Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mari39

Mari39

01-08-2017 om 19:35

Gezinskamers in Amerika


Afwisseling

Het zal deels wel loslopen. Het is natuurlijk heel anders dan als je echt met z'n vieren weken lang dezelfde kamer moet delen waar je ook veel tijd moet doorbrengen. Je wisselt vaak van locatie en je bent sowieso de hele dag weg.
Wat je wel kan overwegen is om een paar keer een wat grotere locatie te boeken (twee kamers of een cabin). Dan geeft dat even wat ruimte aan iedereen tussendoor.

Wij hebben als gezin al een aantal keer een rondreis gemaakt door de VS. Ontzettend leuk. Wij boeken heel weinig van te voren (behalve misschien 1 of 2 bijzondere locaties waar we langer willen zitten) omdat we niet vast willen zitten aan een bepaalde route. We vinden juist die vrijheid van zelf kunnen beslissen heel leuk.

Inmiddels hebben we teveel kinderen voor 1 kamer omdat we nu ook 2 pleegkinderen hebben naast onze eigen kinderen.
Met 3 (jonge) kinderen kan je nog 1 kamer delen, 3 kinderen samen in een bed en wij er naast. Met 4 kinderen kan het soms ook nog net als je een extra bed in de kamer kan laten zetten. Maar na een paar nachten zo 'kamperen' heb ik dan wel echt de behoefte aan ook een keer een eigen kamer. Tijdens onze reizen wisselden we dus wat af, een paar nachten goedkoper een kamer delen en dan weer een nacht 2 kamers. Ik vond dat ook wel fijn om af en toe gewoon een nacht alleen te slapen (alleen met mijn man dan). Tegenwoordig moeten we sowieso 2 kamers nemen waardoor zo'n reis een stuk duurder wordt (helaas) en we dus minder vaak zoiets kunnen doen (helaas).

Oh ja, wat we ook wel hebben gedaan is in een mooi gebied een cabin huren voor een weekend of een week. Dan zie je natuurlijk minder veel maar je ziet dan wel een bepaald gebied intenser. Dat is ook fijn. Zeker als je bijvoorbeeld veel wil gaan wandelen of paardrijden kan zoiets handig zijn. En even wat meer ruimte is heel fijn.

Kamperen kan ook natuurlijk, je kan zelf slaapzakken meenemen in het vliegtuig en ter plaatse een goedkope tent kopen en matjes. Of twee goedkope tenten zodat de kinderen hun eigen tentje hebben.

De volgende keer (misschien volgend jaar) willen we een camping van gaan huren. Dus geen echte grote camper (want die zijn een stuk duurder) maar een veredeld bestelbusje waar een kleine keuken in zit. En dan tentjes er naast voor de kinderen. Dat zal goedkoper uitkomen dan steeds 2 kamers te moeten boeken want nu passen we echt niet meer in 1 kamer.

Maar goed in jullie geval zou ik dus 1 kamer boeken en dan af en toe (bijvoorbeeld 1 x per week) twee kamers boeken zodat je kind (en jullie zelf) even wat extra ruimte hebben om bij te komen.

Tihama

Tihama

26-08-2017 om 23:31

onze oplossing

Wij zijn net terug van ruim 3 weken VS. Wij hebben een zoon van 19 en een dochter van 16. We hebben qua kamers afgewisseld: 3-kamerappartementen of 2 hotelkamers (man bij zoon en ik bij dochter). Slechts 2 keer hebben we een familiekamer gehad (in Yosemite en in Grand Canyon), want daar waren de prijzen per kamer wel erg hoog.
Dan sliepen man en ik dus gescheiden met elk een king in bed. Die 3-kamerappartementen waren dus ook vooral bedoeld zodat man en ik in elk geval toch af en toe bij elkaar konden slapen.

Ik ben eigenlijk verbaasd dat zoveel mensen puberzonen en dochters hebben die probleemloos in 1 bed slapen. Net zoals Mari zou dit het recept zijn voor problemen.

@Mari: ik zou zeker nog even goed kijken naar appartementen. Vaak kun je dan voor een lagere prijs veel meer ruimte vinden. Nu ken ik alleen het westen van de VS, dus misschien is het in het oosten minder makkelijk. Veel plezier met de voorpret.

Triva

Triva

26-08-2017 om 23:40

Tihama

Hoe was de zonsverduistering?

