Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Gardameer met tieners?

Wij willen dit jaar heel graag op vakantie naar Italië (als blijkt dat dat ook veilig kan en mag). Ik ben nu op zoek naar een leuke plek aan het Gardameer of in de Marken waar onze tieners (11, 14 en 16 jaar) het leuk kunnen hebben met leeftijdsgenoten (disco enzo). Mag een camping zijn of een (grote) agriturismo. Wie heeft de gouden tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer.... 

Alvast heel veel dank! 

Bella Italia, daar hoor ik er veel over. Maar nooit geweest

Fourtyfour schreef op 04-05-2021 om 21:45:

Bella Italia, daar hoor ik er veel over. Maar nooit geweest

wij zijn jaren terug op Bella Italia geweest. Hele grote camping. Mooie zwembaden. Er was vast van alles te doen. Kinderen genoeg maar mijn kinderen zijn nooit geinteresseerd geweest in spelen met andere kinderen en aan entertainmentprogramma's deden ze niet. Voor ons was de camping uitstekend. Alles was er aanwezig en wij konden vanaf de camping elke dag iets gaan doen. Een groot nadeel. De camping had last van handdoekenleggers. Ik had dat nog nooit meegemaakt maar 's morgens vroeg stonden er al mensen bij het hek om een handdoek neer te leggen. Als wij dan later gingen zwemmen waren alle bedjes bezet maar bijna geen zwemmers. Maar ja, moet je net mijn man hebben. Die mikten altijd zo een paar handdoeken van 2 stoelen af. Sleepten de stoelen ergens anders naar toe en klaar. Badmeesters vonden dat prima. Ze waren ook zelf bereid om de handdoeken te verwijderen. 

dit jaar hopen wij weer naar Italië te kunnen alleen hebben wij dit keer 2 keer een huis geboekt met eigen zwembad. Vinden onze pubers ook prima. Ze zijn nog steeds niet geïnteresseerd in entertainment en leeftijdsgenoten (ze zijn nu 18, 17, 15 en 12 de oudste van 18 gaat waarschijnlijk niet mee)

Annemiek23

Annemiek23

04-05-2021 om 22:12 Topicstarter

Ja Bella Italia had ik gezien idd tijdens het googelen. Ziet er heeeel groot uit maar dan natuurlijk ook veel te doen voor de kids. Moeten mijn man en ik ons even over het massale heenzetten denk ik. Moest erg lachen om je handdoek verhaal. Mijn man zou hetzelfde hetzelfde hebben gedaan denk ik😄.

Ik ga nog eens daar Bella italia kijken. Dankjewel

Oh ja. Wij zijn eens geweest naar een appartementenresort bij het Gardameer. Echt een leuke vakantie (lekker eten!) en Duitse handdoekjesleggers bij het zwembad. Ik leg die dus ook altijd weg, en toen kwamen de eigenaren van de handdoeken terug. Die begonnen direct over de handdoeken, maar dan spreek ik ineens geen Duits meer. Om ons heen zaten nog meer Duitsers, maar die hielden hun mond of zeiden dat ze niets hadden gezien. Toen de handdoekjesleggers weer weg waren heb ik nog leuke gesprekken gehad met die andere Duitse toeristen, die het ook echt een storende gewoonte vonden met die handdoeken.

Over campings weet ik niets, maar ik zou er zo weer heen willen. Elke dag salade Caprese, tig soorten salami, lekkere broodjes, lekkere nagerechten, goede pizza en pasta. En natuurlijk lekker weer.

Tip: kijk ook of je dicht bij leuke plaats camping kunt boeken. Wij hadden bijv dicht bij Lazise een paar campings op rij. Aan het meer en veel te doen. Plaats is super schattig en veel restaurantjes ijsjes zwemmen  shoppen en flaneren. Vonden mijn kids toen erg leuk (16 en 11)

Camping La Quercia zijn wij jaren geleden geweest. Superfijne camping.
Ook Lido is mooi en netjes en mooie glijbanen inmiddels. 

Verder stonden op mijn lijstje maar niet geweest:

Piani Di Clodia

Bella Italia

Union Lido (Adriatische kust)

Altomincio 

Delle Rose

Spiaggia d’Oro

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.