Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Polly Shearman

Polly Shearman

29-07-2010 om 19:22

Fietsvakantie....wat ben ik vergeten?

Nog 2 nachtjes slapen en dan vertrekken wij op fietsvakantie... er bekruipt me een naar gevoel dat ik iets ben vergeten!?!?!? maar wat??

ik heb:
slapen: tenten, 5 matjes, 5 slaapzakken, 5 kussenslopen
eten: alles 5, en dan ook nog, pannen, gastankje+pit,aansteker, olie, zout/peper, snijmessen, aardappelschilmes, opener, blik opener, minimaatbeker, koffie, koffie melk, zoetjes, smeerkaas, leverpastij, fred en ed, soep, knakworsten, campingboter ( moet ik nog kopen maar waar?!?!)
ontspanning: boeken, kleurboeken, kleutjes, stok kaarten, natuurgids, puzzelboek, voorhoofdlampjes.
onderweg: zonnebrillen, kaarten, campingboekjes, zonnebrand.

verder:
zwembroeken, bandjes,
wasmiddel, wasemmer, hydrofilehanddoeken, theedoeken, afwasmiddel, spons,
kleine stoeltjes, toiletspullen, alle medicatie, ehbo, lenzen, brillen en oordopjes.

kleding: voor ieder: fietsbroek, korte broek, lange broek, 3 maal ondergoed, 2 shirts, 2 hempjes, shirt lange mouwen, en dik vest, sandalen.

regencapen, wat nachtluiers voor jongste, vuilniszakken,
en natuurlijk, pasjes, id's enz
dat was het wel zo;n beetje
en natuurlijk heb ik achter in de fietskar, mijn opblaasbare vaatwassen en senseo! whahahah
En natuurlijk sloten, fietscomputer, en gereedschap.
fototoestel, gsm's incl opladers
iemand nog suggesties???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

29-07-2010 om 19:57

Campingboter

hebben bij de meeste supermarkten. Man stond er voor de vakantie bij Jumbo mee in zijn handen....heb hem vriendelijk bedankt....

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2010 om 20:24

Lucifers

lucifers en een waslijntje + knijpers om overdag je handdoeken te kunnen drogen. Heb je een zaklamp? Afvalzakjes, ook handig voor wasgoed en overgeefsel.

Polly Shearman

Polly Shearman

29-07-2010 om 20:42

Euh

geen handoeken, ja 1 badlaken, maar verder wel een deken ( onderin de fietskar) en hydrofile doeken als handoeken, die drogen goed, en zijn ook weer snel droog.
we hebben een aansteker, maar geen waslijn of knijpers, gewoon OP de tent droogt het snel, en anders heeft bijna iedere boerencamping wel ergens een lijntje om het even op te hangen, is onze ervaring.
verder nog iets??
Ik krijg nu de zenuwen, collega komt in ons huis oppassen, dus moet het zaakje nog heel netjes achterlaten ook, en daar ben ik niet goed in....

Hahahahaha polly

Zoals je weet gaan wij ook, zondag, en je lijst lijkt erg op de onze. Goed dat je het nog even zegt van die vaatwasser, want vorig jaar had ik 'm de hele vakantie in de fietskar laten zitten.

Vaatwastabletten mis ik nog op je lijstje.

Ik lag echt dubbel achter de computer (LOL heet dat officieel, jaja, ik weetutwel).

Wij hebben geen kleine stoeltjes - ze hebben meestal ook wel zitgelegenheid, picknicktafel ofzo. Toch?

Hydrofielen helaas al weggegeven, lichtgewicht handdoeken om uit te proberen gekocht. Gewone waren veel te zwaar vorig jaar. Voor de kinderen wat gastendoekjes.

Aanvullingen op jouw lijst vanuit de onze:
- waterzak
- wcpapier
- wij hebben zeker knijpers bij ons, voor van alles en nog wat
- nog iets van een bal/tennisbal/frisbee/opblaasbal... dat had jij ook niet, toch?

Misschien komen we elkaar wel tegen onderweg...

Te herkennen aan: wij slapen met zijn 4-en in 1 tent, man is al bijna grijs, ik heb een bolle kop...
en die opblaasvaatwasser dus. Moet ik anders wat reservevaatwastabletten voor je meenemen?

Toch opmerkelijk dat ik zo weinig aanvullingen heb op jouw lijst. Oh ja, onze regenkleding is wat strenger (ademende jas en broek plus schoenenhoezen en voor de jongens laarzen). Maar ja, verder gaan we dezelfde dingen doen natuurlijk.

