Vakantie en uitjes

SaartjeV
01-02-2012 om 18:13
Friesland
Binnenkort gaan wij naar Friesland met de kinderen (9 en 12). Nu zijn wij altijd opzoek naar leuke (educatieve) uitjes, heeft iemand een paar leuke tips voor ons? Hoor het graag van jullie!
Groetes

marie
02-02-2012 om 12:00
Tips
Hoi
Zoek ook eens in het archief.
Verder nog deze tips:
- Aeolus in Sexbierum
- Fries Natuurmuseum in Leeuwarden
- Italiaans ijs eten bij La Venezia in Leeuwarden
Trouwens waar verblijven jullie in Friesland/Fryslân? Dat maakt het geven van tips wat gemakkelijker. Hoe lang wil je bijvoorbeeld reizen voor een uitje?
Groetjes

+ Brunette +
02-02-2012 om 13:42
Leeuwarden
Aeolus ken ik niet maar als ex-Leeuwarderin kan ik La Venezia van harte aanbevelen. Behalve dat ze uitstekend ijs hebben, heb ik nergens anders hun soort chocoladedipsaus gezien. Ze dopen je ijsje er in een lauwe chocolademassa die tot een hard laagje stolt. Mmmmm.
Natuurmuseum is een van de leukste musea die ik ken en prima te behappen, sommige musea zijn erg groot en overzichtelijk voor kinderen.
Over kleine musea gesproken en als je echt iets unieks wilt zien: als jij of je kinderen van sterren en planeten houden, is het PLANETARIUM in Franeker een echte aanrader. Franeker is trouwens een heel pittoresk stadje. Sla het informatieve praatje van de gids niet over, dat is erg onderhoudend, ik heb van het begin tot het einde ademloos geluisterd en dat terwijl ik daar meestal geen geduld voor heb.

SaartjeV
02-02-2012 om 14:12
Waarschijnlijk anjum
wij vinden het geen bezwaar om bijv. half uur of 3 kwartier te moeten rijden, dus als je nog tips hebt heel graag!

Brasso
02-02-2012 om 18:44
Joure
Museum joure is leuk, ook voor kinderen. Natuurmuseum is inderdaad aan te raden. In Friesland kun je natuurlijk ook geweldig schaatsen en wat dacht je van het planetarium in Franeker. In Allingawier heb je het aldfaers erf museum, maar dat zit in een aantal dorpen, het is lang geleden dat ik daar ben geweest, en met mijn kinderen moet ik er ook nog naar toe. Ik vond het altijd geweldig. Aeolus in Sexbierum is spelen en leren tegelijk. Mocht je alleen willen spelen dan heb je Ballorig in Heerenveen, speelbos in Joure en Naturij in Drachten. Check wel even of het open is.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brasso
02-02-2012 om 18:50
Sneek
Vergeet ik weer dat er in Sneek nog een modelspoortrein museum is en in Hindelopen het schaats museum. In Lemmer heb je het woudagemaal het oudste nog werkende stoomgemaal
Welkom in Friesland
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

neteret mut
03-02-2012 om 00:32
Wiewerd
In het kerkje van Wiewerd liggen mummies, zomaar natuurlijk ontstaan ( niet dmv balsemen ofzo). Hindeloopen is een schitterend stadje met meerdere musea en veel winkeltjes met bv hindelooper schilderwerk. Workum met oa Jopie Huisman museum.

SaartjeV
03-02-2012 om 15:16
Bedankt!
voor de tips, en wie weet is er binnenkort wel de elfstedentocht!!!
groetjes