Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

jippa

jippa

12-12-2010 om 14:20

Fietsvakantie met kind (elberadweg)?

Wegens succes vorig jaar willen we dit jaar weer met jippakind (8) op fietsvakantie. Heeft iemand hier misschien ervaring met de Elbe-radweg in Duitsland? het lijkt mij heel mooi, maar ik zou ook wel graag ergens heengaan waar we meer families tegenkomen. We willen niets georganseerds.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Iris

Iris

14-12-2010 om 16:12

Fietsen met kinderen

Wij gaan ook meestal fietsen met de kinderen. Onze kinderen Zijn allebei nu boven de 10.
De Elbe radweg heb ik nog geen ervaring mee, lijkt me erg leuk. Tip: overnachten in jeugdherbergen, kom je vaker gezinnen tegen en is niet duur. Nadeel is dat het meestal geen Ned, gezinnen zijn en de taal kan dan voort de kinderen lastig zijn om contact te maken.
Jullie willen niet georganiseerd, maar er zijn ook reizen niet in groepsverband, waar je indinvidueel boekt en het leuek daarvan is dat je wel in contact komt met ouders en kinderen.
Zo zijn wij, toen onze kinderen wat jonger waren heel veel naar Griekenland geweest met cycletours, individueel. Je gaat overdag lekker fietsen en 's avonds in het dorp ontmoet je veel andere kinderen en ouders. Moet je wel in voor- of najaar doen, anders te heet in Griekenland. De reis naar Corfu is super! Er is een uitgebreide fietsenwerkplaats, goede hybride nederlandse fietsen ook kinderfietsen.
Bij Snpreizen hebben ze ook veel indinviduele fietsreizen voor gezinnen.
Misschien heb je wat aan deze informatie.

mar

mar

14-12-2010 om 21:22

Oostenrijk

Wij hebben een stuk van de Donauradweg gefietst en kwamen zeker families tegen. Maar nog leuker vonden we de Salzkammergutradweg. Wel zwaarder, want heuvelachtiger en we hebben toen op campings gestaan (alles zelf meegenomen).
Ook in Karintië loopt een leuke radweg en ook daar zul je zeker families tegenkomen.
Stel je vraag ook eens op www.fietsenmetkinderen.info. Daar komen veel van dit soort vragen langs.

jippa

jippa

21-12-2010 om 22:10

Dank! (fietsen met kind)

Beste Iris en Mar,
Bedankt, ik ga die andere opties ook eens checken. Cycletours individueel heb ik ook al eens op mijn lijstje gehad, maar mijn man is erg tegen vooraf boeken van vakanties en voor de meivakantie heb ik ook al een uizondering gemaakt....
Maar nee eerlijk, ik vind het zelf ook heerlijk om in de zomer gewoon op een bepaald moment te beslissen weg te gaan en dan op de bonnefooi te gaan. Maar het heeft natuurlijk ook een keerzijde.
Ik verheug me wel weer heel erg op het fietsen en kamperen en jippadochter ook. Vorig jaar hield ze het fietsen echt heel goed vol. Maar heuvels met een aanhaakfiets & man met bagagekarretje lijkt me niet ideaal.
Jippa

Hanny61

Hanny61

23-12-2010 om 18:09

Emsradweg

Ik heb geen ervaring met de Elberadweg. Wij hebben toen mijn jongste zoon zes was met aanhangfiets en bagagefiets (want ook nog een negenjarige mee én kamperen) de Emsradweg gefietst. Dat was een groot succes en staat nog steeds in mijn top drie van vakanties. Ik vind dat dus een echte aanrader: vlak, voldoende campings en ontzettend aardige (Duitse) mensen. De Donauradweg hebben we ook eens gedaan, maar is minder goed bevallen. Het was heel druk en er zijn relatief weinig campings, dus ook daar heel druk.
Succes met beslissen!

jippa

jippa

26-12-2010 om 17:10

Hanny

Dank, die gaan we ook bekijken. Ik heb ook het plan opgevat om weer eens naar de fietsvakantiebeurs te gaan voor ideetjes. Wat is een bagagefiets eigenlijk? Wij hebben afgelopen jaar ook gekamperd en hadden een bagagekarretje gekocht, ideaal. Alles kon mee, alleen voor echte heuvels lijkt het me niet zo'n succes.

malou

malou

28-12-2010 om 23:02

Bv altmuhltal

Wij hebben al heel wat fietsvakanties gedaan met 3 kinderen vanaf dat ze baby waren. Alleen niet met kamperen dus daar kan ik weinig over zeggen.
De Altmuhltal radweg vonden wij erg leuk, heel goed te doen en ook veel andere dingen te doen onderweg (kanoen, fossielen zoeken). In Karinthie hebben we de drautal route gedaan. Ik had niet de indruk dat daar erg veel campings langs de route waren. De route is wel heel mooi en vrij vlak. Ik vind Oostenrijk en Duitsland fijnere fietslanden dan bv Frankrijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.