Egel

Egel

26-08-2017 om 23:43

Inderdaad Tihama

Ook ik ben regelmatig verbaasd dat mijn kinderen zo goed met elkaar op kunnen schieten!
Heel wat anders dan vroeger met mijn sibling(s).
Hopelijk blijft het zo.

Sterker nog, toen ze twee dagen thuis waren misten ze de lol samen en het knuffelen!

Tihama

Tihama

26-08-2017 om 23:46

Geweldig!

De rest van de vakantie was ook mooi, maar het echte doel was natuurlijk de zonsverduistering.

We waren in Wyoming, op een heuvel met een wolkeloze hemel. We hadden de zonsverduistering in '99 in Noord-Frankrijk al gezien. Toen hadden we ons al voorgenomen dat we in 2017 in de VS zouden zijn.

Het was nog mooier dan in '99. De temperatuur daalde tot er kippenvel op mijn huid stond, de wereld werd stil en donker. Adembenemend. We hadden een klein gezelschap naast ons staan op de heuveltop (oa een paar Duitsers die hem ook in '99) hadden gezien.

En daarna de enorme file Wyoming weer uit. We waren voorbereid, dus we hadden een volle tank en genoeg eten en drinken aan boord. Maar er zijn mensen gestrand omdat de tankstations leeg waren.

Nu weer sparen want in 2019 moeten we nu naar Chili en in 2024 willen we weer naar de VS. Dan is de volgende daar.

Mari39

Mari39

27-08-2017 om 08:44

Extra kamers

Of met extra bedden vond ik gewoon echt heel duur. In Orlando kost me dat bijv. 100 per nacht extra. We zijn er 3. Dat is dus 300. Dat gaat me te ver. Als het echt niet gaat koop ik ter plekke wel een matje waar 1 kan op liggen.
Ik heb niet alle locaties uitgebreid bekeken op mogelijk heden maar wat ik zag was erg prijzig. Dus we doen het er maar mee.

We gaan eerst naar nyc, dan Washington. Vervolgens Orlando, fort Myers, everglades,key west en dan Miami. Overal min 2 nachten vaak 3.

Met keuken

@mari39, de tips in #2 zijn apartementen met een keuken, dat spaart kosten wat betreft ontbijt en avondeten.

De begraafplaats in Washington was heel indukwekkend.

Tihama...

Heb je in yellowstone bij shoshone gebivakkeerd?

Ingrid

Knus

Komt vast wel goed met die bedden. Bij ons was het reuze knus hoor, je went er snel aan. Meestal ben je gewoon ook hartstikke moe en val je zo in slaap. Man en ik hadden overigens niet veel privacy maar gelukkig bleven de jongens vaak erg lang in het zwembad chillen. Hadden we soms toch gewoon een avondje voor onszelf. Tijd om je te gaan verheugen Mari!

Mari39

Mari39

27-08-2017 om 14:37

Met keuken

Is voor mij niet zo nodig. Ik vind het zelf eten verzorgen zo'n gedoe. Dan moet je weer allerlei boodschappen doen en elke keer meenemen. En ik vind het juist fijn op vakantie als ik dat eens niet hoef te doen. Zeker op een rondreis.

Tihama

Tihama

27-08-2017 om 15:10

Ingrid

Jaahaa. Ik had het hier al ergens in een draadje gegooid, tijdje geleden.

Ik had er 2 nachten geboekt, maar omdat onze dochter ongepland 1 week eerder terugvloog moesten we wat omgooien waardoor we helaas maar 1 nacht daar hadden. Het was een superlocatie. Dankjewel. Ik had van tevoren geprobeerd in het park zelf te zitten maar dat was 15 maanden van tevoren al volgeboekt... (En jij vond nog wel dat ik te vroeg bezig was)

Maar we gaan beslist nog eens terug naar Yellowstone. We hadden er nu maar 1 dag dat was veel te weinig.

De zonsverduistering had natuurlijk voorrang.

Overigens in 2024 is ie te zien in Texas dus die staat alvast op de planning.

Triva

Triva

27-08-2017 om 15:55

leuk tihama

Met kerst 2019 kun je ook naar het midden-oosten, india, indonesië: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonsverduistering_van_26_december_2019 waarom naar Chili? Chili/Argentië is overigens 1,5 jaar WEER aan de beurt https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonsverduistering_van_14_december_2020 ;(

In 2024 ook nog in Canada: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonsverduistering_van_8_april_2024

In Zuid-Oost Australië ook al 2x in 2 jaar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonsverduistering_van_25_november_2030 en https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonsverduistering_van_22_juli_2028

G.Knol

G.Knol

16-10-2017 om 10:00

kamers van tevoren boeken?

