Vakantie en uitjes

bertje1
26-06-2011 om 09:00
Frankrijk...waar heen? natuur, water, rustig maar niet te ...
Wij zijn een keer in frankrijk geweest..pff was een tegenvaller, die Fransen , geen zwemwater, alles super ver (auto)... nu denk ik opnieuw aan Fr. Wat ik zoek: niet te drukke accomodatie (disco's en zo), wel water of meer in de buurt, bos en mooie dingen om te zien. Bestaat dit??? Afstand: niet zuid-frankrijk.

Lis@
26-06-2011 om 10:34
Veel mooie streken
Bertje, er zijn veel mooie streken in Frankrijk en ook de campings die je zoekt zijn er voldoende. Ga eens neuzen in de Dordogne, Ardeche, Haute Provence, Tarn. In al deze gebieden is er voldoende te doen en zien.

Kari1
26-06-2011 om 11:23
Hoe en wat
"geen zwemwater, alles super ver (auto)..." Dat is echt niet kenmerkend voor Frankrijk hoor. Met een beetje voorbereiding kun je ergens heen met zwemwater en met dorpjes/steden en allerlei bezienswaardigheden op een redelijke afstand.
Wat wil en hoe ga je? Kamperen, huisje? Op 1 plek of ga je verkassen? Hoe lang, wanneer? Welk klimaat zoek je? Bij zee, meer, rivier? Bergen noodzakelijk? Moet er een zwembad zijn? Welke leeftijd kinderen moeten zich kunnen vermaken en waarmee doen ze dat? Wat is je max. afstand? Wat vind jij "mooie dingen", natuur, steden, kastelen? En zo zijn er nog veel meer vragen die je voor jezelf moet beantwoorden, want Frankrijk is GROOT.
Met wat je nu aan info geeft (geen zuid-Frankrijk, bos, meer, niet te druk) zou je b.v. kunnen kijken in de Vogezen, de Jura of de Bourgogne. Niet overlopen door toerisme, mooie natuur. Het weer heeft het Nederlandse kan-van-alles-zijn aspect; je hebt er niet de zuidfranse mooi weer garantie. Maar als af en toe een regenbui je niet stoort...
Koop een goede Franse kaart (zo'n ringbandboek van 1 cm = 2 km is ideaal) en spot met google earth, en dan zie je ook meteen of je accomodatie in beetje in de bewoonde wereld ligt of dat je iedere keer een 5 km lang zandpad moet nemen om er heen en weg te komen.
Kari

Vic
26-06-2011 om 12:12
Brochures
In de meeste brochures van huisjes, parken en campings staat in de omschrijving precies hoe ver je bij allerlei faciliteiten vandaan zit. Dan zou het dus niet moeten kunnen dat je onverwacht geen zwemwater, supermarkten en bezienswaardigheden in de buurt hebt.

joer
26-06-2011 om 12:35
Geen drukte....
Dan moet je niet in Zuid Frankrijk zijn in het hoogseizoen. Wij vinden het daar afschuwelijk druk.
Mooie, rustige gebieden vinden wij de Jura, Bourgogne, Limousin, Vogezen, Drome.
Goed zoeken, vergelijken en orienteren dan kom je vanzelf op de mooiste, kleinschalige campings/vakantieparken. Het is ons vele keren gelukt!
JOER.

Nor@
26-06-2011 om 13:07
Sorry?
Je zegt:".pff was een tegenvaller, die Fransen "....en waarom wil je dan nu weer naar Frankrijk?
Zoek lekker een ander land uit, dan kom je die Fransen niet tegen.
Gr Nora
PS Ik snap echt niet wat er mis is met Fransen....nog niet een onaardige Fransman tegengekomen en ik ga al zo'n 30 jaar naar Frankrijk toe.

dirksmama
26-06-2011 om 13:26
Nord pas de calais
Wij vonden het noorden erg mooi. Franse Ardennen ook. En als je het niets vind dat zit je zo in Engeland, Belgie, Luxemburg of Duitsland!

Machteld
26-06-2011 om 14:53
De morvan
een gebied waar iedereen altijd doorheen sjeest op weg naar.... Er zijn veel meren, het is groen,prachtig heuvelachtig. wij stonden een paar jaar geleden aan een meer op een canping door nederlanders gerund. Het is de Bourgogne, het gebied heet Morvan en daarin ligt weer het national parc du Morvan. Met een uur of 6 rijden ben je er. Vezelay is een prachtige plaats om te bezoeken, bij semur en Auxois is het wat touristischer. Volgens mij zaten wij rechts boven Auxerre. Enfin, even een kaart erbij, wat Googlen.
succes, Machteld

bertje1
27-06-2011 om 12:12
Extra info
hah ja, die fransen, nou ik spreek er meer mensen over en men ergert zich verschrikkelijk aan het taalprobleem en de 'niet te hard lopen' cultuur... maargoed, we gaan vaak naar DLD, super aardige mensen, maar ik wil weer eens wat anders: inderdaad wat heuvelig en gezellige dorpjes; het moet inderdaad niet snikheet zijn, niet nodig. kids zijn basisschoolleeftijd en we houden van natuur+zwemmen.
ga eens kijken in bourgogne/morvan

