Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Gezocht leuke camping voor sportieve tieners in Noord Italie

Ik zoek een leuke camping om deze zomer naar toe te gaan met 2 tieners (14 en 16) in Noord Italie. Liever geen mega grote camping, maar bij voorkeur wel met een voetbalveld en zwembad. Een disco is niet noodzakelijk, maar wel belangrijk is dat er meer Nederlandse tieners zijn, waar ze mee kunnen chillen ed. Wie heeft een tip?

1100 km: Camping Lago Levico of het kleinere Due Laghi. In noord Italië omgeving Trento. Aan meertje. Leuk stadje op loopafstand. Wandelen of mountainbiken vanaf camping. Ook aanbod voor sporten of raften vlak buiten poort. Lago heeft meer georganiseerde zaken voor diverse leeftijden. Due is kleinschalig. 

liene23

liene23

30-05-2023 om 09:18 Topicstarter

Dank je voor je reactie! Leuk, ik ga het bekijken!

Anna Cara schreef op 29-05-2023 om 22:20:

1100 km: Camping Lago Levico of het kleinere Due Laghi. In noord Italië omgeving Trento. Aan meertje. Leuk stadje op loopafstand. Wandelen of mountainbiken vanaf camping. Ook aanbod voor sporten of raften vlak buiten poort. Lago heeft meer georganiseerde zaken voor diverse leeftijden. Due is kleinschalig.

haha die wilde ik ook noemen. Als kind heel veel jaren doorgebracht.Genoeg te doen in de omgeving. Zelfs een dagje Venetie met de trein (gaat rechtstreeks).

Isolino moet ook erg leuk zijn, nabij het lago maggiore. Enige nadeel is die badmuts, maar dat heb je meer in Italie. 

Elpisto schreef op 30-05-2023 om 15:04:

Isolino moet ook erg leuk zijn, nabij het lago maggiore. Enige nadeel is die badmuts, maar dat heb je meer in Italie.

en de muggen! 

Lotte78 schreef op 30-05-2023 om 16:32:

[..]

en de muggen!

Yes, maar dat is toch een beetje Italiaans? Althans wel mijn ervaring, ook in Veneto hadden we daar gigantisch last van. 

liene23

liene23

31-05-2023 om 09:16 Topicstarter

Hoi, bedankt allemaal voor de tips! Ik denk inmiddels de perfecte camping gevonden te hebben. Camping Al Sole aan het Ledromeer in Noord Italië. Niet te groot, er is een zwembad, een voetbalveld, een strandbar en allerlei wateractiviteiten, zoals suppen, kanoën enz. Klinkt leuk voor tieners... Er is zelfs een wellness op de camping!! Ik lees op zoover ook dat er aan het Ledromeer bijna geen muggen zijn. Klinkt bijna te mooi... Iemand ervaring met het Ledromeer??

Ho!
Hoe is Al Sole bevallen?
Ben benieuwd. Wil volgend jaar hier misschien ook naar toe, kinderen zijn dan 11 en 18. Is dat wat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.