Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

kersenboom

kersenboom

30-05-2012 om 15:12

Gewicht bagage

Ik ga samen met mijn moeder vliegen naar Noorwegen. We vliegen met de SAS. Nu gebruiken we 1 koffer waar we al onze spullen in doen.

Op de site van SAS-airlines staat dat je per koffer 23KG mag inchecken.
Ik neem aan dat dit per persoon is.

Nu gebruiken we 1 koffer voor ons tweeën.
Mag het gewicht nu meer zijn dan 23KG?

Wie kan mij helpen, want ik wordt niet veel wijzer van die site.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

30-05-2012 om 15:48

Nee

die koffer mag in dit geval niet zwaarder zijn dan 23 kilo, wat denk je van die mannen die al die koffers van de bagagekar op de lopende band naar het vliegtuig moeten sjouwen? 23 kilo is al veel, vaak is het maar 20, dus wees slim en neem 2 koffers mee. Ook wel zo veilig, verdeel jullie bagage over die 2 koffers, als er dan 1 kwijt raakt heb je altijd nog iets in de tweede koffer.

nathalie

nathalie

30-05-2012 om 18:34

Net als monet

mijn zoon heeft eens als vakantiewerk een zomer op Schiphol bij de bagage-afhandeling gewerkt, vliegtuigen laden en lossen. Echt zwaar werk hoor, en inderdaad is dat max. gewicht per koffer er niet voor niets.
Bij de prijsvechters als easyjet hadden ze vaak minder zware koffers, maar dan weer wel een enorme tijdsdruk om supersnel dat vliegtuig leeg te halen en weer te vullen.
En de orientaalse e.d. maatschappijen waren berucht... kennen jullie mama tandoori? Daar is niets van gelogen! We hebben gesmuld van de verhalen waar hij mee thuis kwam.
El Al laden was ook weer apart, eerst uitgebreid gefouilleerd worden en daarna onder het wakend oog van militairen met de uzi in de aanslag je werk doen. Hij heeft wat beleefd daar.

kersenboom

kersenboom

30-05-2012 om 20:55

Opgelost

Ja, jullie hebben gelijk; stom van mij.
We hebben nu allebei een kleine koffer mee en ik neem zelf nog extra een kleine trolley mee als handbagage.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.