Oh ja, wat errug leuk is voor jouw junior: van het merk "spielgut" hebben ze bij de houten dure speelgoedwinkel heel goedkope schepjes die je in je hand houdt, met een gat voor je vingers. Je arm is de steel. Hier altijd groot succes. Kan helaas geen url vinden.

Goeie reis he!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-07-2010 om 21:08

Zwemkleding

Ik heb onze paklijst er even bij gepakt.
Wat ik mis op je lijstje: zwemkleding, schrijfblokje/pen en naald/draad. En eventueel anti-mug/anti-jeuk (maar misschien zit dat al standaard in je EHBO). En wij nemen meestal een voetbal mee, maar daar moet je wel plek voor hebben. En denk je ook aan een reservebandje? Die hebben wij toch geregeld nodig gehad. En wat tie-raps, handig om zo ongeveer alles wat stuk kan gaan te repareren.
En verder ben je compleet hoor, maak je geen zorgen. Ik zie zelfs nog wel kansen om wat minder mee te nemen. Zoals de maatbeker. Gewoon wat streepjes met een watervaste stift op een beker zetten. En een was-emmer? Wij hebben zoiets nog nooit meegenomen - en ook niet gemist. Als ik al een emmer zou willen gebruiken onderweg, dan leen ik die wel van andere campinggasten.
Weet je inmiddels hoe de route er gaat uitzien?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-07-2010 om 21:11

Ha ha

Ah, Rodebeuk heeft ook al gereageerd, we zaten gelijktijdig te typen. Ja, een rol wc-papier is natuurlijk wel erg handig, ha ha.
Wij hebben trouwens sinds een paar jaar ook stoeltjes mee, van die Themarest-dingen, erg prettig, hadden we jaren eerder moeten doen!

Nasha 1st

Nasha 1st

29-07-2010 om 21:17

Enne...

blijf je in Nederland? Je kan ook gewoon nog dingen kopen hoor als je het mist!

Polly Shearman

Polly Shearman

29-07-2010 om 21:25

Jah wc papier

die miste ik nog,
verder hebben we alles wel bij wat jullie noemen, maar dan valt het onder de noemer: gereedschap, of ontspanning.
maar die regenkleding?!??! nee sorry hoor, dan vraag je toch om buien whahahah
wij schuilen gewoon als er een buitje komt en voor noodgevallen hebben we van die regencapes.
Ja rodebeuk, vertel vertel wat word jullie route?? die van ons ligt nog niet vast nl misschien kunnen we elkaar ergens treffen!!?!?!
wij rijden met 5 personen op 2 rode mountainbike tandems! en een fietskarretje.
Ook opblaasbare koelkast toch maar mee genomen, anders word de melk zo groen ! whahahah
en mijn man heeft gisteren nog een andere tent gekocht.. hij zag hem en kon het niet laten.
Deze heeft een groter stuk aan de voorkant zodat de spullen daar kunnen staan, en we bij regen ook droog kunnen gaan koken!
he he wat een gedoe weer, alles passen en meten, en wegen...
wat zijn we eigenlijk gek ook he, we zouden alles zo in de auto kunnen mikken en ook gaan kamperen! maar nee wij willen persee op de fiets, aarhg...

Kleine anekdote in dit verband

..vorig jaar, net te ver van huis om terug te fietsen vraag ik aan mijn man wat dat dikke ding op zijn voordrager is...
"de reservetent."
"de WAAATT"
"de reservetent. Ik heb de oude tent ook meegenomen voor de zekerheid. Je weet maar nooit".

En wij gingen dus gewoon in NL kamperen.. nooit verder dan 100 km of een uurtje met de trein van ons huis geweest die hele vakantie.

Maar idd Nasha, je kan alles kopen in NL.... of je kan het thuis gaan halen!

Ons probleem was dus eigenlijk omgekeerd. Je gaat niet zo gauw naar huis terug om het te veel aan bagage terug te brengen.

Wat wij niet konden vinden waren Quinoa, Bulghur en volkoren pasta. Dat eten we thuis veel en als er ruimte is neem ik het mee. Maar dat hoeft alleen als je naar de regio gaat, in de Randstad is het geen probleem.

Polly

Voorlopige route:

eerste week door het Groene Hart naar de kust. Niet iedere dag fietsen. Tweede week ofwel rondje via het Noorden of via het Zuiden terug naar het midden vh land.

Het meest verheug ik me op kleine natuurcamping bij Waterleidingduinen.... maar het zal wel weer heel anders uitpakken natuurlijk. Het leven zit vol verrassingen!

En vol buien..... ik had al gezegd, het mooiste is het net voor en net na de bui!

