Vakantie en uitjes

Johanna Jannetje
29-06-2011 om 11:50
Fietsen mee of huren?
we gaan naar Bracieux in Frankrijk, waar de camping fietsen schijnt te verhuren. heeft iemand daar ervaring mee? We willen een grote jongensfiets en een damesfiets, met bagagedrager. En dan gaan we 2 weken rondtrekken, met kleine tentjes. Waar moeten we op letten? Van te voren reserveren? Zijn de franse bagagedragers een beetje geschikt voor Nederlands fietsvakantiebagage? We denken er ook over om zelf 2 fietsen mee te nemen, en die daar dan achter te laten voor de overige vakantieperiode.
Ik hoor graag van jullie,
Johanna

ijsvogeltje
29-06-2011 om 12:03
Eigen fietsen mee
Ik begrijp dus dat je twee weken op de fiets wilt rondtrekken? Dan zou ik toch mijn eigen fiets mee willen nemen. Een onbekende huurfiets kan nogal wat nadelen hebben. De bagagedrager kan een andere dikte hebben, zodat de fietstassen niet lekker passen. Onderhoud van de fiets kan tegenvallen. Je hebt geen reservemateriaal (banden, spaken, remblokken) speciaal voor die fiets mee (en dat komt nogal nauw). Je kent de fiets niet, en dat kan lastig zijn als je materiaalpech hebt. Het zadel kan anders zijn dan wat je bent gewend, met zadelpijn tot gevolg. De fiets is niet helemaal van het juiste formaat, waardoor de afstand tussen stuur en zadel voor jou niet optimaal is.
Ik zou dus altijd mijn eigen fiets meenemen. En nee joh, reserveren is niet nodig. Voor fietsers wordt altijd wel een plekje gemaakt (is onze ervaring tenminste). Hoewel: aan de Atlantische kust moeste we wel een paar keer ruzie maken om een plekje te krijgen...

Johanna Jannetje
30-06-2011 om 14:31
Hoe fietsen vervoeren uit nl
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Campings reserveren zou volstrekt onzin zijn. We hebben nu nog geen idee hoe ver we komen per dag en op welke dagen we extra willen rusten enzo. Bovendien hebben we in het verleden genoeg gefietst om te weten dat we op campings altijd wel terecht kunnen.
Als we 4 fietsen mee zouden nemen hiervandaan, is het de vraag hoe we die moeten vervoeren. We hebben geen aanhangwagen. En als je er een huurt, moet je toch zorgen dat de fietsen heel stevig staan. Hoe?
En een aanhanger speciaal voor fietsvervoer kopen is wel mogelijk, maar kost een lieve duit en waar laat je dat ding na de vakantie?
We willen na de fietsvakantie nog een tijdje met de auto verder reizen en daar andere dingen doen. Dus voor iemand met een fietsbus aan komt als plan: dat is dus geen optie voor ons.
Johanna
Ik hoor wel van jullie.

e.j.
30-06-2011 om 15:27
Je hebt daar
in Bracieux dan 4 fietsen nodig, en de vraag is of je er 2 meeneemnt en 2 huurt of er 4 meeneemt, met eigen auto?
4 fietsen en 1 auto, dat wordt 2 op de trekhaakfietsendrager en 2 op het dak. Ik denk dat ik voor 2x huren zou gaan.

Hanne.
30-06-2011 om 23:44
Op het dak
Als je dakdragers hebt kan je ze op het dak zetten. wij hebben bijvoorbeeld 4 van deze fietsdragers op het dak zitten (lange link)
http://rent-a-skibox2.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-5009907/Thule-FreeRide-532-Fietsdrager.html
of kijk eens in de gids van Tule, daar kan je precies per auto opzoeken met welke dragers je op jouw auto hoeveel fietsen kan vervoeren.
Moet wel zeggen dat de benzine kosten aanzienlijk stijgen als je de fietsen op het dak zet. Vanuit dat oogpunt is huren misschien toch aantrekkelijker....

Johanna Jannetje
01-07-2011 om 12:28
Pelle!
Dag Pelle,
we wonen in Amstelveen, dus dat zou geweldig zijn! Wat voor aanhangertje is het? En kun je hem wel missen van 30 juli tot 28 augustus?
je kan mailen naar svdhft. onze server is zonnet.nl
Dat zou natuurlijk super zijn!
Ik ga mijn man even inlichten. Zit nu (illegaal) op mijn werk te forummen...
Johanna