Vakantie en uitjes

jm
01-07-2012 om 22:14
Geen geld om naar het buitenland op vakantie te gaan
Mijn man wil graag naar Italie op vakantie met de caravan voor 2 weken. Maar net zoals vorig jaar hebben wie niet zo veel geld om daar naar toe te gaan. Hij wil niet in Nederland op vakantie, omdat het dan slecht weer kan zijn.
Maar wat doen jullie in de grote vakantie.
Zijn er mensen die thuis blijven en wat doe je dan.
Ik heb zelf drie weken vakantie en moet dan weer aan het werk en dan zijn de kinderen 3 weken alleen thuis.
Ik ben benieuwd hoe jullie grote vakantie er uit ziet.

Vic
01-07-2012 om 22:24
Balen
Volgens mij zijn jullie al vier jaar niet naar Italië geweest. Wat hebben jullie uiteindelijk vorig jaar gedaan?

Jo Hanna
01-07-2012 om 23:35
In nederland
Ik zie echt niet in waarom je niet op vakantie zou gaan omdat je niet naar het buitenland kunt. Ik ga al jaren in Nederland op vakantie, niet omdat ik te weinig geld heb maar omdat ik met jonge kinderen niet de zin ervan inzag om ver te gaan reizen, zeker niet sinds ik alleen met ze ben. Inmiddels bevalt het me prima in Nederland, zelfs al is het wat minder goed weer.
In mijn ervaring is vakantie altijd vakantie. Dat wil zeggen dat het erg slecht weer moet zijn, wil je niet buiten kunnen eten, spelen, lezen, in het bos lopen etc. Weer waar je thuis je neus voor ophaalt, is op vakantie prima. En als je een caravan hebt - heb ik ook - en een beetje flexibel bent, kun je altijd wel iets verzinnen om te doen, ook al is het echt koud en nat. Namelijk die uitstapjes die je ook zou doen als je thuis zou blijven. Maar ik ben er liever een paar weken echt uit met de caravan dan dan dat ik een aantal uitstapjes maak en weer thuis kom. Voor mij voelt dát nou niet als vakantie, vind al die mensen bij elkaar vaak veel te druk.
Groet, Hanna

Tijgeroog
02-07-2012 om 00:25
Tussen nederland en italië...
Maar tussen nederland en Italië zit toch nog een heleboel? Het hangt er natuurlijk vanaf waar je woont, maar het buitenland hoeft niet ver te zijn, en dus ook niet heel duur in vergelijking met Nederland.
Wat voor accommodatie heb je nodig? Als je een eigen tent ofzo hebt kun je op de iets eenvoudigere campings prima terecht zonder te reserveren. Dan kun je kijken hoe d weersverwachting is en daar je plannen op aan passen.
Maarkedal, ik zou niet thuis willen blijven. Op een camping hier een kwartier vandaan kan ik alles loslaten, als ok thuis blijf moeten er toch allemaal klusjes gedaan worden. Bovendien, als je in plaats daarvan dagtripjes gaat maken ben je ook al snel veel geld kwijt.

FayW
02-07-2012 om 05:13
Zelfde tip als vorig jaar
Duitsland. Mooi land en goedkoper dan Nederland. Kijk eens naar Zuid-Duitsland, richting Bodensee.

Yura
02-07-2012 om 08:42
Verschil
Misschien moet je eens kijken wat je meer kwijt bent daar dan hier. Uiteraard de reiskosten, maar hoeveel is dat? Wat kost de camping hier en die daar? Misschien kun je een goedkopere camping vinden? Ik vind zelf de campings in Italie vrij prijzig. Maar in Frankrijk kun je prima voor 25 euro per nacht terecht met gezin met 2 grote kinderen en een hond. Dus misschien is dat een optie? Boodschappen is denk ik redelijk vergelijkbaar en anders gewoon veel mee nemen. Uit eten is in Italie wel veel goedkoper dan hier, maar als je zuinig aan moet doen, zal dat niet in de planning zitten denk ik.