Hibiscus
27-06-2011 om 15:36
Taalprobleem
Sorry hoor, maar dat is dan toch echt jouw probleem, niet dat van de Fransen. Jij gaat naar Frankrijk, dan kun je verwachten dat ze daar Frans spreken nietwaar.
Hibiscus

Chris35
27-06-2011 om 21:49
Mais oui!
Ik zit nu in Frankrijk en jeetje zeg, kunnen ze nou echt niet gewoon Nederlands praten??

Puck
28-06-2011 om 12:55
Met hibiscus en chris eens
Als je je op voorhand al ergert aan het taalprobleem en de wat mediterane levenswijze dan zou ik lekker naar duitsland gaan. Die gezellige dorpjes zijn namelijk gevolg van die "niet-te-hard-lopen-cultuur".
En scheer niet alle fransen over 1 kam, er zitten heel veel leuke en vriendelijke mensen tussen. Wij hebben juist beroerde ervaringen met stugge duitsers die van iedere scheet een geweldig probleem maakten, waar mijn kind van 8 niet eens alleen mocht plassen en waar er tijdens de mittagruhe van 12-3 verwacht werd dat ik de snoetjes van mijn kinderen afplakte met tape zodat ze stil bleven. Hoezo super aardige mensen die Duitsers?
Ga lekker op vakantie en verdoe je tijd niet met ergernissen, daar heb je geen vakantie voor.

bertje1
28-06-2011 om 13:38
Engels?
pf, ieder fatsoenlijk mens spreekt toch engels, nou, daar niet.
maargoed, ben er dus nog niet over uit. frankrijk is tenslotte wel mooi

Puck
28-06-2011 om 15:28
Echt niet bertje
Ikv zou echt niet weten waarom ieder fatsoenlijk mens engels moet spreken. Je zal de mensen in Nederland (ook de jongeren!) de kost moeten geven die geen engels spreken. Ook de gemiddelde duitser, italiaan of spanjaard spreekt echt niet altijd goed engels. Zijn ze daardoor onfatsoenlijk en bot en onwillend? Ik vind van niet. En jij bent te gast daar dus het is toch heel logisch dat je je aanpast aan hun zeden en gewoontes lijkt mij. Wil je dat niet of erger je je daaraan dan zou ik gewoon ergens anders op vakantie gaan, gewoon omdat vakantie een moment van uitrusten en opladen is en ergeren draagt daar niet toe bij.
Maar er zijn genoeg campings in Frankrijk die door Nederlanders gerund worden, dan kun je daar in ieder geval met Nederlands uit de voeten.

Hibiscus
28-06-2011 om 15:29
Fatsoenlijk?
Ik ben echt geen Francofiel ofzo (ga er dit jaar voor het eerst sinds jaren weer heen) maar hoezo moet iedereen Engels spreken? Ik ben alweer druk bezig om mijnmiddelbare school frans te oefenen. Pak eens een frans boek of tijdschrift ofzo. Doe even je best.
Wij Nederlanders hebben het geluk om op school meerdere talen te leren, maar niet ieder land doet dat op die wijze. Ben je dan meteen geen fatsoenlijk mens? Overigens vind ik het altijd droef gesteld met het ingebeeld niveau van Duits en Engels van Nederlanders en de realiteit, maar dat terzijde. Mijn frans is net zo slecht maar ik pretendeer dan ook niet goed frans te kunnen spreken, ik doe mijn best en ben dolblij als ze me verstaan.
Het lijkt mij heel verstandig als jij gewoon lekker naar Duitsland gaat. Waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken. Het is vakantie hoor, geen straf.
Hibiscus

Puck
28-06-2011 om 20:41
En je hebt je ledematen nog
En als je de taal niet spreekt dan kom je toch een heel eind met handen en voeten. Ik ben ook wel eens in landen op vakantie geweest waar ik de taal echt niet van sprak en zie hier: ik heb het allemaal overleefd en er prima vakanties gehad. Het is me zelfs gelukt om in Tsjechië met de appels die ik kreeg van de buurvrouw in de supermarkt de bijbehorende ingrediënten te kopen en het recept te gebruiken dat op het pak stond om een heerlijke appelcake te bakken. Zo simpel kan het zijn. Maar in Frankrijk was ik ooit heel blij dat onze hele aardige franse!!! buurman voor mij naar de sjagrijnige campingbaas liep omdat die vond dat de stroom die bij een deel van "ons" veldje ons probleem was en niet het zijne.