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2010 om 21:58

Plastic regending

Polly, ik lees dat jij van die regencapes gebruikt als het nodig is. Nou, ik had er ook een paar in mijn tas gedaan voor ons weekje vakantie. Van die regencapes van vuilniszakkwaliteit. De eerste de beste keer dat ik ermee af- en weer op moest stappen schoof de cape niet met mij mee, waardoor de cape zeg maar strak trok rond mijn zadel. Ik móest fietsen (kon niet treuzelen bij een stoplicht) en mijn stuur naar rechts draaien omdat ik de bosjes in zou rijden als ik dat niet zou doen, maar doordat de cape heel erg strak om mijn heen zat lukte dat bijna niet. Mijn hart zat in mijn keel. Nooit weer! Ik heb vroeger wel een regenponcho gehad. Die is aan de achterkant korter dan de voorkant en je kunt hem rond het middel vastmaken. Die dingen vind ik wel handig.

Polly Shearman

Polly Shearman

29-07-2010 om 22:04

Het gaat niet regenen

Het is altijd prachtig weer als wij op vakantie gaan, vraag maar aan pelle!
en kaaskopje! ik heb regencapes van iets betere kwaliteit, ooit gekocht bij de xenos, niet voor eenmalig gebruik.

en ik weet dat de natuur mooier is als er af en toe een bui valt, maar ik heb het gewoon liever niet LOL

het mooiste vond ik friesland in de ochtend dauw.. beetje mistig...en alleen maar het rondgaan van je eigen trappers wat je hoort...

maar dit keer niet richting friesland, dat hebben we al te vaak gezien.

groet, polly

Puck

Puck

29-07-2010 om 22:54

Precies polly

Maar dan hoop ik dat jij een grotere invloed hebt op het weer dan ik, want wij hadden de afgelopen 2 jaar veel regen en wij gaan zaterdag ook richting Limburg. Ik hoop van harte dat jij gelijk krijgt.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2010 om 00:44

Polly

Ik zal eens bij Xenos kijken. Ik herhaal mijn Bo Derek act van dit jaar, na een fietstocht zonder regending, bij de receptie van ons hotel liever niet nog een keer

ayla

ayla

30-07-2010 om 08:15

Oooh polly

kom dan aub richting zuid limburg, we kunnen hier wel wat goed weer gebruiken

Puck

Puck

30-07-2010 om 09:15

Ayla

Zo slecht was het weer toch niet in Zuid-Limburg? Volgens mij wilde Polly richting Noord-Limburg maar ook ik zou blij zijnals ze een beetje positieve weer-vibraties naar Zuid-Limburg stuurt.

Polly Shearman

Polly Shearman

30-07-2010 om 11:39

Lieve mensen

Limburg, brabant en de achterhoek blijven de komende week volledig droog... vertrouw op mij!
en de veluwen... ach pelle jij moet niet zo zeuren, jij zit in een huisje.. al komt het met bakken uit de hemel jij zit toch wel droog! whahah

en natuurlijk gaan wij geen regenpakken meenemen, dat is toch veel te veel gesjouw??

zoonlief heeft nog een mondharmonica gevonden...aargh die moet nu ook mee.. jammer dat hij niet zo muzikaal is.

groet, polly

Puck

Puck

30-07-2010 om 11:47

Polly

Niet zo hardvochtig tegen Pelle hoor! Ze zit wel in een huisje maar je weet dat Pelle nu niet precies het type is om de hele dag binnen te zitten. Dus doe ook als een soort anti-regenverzekering v oor Pelle ook even een klein tochtje over de Veluwe.

Polly Shearman

Polly Shearman

30-07-2010 om 13:11

Ja hoor pelle

duizendmaal excuses... en het is zomer, het regent nooit een hele dag, het zijn maar buitjes als ze al vallen.
ik vind het nooit zo erg behalve dan dat alles zo klam word in de tenten.
Ik word nu een beetje onrustig, wil eigenlijk de woonkamer nog ff goed schoonmaken, maar die staat helemaal vol met fietstassen, matjes en tenten... aarg..
ik heb nu echt wel de neiging om gewoon 3 weken weg te blijven.. gewoon.. zomaar.

groet, polly

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2010 om 14:03

Pelle

Ik ben zo optimistisch dat ik hoop geen regenpakken nodig te hebben en neem daarom alleen voor nood iets mee. Voor die 2 dagen per jaar dat wij pech hebben koop ik geen regenpak. Vroeger op school werd ik ook liever nat dan mezelf in zo'n pak te hijsen. Soms loop je het dan op

Polly Shearman

Polly Shearman

31-07-2010 om 08:11

Nou daar gaan we dan!

Lieve mensen, ik vertrek op vakantie en ik neem mee.......

tot snel weer ( ben overal online natuurlijk)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.