Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

08-12-2011 om 14:15

Gescheiden/samen op vakantie (met tieners)

Ook wij kijken alweer voorzichtig naar de zomervakantie 2012. Wordt een steeds lastiger keuze; zoons zijn (dan) inmiddels 18 en 12. Wat betekent dat het 'gat' tussen hen steeds groter wordt. De oudste wil nog steeds mee, dus staan we voor de moeilijke zoektocht iets te vinden wat voor alle partijen nog interessant is.
Nu kreeg ik het dikke vakantieboek van Pharos Reizen (ANW in huis en daarin staan gescheiden/samen vakanties aangeboden. Ofwel, met de hele familie naar de camping, maar aldaar gaan pa/moe/de jongere kinderen in een stacaravan of zo en gaat de puber zelfstandig op een apart veld staan, met andere pubers. Dat leek me nou wel wat, zeker gezien het feit dat oudste nog nooit zelfstandig op vakantie is geweest en ook niemand heeft om dat mee te doen (vrienden zijn allemaal jonger). Stukje apart met leeftijdsgenoten en toch veilig ons in de buurt.
Lijkt een ideaal concept, maar daar hangt wel een aanzienlijk prijskaartje aan. Heeft Pharos desondanks het 'gat in de markt' gevonden? Wie heeft dit wel eens gedaan en is het wat? Of weet iemand een goedkopere oplossing?

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou

een grote camping uitzoeken met veel activiteiten en een tentje naast de gehuurde caravan zetten waar je zoon slaapt. Op een camping maken ze snel contacten en dan kan hij lekker zijn eigen gang gaan.

Gezien

Een paar jaar geleden waren we op een camping in Frankrijk waar meerdere pubers hun tenten bij de rivier hadden geplaatst en hun ouders stonden 'boven'. In de nabije omgeving was echt he-le-maal niets te beleven en de jongeren vermaakten zich met het kampvuur bij de rivier met een hippie sfeertje incl gitaarmuziek. Er werd gegeten bij hun ouders die op deze manier ook een lekkere vakantie hadden.

Vanaf de zijlijn zag het heel plezierig uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.