Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jip en Janneke

Jip en Janneke

26-12-2010 om 16:51

Geen idee waarnaar toe te gaan in zomervakantie?

Wij hebben geen idee waar we deze zomer naar toe willen gaan. We gingen altijd in een huurtent in juni. De drukte, hitte en de prijs viel ons dus flink tegen in hoogseizoen. We hadden eht idee om naar Sardinie te gaan maar dan ben ik aan reiskosten (autohuur plus vliegtickets) ruim 1500 euro kwijt. Dan hebben we nog verblijf etc nodig. Dat gaan we vast een keertje doen maar niet in het superhoogseizoen (waar we helaas dit jaar aan vast zitten). We zijn veel in Italie geweest en ook een aantal keren in Frankrijk. Mooi zwembad is het belangrijkste voor onze kinderen. Wij worden erg gelukkig van lokale sfeer, mooie natuur, leuke dorpjes en stadjes, leuke dingen om te ondernemen.
We flitsen nu van Barcelona/Spanje (Druk! Koos Alberts-campings?), Noorwegen (Koud?) naar toch-maar-weer-naar-Italie. Jordanie flitste ook even door mijn hoofd (Heet!) en soms denk ik dat eialndhoppen in NL (Schiermonnikoog en Terschelling) ook wel iets is, maar qua weer lijkt me dat weer wat minder geslaagd. En het lijkt me ook erg druk met bierdrinkende jongeren! Een villaatje in Zuid-Spanje in de buurt van Granada lijkt me ook weer te heet. HELP!

Wat valt in ieder geval af: Gardameer (veel te druk, meer trekt ons niet), Turkije (resort trekken ons totaal niet), Griekenland, Duitsland... vast nog veel meer. Budget: prijs-kwaliteit-verhouding vinden we belangrijk. Maar we gaan geen 4000 euro betalen voor een weekje bij het zwembad liggen (we zijn met twee volwassenen en drie kleine kinderen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2010 om 17:18

Meeste zonuren

op de eilanden hoor! Texel enzo. En ook in Zeeland. Nederland kan echt superleuk zijn in de zomer...

Barcelona

Ik zou niet met kinderen in Barcelona gaan zitten maar vlakbij is hartstikke leuk! Bijvoorbeeld Castelldefels. Aan het strand en met een treinstation. Dan zit je binnen 20 minuten in Barcelona. Of Sitges, al is dat volgens mij wel iets massaler. Met KLM of easyjet vlieg je heel goedkoop op Barcelona, je wel ruim op tijd boeken.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

28-12-2010 om 09:54

Oostenrijk!

Zoek een mooi appartement met zwembad. Wij zijn de afgelopen 2 jaar in Tirol geweest, heel mooi weer gehad. Niet te druk, geweldig! Dit jaar gaan we niet(als het goed is beval ik in de zomervakantie, ook leuk ) Maar over een paar jaar vast weer wel.

Oostenrijk/zwitserland

Al een paar keer geweest in de zomer, prachtig! De bergen vervelen nooit en er is zoveel moois te zien.
Je kunt op campings een accomodatie huren, maar ook veel chalet enz. En dat hoeft echt niet voor de hoofdprijs.

In Oostenrijk is zoveel te doen en te zien in de zomer. En het is ontzettend leuk om op een snoeihete dag met de kabelbaan naar boven te gaan en daar af te koelen

Vorig jaar stonden we op een camping (gehuurde caravan), vlakbij de grossglocknerstrasse. Prachtig!
En ook voor kids leuk, gewapend met een vuilniszak als slee zijn we heerlijk gaan sleeen terwijl het in het dal 38 graden was. We hebben er mooie herinneringen aan.

Maar de Matterhorn in Zermatt (Zwitserland, Wallis) is ook zeer de moeite waard. In Sion kun je boven wandelen, ene kant is een ruine andere berg is een basiliek.

En de tip die ik al eens eerder gaf op het forum: ga je meer dan 3 dagen op vakantie in het Bregenzerwald, dan krijg je voor de duur van je verblijf de Bregenzerwald Card. Daarmee kun je ongelimiteerd met allerlei kabelbanen voor nop naar boven, kun je gratis in allerlei plaatselijke zwembaden enz. Plaatsen die daar bv onder vallen: Bregenz, Bizau, Schwarzberg enz.
In Bizau rijdt ook een ouderwets treintje naar Schwarzberg, hartstikke leuk.

Ik sla een beetje door Maar van bergen word ik helemaal enthousiast en voor kids is het zo leuk!

Helen Hesselink

Helen Hesselink

28-12-2010 om 16:36

Oostenrijk!

Check de Landal eens in gargellen via internet. Leuk hoor, vooral ook met kleine kinderen!! Ze hebben een ontzettend leuke "fun-club" in Gargellen, en de omgeving is mooi!!! Ik weet het zeker, want ik woon er al heel wat jaren

reina

reina

28-12-2010 om 16:51

Maar, maar .....

Oostenrijk is zeker mooi, maar als Jip en Janneke zon zoekt ( want ze wil wel graag een zwembad...) is Oostenrijk niet dé place to be. Je kunt er inderdaad stralend warm weer hebben, maar wij zijn in de afgelopen jaren 2 keer hard door oostenrijk heen gereden, terwijl we er eigenlijk een poosje hadden willen blijven, vanwege de vele regen. Dit jaar gold voor Zwitserland hetzelfde, zowel heen (we hadden er graag wat dagen gestaan) als terug enorme bakken regenwater.
Andere optie: Kroatie (en dan niet het drukke Istrie, maar wat zuidelijker)? Of vind je dat te ver rijden? Ook Baskenland vind ik mooi en niet druk, maar of je daar ook huurtentcampings met zwembad hebt weet ik niet. In Italie is le Marche een mooi gebied wat veel minder toeristisch is dan bijv Toscane.

