Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-12-2012 om 08:46
hallo,
we hebben 1 week meivakantie en willen naar Frankrijk. Wel Noorden van Frankrijk. Wie weet een leuk gebied om met kinderen heen te gaan van 1,9,11,12 jaar.
en bezienswaardigheden? Er is groot aanbod, maar ja. Wat is de moeite waard?
Wie weet meer??
19-12-2012 om 16:20
Jess
In het archief staat een redelijk recent draadje met tips over Normandië. Misschien zit daar iets voor je bij?
20-12-2012 om 10:26
Wij
wij zijn afgelopen april (half - eind april) 2 weken in het noordelijkste deel van bretagne geweest, tegen de grens van normandie. Wellicht vind je dat al wat ver (is nog wel end rijden). Maar ik vond het absoluut de moeite waar, heel leuk huisje (particulier), goed verzorgd en daarnaast genoeg te doen in de omgeving. Nou zijn onze kinderen nog klein (toen 2 en bijna 5), dus dan heb je ook nog niet heel veel nodig. We hebben aantal stadjes bezocht, zijn veel naar het strand geweest om schelpen te zoeken, een fort bezocht, en le mont st. michel. En met name dat laatste heeft indruk gemaakt, hoe klein ze ook waren. Errug leuk. Als de kinderen ouder zijn wil ik nog een keer terug naar die hoek, maar dan wat hoger in normandie, naar de invasiestranden.
Ik hoop dat je wat vind. Oh ja, het weer was wisselvallig, maar omdat we zo dicht bij de kust zaten, waaide de buien heel snel over. We hebben dus ondanks dat het niet heel warm was, genoten en we konden er elke dag wel op uit.
Lynn
27-12-2012 om 19:23
Waar leuke kindvriendelijke camping frankrijk leeftijd 1 tm 12 j
ik ben op zoek naar kindvriendelijke camping in Frankrijk, niet te zuidelijk voor in zomervakantie 2 weken. Ik zie echt door boven bos niet meer. Wie weet een mooie leuke, hygienische camping?
30-12-2012 om 11:49
Les fontaines
Wij vonden les fontaines bij het meer van Annecy leuk. Onze 4 kinderen van 3 t/m10 vonden het erg leuk. En twee neefjes van 11 en 7 ook.
De oudere jeugd vermaakte zich er ook goed. Hoewel die vreselijk liepen te miepen over de zwembroeken. Maar ja, dat doen Nederlandse pubers blijkbaar want waar wij ook komen het zijn altijd de Nederlandse pubers die lopen te zeuren.