Fiorucci
02-07-2012 om 16:01
Thuis
Wij hebben dit jaar zelfs geen geld om in NL op vakantie te gaan, maar vermaken ons wel. Dochterlief gaat een weekje op kamp, zonen maken muziek, lezen, computeren en vermaken zich met hun vrienden en struinen de gratis festivals af. We hopen afentoe naar het strand te kunnen, en een bioscoopje te pikken.

Picasso
02-07-2012 om 19:10
Museumjaarkaart
Wij gaan ook niet weg. Heb ik tenminste eindelijk de tijd om onze museumjaarkaarten goed te gebruiken. Er is zoveel leuks mee te doen! Kom ik die 3 weken wel mee door. Als we weer werken gaan de kinderen logeren en op kamp.
En qua vakantie, wij gaan altijd in de meivakantie weg omdat dat zoveel goedkoper is. Misschien iets voor volgend jaar?

Ilva
03-07-2012 om 14:45
Nederland
Wij zijn vorig jaar ook in Nederland gebleven. Helaas een vreselijke zomer maar omdat je toch een caravan hebt, zorg dat je alles klaar hebt staan. En als het weer goed wordt (weerberichting in de gaten houden), wegwezen! Onze ervaring is dat er in Nederland altijd wel een camping te vinden is die nog plek heeft. Meestal hoe je niet door te geven hoelang je blijft. Wordt het heel slecht, boel inpakken en wegwezen. Blijft het redelijk goed, heb je toch nog een leuke vakantie. Dit jaar gaan we wel naar italië maar volgend jaar blijven we weer hier.

Jula
03-07-2012 om 21:25
Jouw man is koppig he, haha
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/PostLink.cgi?post=2752744
Ik vond je berichtje al zo bekend voorkomen. Misschien staan er in de vorige draadjes nog tips?
Ik wil trouwens ook elk jaar op vakantie, dus daar spaar ik voor en als het budget dan toch nog laag is gaan we naar Frankrijk op een Municipal staan. Kost weinig, is toch echt vakantie!

Chippie
03-07-2012 om 22:51
Spreek een budget af...
Spreek een budget af en kijk hoever je daarmee komt. Ergens zul je water bij de wijn moeten doen. De benzine en tolkosten richting Italie zijn natuurlijk hoger dan wanneer je in NL blijft. Maar verblijfskosten in Italie zijn veelal lager als je de hele dag kunt zwemmen op camping ipv uitjes in NL. Frankrijk is goedkoper qua kamperen. Tussen Toscane en de camping om de hoek ligt letterlijk nog een hele wereld om te ontdekken.

viridantia
04-07-2012 om 21:30
Ik weet mijn advies van vorig jaar niet meer
maar ik sluit me bij de anderen aan.
of zoek iets anders en goedkopers, of ga niet en geniet gewoon van je huis/tuin en tijd voor elkaar.
1 voordeel het weer in Nederland is beter dan vorig jaar. Niet te warm en maar af en toe regen en niet weken achter elkaar.
Kunnen de kinderen niet tijdens de drie weken dat jij werkt niet naar de zomerspelen of bso of zoiets?
Groet Viridantie

viridantia
04-07-2012 om 21:42
Nu weet ik mijn advies weer
verkoop de caravan, bespaar op stallingskosten en verzekering en ga vna dat geld op vakantie

viridantia
04-07-2012 om 21:46
Eens met jula
liever met een (al dan niet geleende) tent op een municipal met eten van de Franse Lidl/
aldi dan tegen mijn zin niet op vakantie. Er is trouwens niks mis met niet op vakantie gaan, maar ja laat het een positieve keuze zijn.
viridantia

Manda Rijn
04-07-2012 om 23:50
Fiorucci
vind je het leuk om een weekje haarlem te doen ? Laat maar weten of je het wat lijkt.

Fiorucci
06-07-2012 om 07:45
Hoi manda (ot)
Hoi Manda, gaat 'm niet worden. Oudste zoon gaat ondanks de zomer nog even door een medische molen waar ik nog niet de exacte data van heb. Maar dank voor je aanbod. xx

Fiorucci
07-07-2012 om 09:22
Dankje!
Duimduimduim,as maandag een inhaaltoets die bepaalt of hij over gaat naar HBO 2......