dezelfde nooit geweest, wel van gehoord. Heidepark ook geweest, net als Trivia. Duitsland heeft best veel parken wat dat betreft.

Geweldig!

Ik ben samen met mijn 3 pubers groot liefhebber van dit soort parken. Meestal gaan we in de zomer tijdens de vakantie wel een dagje. Vorig jaar inderdaad naar Europa park en dat was dus echt fantastisch. Geweldige achtbanen! We verbleven op de camping er naast en hebben ons echt van vroeg tot laat enorm vermaakt. Een van de leukere parken van Europa wat ons betreft. Dat we slecht bereik was en je niet kon pinnen heb ik trouwens niet onthouden ...

Dit jaar gaan we (weer) naar Tivoli. Ook leuk. Heel anders. Maar leuk!

MerelR

MerelR

16-06-2018 om 19:03

Ja geweest!

Wij zijn er nu twee keer geweest en vinden het echt het allerleukste en mooiste park van heel Europa. Veel attracties en alles ziet er prachtig uit. Zou zo weer willen. Jammer van die brand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.