Jip en Janneke

Jip en Janneke

28-12-2010 om 21:23

Oostenrijk en kroatië

Oostenrijk valt voor mij af. Ik wil graag zon en zee. We gaan in de winter altijd naar Oostenrijk, ik denk dus dat de bergen zonder sneeuw toch gaan tegenvallen. Kroatie trekt me totaal niet.

Jammer hoor

Oostenrijk in de zomer is prachtig.
En zon en zee kun je er ook opzoeken. Maar als je er 's winters al komt; je wilt wat anders

De canarische eilanden, is dat misschien wat? Zon, zee.
En niet al te ver met het vliegtuig.

Haha

dat is dan weer waarom ik Oostenrijk in de zomer mijd. Sommige plekken. Omdat voor al die wintersporters zoveel bergen onherstelbaar zijn beschadigd door al die Pistenraupen. Echt heel erg om daar boven te zien hoe die Pisten er in de zomer bijliggen. Het klimaat is veel te ongunstig, de vegetatie kan het niet bijbenen als er ieder jaar weer nieuwe Pistes aangelegd of verbeterd worden.

Het is toch wat, dat we zulke luxebeesten zijn geworden dat we de bergen naar onze zin willen krijgen in plaats van ze gewoon te laten staan.

En even voor de duidelijkheid: de bergen zijn in de zomer én de winter schitterend! Voor ons de enige alternatieve bestemming voor fietsvakanties. Het is hier óf de Alpen óf fietsen.

reina

reina

28-12-2010 om 22:52

Jip en janneke (ot)

Even nieuwsgierig: waarom trekt Kroatie je helemaal niet? Het staat, samen met Italie en Griekenland, in mijn top 3 van de vakantielanden in Europa die me het meest bevallen! (Als je zon en zee zoekt...

Slovenië?

Schijnt ook erg mooi te zijn.
Mijn vriendin is er al meerdere malen geweest en het is er mooi zonnig, mooi landschap, en zeer betaalbaar.

Jip en Janneke

Jip en Janneke

29-12-2010 om 17:00

Het wordt....corsica

Het wordt (waarschijnlijk) Corsica (met auto en boot). Ik twijfel nu over noordwest of zuidoost. Dus wie tips heeft?! Het liefst zouden we twee plekken aandoen. Echter noordwest en zuidoost is geen handige combi - je zit dan een hele dag in de auto.

Helen Hesselink

Helen Hesselink

29-12-2010 om 19:15

Corsica!

Ja, prachtig eiland!!!!! Zuidoost doen! Mooiste omgeving, enorme aanrader!!! En als je daar heengaat, dan loop ik nu al over van de tips, hoor!!! Oh, wat een eiland!! Daar heb je ALLES! Ruige bergen, prachtige stranden, belachelijk helder zeewater, niet normaal hoe mooi t daar is!! Schitterende rivieren, ook fantastisch om in te badderen, het is daar zo ontzettend mooi, dat is een geweldige keuze!!! Werkelijk!!!!! Ook voor de kids, vooral omdat de stranden zo vlak aflopen het water in! Het water is niet heel zout, en gewoonweg prachtig zand om in te spelen, joehoe!
x

Jip en Janneke

Jip en Janneke

29-12-2010 om 21:24

Helen, kom maar op...

Kom maar op met de tips. Ik zoek een mooie camping (ik heb al gezien dat er weinig leuke, betaalbare huisjes met zwembadje zijn) in een niet te druk gedeelte, graag een prachtig strand en wat leuke dorpjes. En ik zou ook wel een stukje graag iets zien van het binnenland.
En wat is de handigste ferrie om te nemen? Er zijn zoveel mogelijkheden, prijzen, etc.

Helen Hesselink

Helen Hesselink

30-12-2010 om 15:18

Jip en janneke

De stranden van Palombaggia zijn het mooist. Daar kun je in de buurt gaan zitten. Dat is vlakbij Porto Vecchio. Vandaar kom je makkelijk het binnenland in, en zijn de pittoreske dorpen binnen handbereik!! Campings, daar kan ik je niet bij helpen. Hoewel, wacht eens even.. We hebben een goede camping gezien bij (even google op..) Roccapina! Mooie omgeving, prachtig strand!
Ferry... Wij zijn met Moby lines van Genua naar Bastia gevaren. We komen echter uit Oostenrijk, en dat was voor ons t makkelijkst. Vanuit Bastia in 2 uur naar het zuiden. Gaan jullie in het hoofdseizoen, dan is alles een stuk duurder!? Voor de ferry hebben we geloof ik iets van 120 euro betaald.
Helpt je deze info ietwat??
Groetjes!

mopperkont

mopperkont

30-12-2010 om 20:50

De wadden-eilanden

Ik vind de eilanden echt heerlijk. Het weer is inderdaad een beetje onvoorspelbaar, maar ALS het lekker weer is, end at is best vaak, zit je daar geweldig met kleine kinderen. Het is ook niet zo ver reizen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.