Vakantie en uitjes

Mamasan
31-10-2008 om 15:45
Florence, uffizi museum
Ik ga volgende week vier dagen naar Florence en wil natuurlijk ook naar het Uffizi museum. Een collega vertelde dat je dan het best vooraf kaartjes kunt bestellen omdat je anders vier (!) uur in de rij staat. Klopt dat? Ook in november?
Heeft iemand verder nog goede tips over wat we niet mogen missen, of wat we best kunnen overslaan?

reina
31-10-2008 om 15:48
Mamasan
Ik was een keer in de herfstvakantie in Florence, we hebben toen een minuut of 20 in de rij gestaan en als we vroeg in de ochtend gegaan waren hadden we nog sneller door kunnen lopen. Ik was er ook een keer in mei, toen was het veel druker (in heel Florence trouwens, het najaar is een prima tijd om er naar toe te gaan!) Veel plezier, het is een erg mooie stad!

Tinus_p
31-10-2008 om 16:54
Geen 4 uur
Ik herinner me een wachttijd van een half uur ofzo. Dat was een werkdag in mei ofzo.

Amarins
31-10-2008 om 21:40
Firenze
Ik vind Oltrarno (dus de wijke(en) aan de overkant van de Arno) erg leuk, ietsje minder toeristisch, wat meer zichzelf. Echt de moeite waard daar: de kerk San Miniato al monte (met een geweldig uitzicht over Firenze), het pleintje voor de kerk San Spirito en de Boboli-tuinen. Verder de fresco's in de Brancacci-kapel in de Santa Maria del Carmine. Echt een dagje uittrekken voor de overkant. Leuke tijd trouwens, november, niet zo hysterisch druk. En lekker verse funghi porcini eten, en lekkere wijn, en truffels! En met z'n tween en bistecca Fiorentina. Ik zou het wel weten. Veel plezier!

Mamasan
02-11-2008 om 11:48
Leuk! (en nog een vraag)
Het was oorspronkelijk niet de bedoeling om zo laat in het jaar te gaan, dus ik vind het leuk om te lezen dat het najaar ook een goede tijd is voor Florence.
Ons hotel is op 50 m. afstand van de Ponte Vecchio. Zijn dan de overige bezienswaardigheden ook op loopafstand?

Tinus_p
02-11-2008 om 12:40
Mamasan:
"Zijn dan de overige bezienswaardigheden ook op loopafstand?"
Hangt een beetje van de idee van loopafstand af; maar in principe wel (vooral de dingen aan de andere kant van de Arno waren in mijn herinnering nog een aardige wandeling).

reina
02-11-2008 om 13:10
Alle bezienswaardigheden in Florence zijn goed te belopen, dat maakt de stad ook zo leuk, je kunt ergens makkelijk vaker even langs gaan.

Amarins
03-11-2008 om 09:35
Vierkante kilometer
Alles van belang in Firenze (behalven San Miniato al monte) is te vinden in een vierkante kilometer rond Ponte Vecchio, zeg maar. Goede locatie dus voor je hotel. Let wel op voor het Stendhal-syndroom .