Ook wij gaan in 2018 (zomervakantie) 3 weken naar Amerika. Wij hebben de vlucht, auto en eerste 2 nachten hotel geboekt, maar twijfelen of we alle nachten al van tevoren moeten boeken. Man zegt dat we altijd wel wat vinden en dat we op deze manier flexibel zijn, en wil dus niet boeken. Ik denk dat we door wel van tevoren te boeken kostbare tijd besparen. We gaan trouwens naar het zuidwesten, waar we een rondje langs de bekende parken doen en LA en San Francisco. Wat is jullie ervaring?

Kaori

Kaori

16-10-2017 om 10:48

boeken

in de buurt van de bekende parken is alles heel snel vol, LA en SF zal nog wel gaan door het grotere aanbod.

Cedar lodge

@G. Knol, gaan jullie met kinderen of met z'n tweeën?
Zoeken kost soms wat tijd. Als je met zijn tweeën bent, is dat niet zo'n punt. Wij reden gewoon 's avonds laat nog even 200 km verder. Maar met kinderen die naar bed willen, is dat andere koek.

Tip yosemite: yosemite cedar lodge. Ruime kamers, grote bafkamer, zwembad en vlak voor de ingang dus nagenoeg geen file om het park binnen te komen. Wel stuk goedkoper dan overnachten in een lodge in het village-park.

G.Knol

G.Knol

17-10-2017 om 10:10

met z'n vieren

maar de kinderen zijn al 14 en 16 als we gaan, dus die hoeven niet meer op tijd naar bed. Wij zullen voornamelijk in de ochtend reizen, dus ik hoop niet in de avond nog te moeten zoeken naar een hotel.

Bedankt voor de tip voor Yosemite. Ziet er goed uit!

Niet boeken

Wij boeken niet van te voren als we naar de VS gaan. Ik vind juist de vrijheid om rond te zwerven heel fijn en gewoon te gaan waar ik zin in heb, ergens langer te blijven dan gepland of juist korter.
Wel boek ik soms een of twee speciale accommodaties in het voren zoals inderdaad een lodge vlakbij een nationaal park. Omdat die inderdaad makkelijk vol raken.

Het lukt ons altijd wel om een overnachtingsplaats te vinden maar soms moeten we wel wat langer reizen of betalen we wat meer dan we van plan waren. Maar daar tegenover staan ook hele leuke ontdekkingen, verscholen B&Bs, hotels met geweldige last minute deals...

Als overigens je route in het geheel vaststaat dan kan je natuurlijk wel wat meer boeken van te voren.

G.Knol

G.Knol

17-10-2017 om 11:30

Kyana en een vraag over honkbal

Dus dat lukt ook wel in het hoogseizoen denk je? Route staat niet in steen gebeiteld. We weten waar we de eerste en de laatste dag moeten zijn, voor de rest maakt het niet zoveel uit.

Als verrassing voor mijn man wil ik trouwens tickets kopen voor een honkbalwedstrijd in San Francisco. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb van de club een reactie gekregen op mijn vraag of die tickets al te koop zijn, maar dat is nog niet het geval. Dit zal rond 11 februari zijn. Weet iemand of dit net zo snel gaat als bijvoorbeeld bij een concert, dat die kaartjes binnen een uur zijn uitverkocht?

Honkbal

Is heel erg leuk in Amerika. Hier een honkballende zoon en 2 keer tijdens een vakantie naar een wedstrijd geweest. 1 keer in Los Angeles, 1 keer in Atlanta. Beide keren tickets van te voren ( dus vanuit Nederland) besteld. Maar niet perse op de eerst mogelijke dag hoor! Wel beide keren uitverkocht stadion toen we er waren. Dus als je weet wanneer je er bent zou ik ze tzt gewoon reserveren. Dan is t maar geregeld. Wij vonden het echt heel erg leuk. Ook voor niet- honkballers.

Ingrid

mijk

mijk

18-10-2017 om 11:48

Bij booking.com

kan je van te voren boeken en zonder kosten annuleren. heb ik ook wel gedaan. Beste van 2 werelden vond ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.