Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-06-2010 om 22:15
ik zag in een folder een fietsendrager voor achterop de auto. Er was geen trekhaak voor nodig.
De afgebeelde auto had een achterklep, een beetje schuin, zoals veel auto's.
Het lijkt me wel wat maar, ik heb een berlingo met een grote klep, helemaal recht naar beneden.
Past zo een fietsendrager dan wel? en hoe handig is het.
Ik neem aan dat ik de klep niet meer open kan doen als de fietsen er op staan.
en hoe "veilig" staan de fietsenn dan, kunnen ze er snel vanaf gestolen worden?
21-06-2010 om 23:46
Waarschijnlijk is die er niet.
maar je kunt zeker op zoek hiernaar.
Zelf hebben wij een Renault Kangoo en er is geen fietsendrager die achter de auto kan zonder de trekhaak te gebruiken. Deze auto heeft ongeveer hetzelfde model als de Berlingo. Alternatief is op het dak maar dat vinden wij te hoog.
22-06-2010 om 10:34
Past niet
Wij hebben een berlingo gehad, en geen fietsdrager kunnen vinden, die zonder trekhaak past.
Ik kan mij ook niet voorstelen dat dat kan, de fiets hangt immers dan aan je auto, zonder steun.
Ook met trekhaak is het lastig.Het stuur van de binnenste fiets komt tegen de autoklep aan, of je moet het stuur draaien. Nadeel is dan weer dat je versnellingskabel soms wat in de knel komt, en je nog uit moet kijken, dat het stuur niet je lak beschadigd. Met losse spinnen trokken wij de fietsen dan zoveel mogelijk naar achteren;van de auto af.Het enige wat wij echt makkelijk vonden gaan was een fiets, op de buitenste drager zetten, dan heb je dat gedoe met de sturen niet, er was genoeg ruitme tussen de fietsdrager en de autoklep.
De klep kan inderdaad niet meer, open, wij pakten de spullen via de achterbank, en zetten de koelbox ed het meest naar achteren in de auto.Wij vonden dat wel redelijk te doen.
Wat betreft diefstal ed; is er denk ik geen verschil met andere auto,s; wij zetten de fietsen op slot. Ook omdat de feitsen aan elkaar gebonden zaten, waren ze niet makkelijk te stelen.