Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-07-2010 om 20:45
Nou, we gaan deze zomer eens een caravan proberen, na diverse pogingen met vouwwagens, campers en gewone tenten.
Mijn vraag is nu: hoe houd je die bedden een beetje fris? De ervaring in de vouwwagen leert dat die matrassen 0,0 ventileren, zeker niet met zo'n gesloten plaat (tafelblad in dit geval) eronder. Word je 's morgens weer wakker met zo'n plasje zweet onder je matras, brrrrr!
Hoe doen jullie dit?
05-07-2010 om 20:55
Wij
Wij hebben op dat 'tafeltje' een slaapzak liggen, daarop de kussens van de caravan, daarop weer een slaapzak, daarop en oplegmatras en daaroverheen een hoeslaken, soort 'prinses-op-dce-erwt' dus. Voorheen lag er op dat tafeltje alleen een opengevouwenslaapzak en daarop de caravankussens en daarop weer een opengevouwen slaapzak. Overdag zette oik de boel rechtop om t ekluchten. Dat doe ik nu soms ook. Moet er wel bij zeggen dat wij de boel niet elke dag hoeven op te ruimen om de tafel als tafel te kunnen gebruiken en dat we tijdens de nacht goed ventileren.
06-07-2010 om 18:30
Wij
Wij hadden 2 opties. Het ligt er aan of je je bed op de dag je bed laat liggen of dat het het ombouwt tot dinette. Toen wij de dinette altijd als bed lieten liggen hebben we de tafel vervangen door een spaanplaat met ronde gaten er in geboord voor de ontluchting en je slaapt prima.
Toen we ons bed steeds ombouwde als dinette op de dag hadden we een zelf gemaakte oprolbare lattebodem voor het slapen. Wij vonden het ideaal. Het tafelblad even onder de caravan snachts.
07-07-2010 om 19:52
En zoiets? kent iemand dit?
Heeft er hier wel eens iemand een "anti condensmat" geprobeerd?
Zie bv. http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=5&id=47&arid=4205
Verder had ik nooooit een oprolbare lattenbodem bedacht voor onder die kussens, wel een goed idee zeg! En...daarmee voel je die erwt waarschijnlijk óók niet onder je matras liggen.