Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Emma B

Emma B

08-12-2008 om 13:22

Gardameer in mei, is dat wat?

Gardameer uberhaupt, is dat wat? 't Heeft me nooit zo getrokken, maar zoon wil graag naar Italie en ik wil niet meer rijden dan zo'n 1000 kilometer in de meivakantie.
Iemand tips? Ik neem een hond mee, een kind van 9 en eentje van 18.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

08-12-2008 om 13:54

Emma

Wij zijn ook en keer in de meivakantie naar het Gardameer geweest, omdat zoon (toen een jaar of 16, denk ik) er graag een keer naar toe wilde en ik het in de zomer met al die drukte niet zag zitten. Het weer was lekker, het was nog erg rustig, Zoon houd van varen, dat hebben we een paar keer gedaan, qua uitgaan etc is er volgens mij nog weinig te beleven rond die tijd. Het is een erg mooi gebied en in mei kun je overal nog komen zonder lange files en topdrukte ( al was het in Sirmione, waar we vlak bij zaten, zelfs toen al druk, wel een heel leuk stadje). Omdat het nog erg vroeg in het seizoen was was het water, zowel van het meer, als van het zwembad eigenlijk nog te koud om in te zwemmen.

reina

reina

08-12-2008 om 15:38

Emma,

Het is Italiaanser dan bij het Lago Maggiore, vind ik, maar Toscane is Italiaanser ( althans wat ik onder 'Italiaans' versta )

M

M

08-12-2008 om 16:19

Heerlijk

Wij hebben dat een aantal jaren geleden gedaan, in de meivakantie naar het Gardameer, HEERLIJK! Onze kinderen waren toen 5 en 2 en we zaten op een camping in onze eigen tent. Het publiek is voornamelijk gezinnen met jongere kinderen en mensen die uit de kinderen zijn, dus of het wat is voor je 18 jarige? Maar misschien lag dat wel aan onze camping en vindt jij een swingendere plaats.
Let alleen wel op dat je bestemming al wel zijn zwembad open heeft, iets waar wij totaal niet aan gedacht hadden. Gelukkig hadden we mazzel, maar hij was net het weekend voordat wij aankwamen geopend. Want als je aankomt en het is heerlijk weer, maar het zwembad is nog een gapend leeg gat, da's niet leuk!
Doen dus, het is nog lekker rustig overal, je kan overal zonder problemen of lang te wachten eten etc.

Stacaraven gardameer

Wij zijn begin mei dit jaar naar het Gardameer geweest, in een huur stacaravan van Vacansoleil.

Niet duur (door de tijd van het jaar) en het was een topcamping, vlakbij Sirmione. Heerlijk weer gehad, de vakantie was echt top. En kijk even rond wat de camping te bieden heeft, dat verschilt nogal.

Zeker doen dus!

Amarins

Amarins

09-12-2008 om 00:17

Is zeker leuk!

... en Italiaans genoeg! Ik vind de oostkant prachtig, en dan vooral de baai van Salo. Bovendien kun je naar Verona, en ook Venetie is best te doen (eventueel met de trein). Ik heb alleen ervaring met een schattig familiehotel, maar er zitten voldoende campings met allerlei soorten accomodatie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.