Vakantie en uitjes

Sinilind
19-01-2011 om 23:22
Gek dat ik dat hier post maar ;-) (camping in frankrijk gezocht)
Ik ben nu gezegend met 7 weken zomervakantie, en man 3. We gaan deze zomer gezamenlijk naar Estland, wij 4 + vriend van Sinidochter, dus dat is opgelost. En dan komen we 30 juli terug en heb ik samen met Sinizoon nog 1 maandje te gaan: 1 week nog in de Creuse bij vrienden, 1 weekje in TOulouse bij andere vrienden, en daarna wil ik eigenlijk nog 2 weekjes eran vast plakken, ergens in Zuidwest-Frankrijk vlakbij zee/bergen en/of rivier. Ik zoek dus voor zoon (9) en ik een rustige camping, niet te groot, wel luxe (ik hou van warme douchen en fijne sanitair), en vooral (en neem het alsjeblieft niet verkeerd als ik dat zeg) niet te veel Nederlanders. Een van mijn doelen is dat zoon "gedwongen" wordt om Frans te praten met Fransoosjes. Ik kan natuurlijk gaan googlen en verder mailen met alle eigenaren zo van: En, zijn er veel NL op je camping maar het klinkt raar en zoals ik al zei is mijn enig doel dat zoon meer Frans gaat praten. Als er alleen maar Nederlandse kinderen zijn dan gaat het niet lukken en kan ik het ook moeilijk verbieden. Ik heb gedacht een appartementje te huren via een uitsluitende Franse organisatie maar eigenlijk vindt zoon camperen veel leuker en het is ook, ahum, budgetvriendelijker.
Dus juist die camping dat jullie schattig vonden maar jammer dat er geen andere NL kindertjes waren, nou die zoek ik
Bedankt
Sini

rodebeuk
20-01-2011 om 07:18
Sini
op die leeftijd zijn wij ook vrijetijdsdingen gaan doen in het land van mijn moeder, zo praatten we vanzelf meer D. Kan je niet iets zoeken met een activiteit voor je zoon?

dc
20-01-2011 om 07:59
Naald in een hooiberg?
Wauw, denk je echt dat er campings in frankrijk zijn zonder nederlanders? Ik zal mijn schoonfamilie eens vragen of ze wat weten.

Vera*
20-01-2011 om 09:49
Kamp?
Zou je zoon het leuk vinden om een week op kamp te gaan? Gewoon, tussen de Franse kinderen leuke dingen doen zodat hij wel Frans móet spreken?
Hier gaan de kinderen (11 en 13) komende zomer een week in Engeland op kamp.
Campings zonder Nederlanders ken ik verder niet. Zouden je vrienden misschien iets weten viavia of een 'echt Franse' organisatie?
Vera

Manda Rijn
20-01-2011 om 10:05
Hm tja
de enige camping waar we zijn geweest met veel Franse kinderen en niet zoveel Nederlandse is misschien ook niet een camping waar jij je thuis voelt. Klein, lawaaiig want af en toe een disco avond (voor de pubers die er ook waren). Er is een zwembad maar als je 10 minuten loopt is er een rivier waar je heerlijk kan zwemmen, dit moet je navragen bij de gasten want het is niet aangegeven.
Zelf gaan we er niet meer terug maar ik heb ze wel een 8 gegeven op camping-frankrijk.nl, sanitair een 7 maar nu een aantal jaar later met meer ervaring is dat eerder een 7 voor de camping en een 6 voor het sanitair(ook een paar hurktoiletten). Camping Le manoir, in Tournon sur Rhone.

m@ss
20-01-2011 om 11:38
Jep
Deze camping heeft een franse en een nederlandse kant. Wij hebben ons toen laten verhuizen naar de nederlandse kant

dirksmama
21-01-2011 om 01:06
Geen camping maar
Aantal jaar geleden waren we een aantal dagen in de Dordogne, in de buurt van Agen enzo.
Bij verschillende attracties (prehistorische grotten, dat soort spul) waren workshops en demo's voor kinderen. Allemaal in het Frans, dus bleef ik erbij om vertaling in het oor te fluisteren. Jongste was toen bijna 3, die deed gewoon mee, en dat er een meneer iets zei, daar maalde ze niet om, ze deed gewoon na wat hij deed, oudste vond vertaling wel prettig.
Ze hebben o.a. geleerd vuur te maken met vuurstenen en tondel, 'grotschilderingen' gemaakt op een plankje, stenen pijlpunten zitten bikken, en nog meer dingen geloof verkleden, rondleiding dat soort dingen.
Als die camping niet lukt is dat misschien ook een leuke manier voor Sinizoon voor wat Franse exposure. Mijn kinderen (zelfs de jongste) hebben het er nog steeds wel eens over, en ze willen absoluut nog een keer die kant op.
Ik vermoed dat plaatselijke VVV's je wel aan dit soort ideeën kunnen helpen. Probleem met de Dordogne is natuurlijk wel het hoge Hollandergehalte (merkten wij weinig van, we kampeerden niet, maar sliepen in Formule 1 en logeerden bij Franse kennissen).

Kari1
21-01-2011 om 15:42
Sini
Ik sluit me aan bij de meerderheid hier. Een luxe camping met vooral Fransen en nauwelijks Nederlanders...moeilijk! Wij komen wel eens terecht op "echte" Franse campings, en die zijn i.h.a. niet luxe, zeker niet qua sanitair. Luxe campings zijn beslist al ontdekt door Nederlanders en hebben regelmatig ook Nederlandse eigenaars.
De tips om op franse fora te zoeken naar doe-weken voor franse jeugd is niet zo gek. Dan zoek je daar accomodatie bij.
Kari