Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Gezocht naar zeer goedkope overnachting

Beste allemaal,

Mijn jongste dochter gaat met de sherpa's en rowans (scouting meiden en jongens 15 t/m 18 jaar) deze zomer naar Kandersteg (Zwitserland). Omdat ze op zaterdag vertrekken en pas op zondag op het scoutingterrein kunnen, zoeken ze een goedkope overnachting in zuid Duitsland. Er wordt gezocht naar een plek met bedden (zodat ze de aanhanger met tenten niet hoeven uit te pakken), voor ongeveer 30 personen.
Omdat het al een prijzig kamp wordt, zoeken ze een overnachting die weinig tot niets kost.
Ze zoeken naar een plek in zuid Duitsland in de richting van Basel.

Heeft iemand een goede tip!

Alvast bedankt.

mik73

Jasmijn

Jasmijn

15-02-2018 om 13:18

scouting aldaar?

Zou je niet iets kunnen vinden door te zoeken naar scouting organisaties rond Basel? Wellicht hebben zij wel een clubgebouw waar dat mogelijk is? En wellicht vinden ze het ook wel leuk om iets te regelen voor hun collega-scouting vrienden uit een ander land?

Paddington

Paddington

15-02-2018 om 13:49

Hostel?

Ik weet niet precies wat de prijzen zijn, maar wellicht het waard om even te kijken?

Dees

Dees

15-02-2018 om 14:10

zondag vertrekken

Ik zou voorstellen op zondag te vertrekken dan heb je die tussenovernachting niet nodig.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-02-2018 om 17:23

Natuurvriendenhuis

Jullie zouden misschien een overnachting kunnen boeken in een natuurvriendenhuis. Zie: https://nivon.nl/internationaal/

Inderdaad

Oproep doen bij scouting groepen daar

Onze eigen groep gaat altijd zonder tussen overnachting. Dus dat is ook een optie

mik73

mik73

16-02-2018 om 12:09 Topicstarter

beste allemaal

Bedankt voor jullie reacties.

Scoutingblokhutten hebben we al naar gezocht. Er is niet veel beschikbaar in de omgeving in die week en wat er beschikbaar is, is nog behoorlijk aan de prijs.
Ze willen toch op zaterdag vertrekken en op zondag al vroeg weer verder, zodat ze toch nog wat aan hun zondag hebben. Ze rijden normaal in 1x op de zaterdag, maar kunnen nu dus pas op zondag terecht op het terrein.
Ik ga die natuurvrienden nog uitzoeken.

gr. Mik73

Tijgeroog

Tijgeroog

16-02-2018 om 14:03

Kampeerboerderij

Je zou nog eens naar een kampeerboerderij ofzo kunnen zoeken, maar het is een drukke periode dus het zal lastig zijn. En dat voor zo’n grote groep...

Ik denk dat ze een keuze moeten maken: iets met extra kosten of een dag minder of toch die spullen van de aanhangwagen halen.

Koepeltentjes meenemen en op camping,

Deze

http://www.falkencamp-schwangau.de/preisliste.html

ligt vlakbij Fussen, iets onder Munchen. Heel ruim terrein, erg basic en toen wij daar stonden waren we de enige gewone campinggasten tussen enkele scoutinggroepen

Er was ook een groepsverblijf.

Triva

Triva

16-02-2018 om 21:13

maar

waarom niet om de beurt rijden en doorrijden 's nachts?

Triva

Triva

16-02-2018 om 21:14

of gaan

ze met de bus?

De groep is jong

Dus rijden zal van de begeleiding afhangen of van een enkele 18jarige.

mik73

mik73

17-02-2018 om 09:51 Topicstarter

beste allemaal

De jongeren gaan met auto's en de stafleden rijden. Omdat ze niet veel extra ruimte hebben voor bagage zal het meenemen van puptentjes niet wenselijk zijn.
Beste Kenfan, ik ga ook eens achter falkencamp aan.
Bedankt weer allen.

Triva

Triva

17-02-2018 om 10:39

tja

dit gaat niet goedkoop lukken, waarom plannen ze dat niet beter. Midden in het hoogseizoen.... tja.

Triva

Triva

17-02-2018 om 10:39

en ook nog

op een zaterdag.

Triva

Triva

17-02-2018 om 10:41

nog eens gekeken

Het is vanaf Utrecht nog geen 10 uur rijden en ze kunnen op zondag op het terrein dus wat gaan ze doen: op een VEEL drukkere dag rijden (zaterdag) zodat er een overnachting nodig is. Waarom niet gewoon later gaan rijden, pauzes nemen en niet overnachten?

Barbara

Barbara

17-02-2018 om 11:32

Kenfan

Ze gaan naar kandersteg in Zwitserland en je raadt hen een overnachting in Fussen bij Munchen aan? Dat is wel heel erg om.

Brianna F

Brianna F

17-02-2018 om 14:14

hostel

Daar hebben ze doorgaans ook slaapzalen

Barbara

Ik rijd altijd zsm door Zwitserland heen - houd niet van bergen en wil niet zes euro voor een pakje salami betalen - en heb geen flauw idee waar Kanderdsteg ligt TS vroeg om een vakantieadres in ZuidDuitsland, die vraag heb ik beantwoord zonder er de ANWBkaart bij te pakken.

Hier not done om als ouder er mee te gaan bemoeien!!!

Sherpa's en romans regelen hier zelf hun kamp. Weten van te voren budget, Zwitserland staat er om bekend dat het veel duurder is als bv Oostenrijk. Daar hadden ze ook rekening mee kunnen houden.
Begeleiding hoort dat ook te sturen. Ouders worden zeker niet gevraagd om mee te denken! Het gaat om de zelfstandigheid van de jongeren en de begeleiding is het aanspreekpunt als ze er niet aan uit komen. Hier altijd mix van kampcommissie 17-16-15 en 14 jarigen Bij 18 jaar stromen ze hier door naar volgende groep.

mik73

mik73

22-02-2018 om 10:24 Topicstarter

Beste ma van 3

Wat jammer toch om op dit forum altijd weer mensen tegen te komen die de boel weer even lekker willen afkraken ipv tips willen geven, waar om gevraagd werd. Zeker als je niets weet aan wat vooraf ging.

Maar even voor jouw informatie:
Ook deze groep jongeren heeft 2 jaar hard gewerkt en hard gespaard om naar Zwitserland te kunnen. Ja, ze weten dat het erg duur is, maar dit is hun droom kamp. Ze hebben alles rondom de reis zelf geregeld en een geweldig programma in elkaar gezet, de staf was er alleen voor advies. Ze hebben helaas de pech toen bleek dat de zaterdag dubbel geboekt was en kregen ze pas geleden te horen dat ze op zondag op het terrein kunnen. Omdat ze (net als andere jaren) toch op zaterdag zouden willen vertrekken, zijn ze hard op zoek naar een overnachtingsplek die betaalbaar is.
Het is dan niet meer dan normaal, als ze zelf niets kunnen vinden, ze op die leeftijd toch hulp zoeken bij b.v. ouders.
En ja, die geef ik mijn kinderen heel graag.

Mik73

Je had gewoon moeten negeren hoor! Niks aantrekken van zo een bericht, jij weet zelf waarom je dit doet, hoef je niemand uit te leggen!

Alternatief voor stal

De goedkoopste oplossing is natuurlijk op hooibalen in de stal van een boer, wiens veestapel in de wei staat.
Maar anders:
In de link hieronder staat hostels van ca€22.- pppn, in gebied bad-Württemberg ( zuid-west Duitsland)

http://www.jugendherberge.de/de-DE/jugendherbergen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.