Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bloei

Bloei

15-06-2018 om 15:31

Goedkope vliegtickets

Volgend jaar willen we in de meivakantie naar New York. 5 nachten, ergens tussen 20 april en 1 mei. Nu heb ik helemaal geen ervaring met vliegtickets boeken. Op welke sites kijken jullie allemaal. Ik heb nu gekeken op Cheaptickets en skyscanner. Zijn er nog meer sites? We willen graag vliegen vanaf Amsterdam of Dusseldorf. Het liefst vliegen we rechtstreeks maar 1 overstap mag ook als het hele voordelige tickets zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-06-2018 om 15:38

Mag ik aanhaken?

Mijn vriend wil ook naar New York. Qua tickets komen we daar wel uit (Skyscanner) maar een hotel is echt lastig. Ik weet niet in welke wijken je veilig kunt verblijven, en er zijn heel veel hotels waar je geen eigen badkamer hebt. Ben je echt minimaal 180 euro per nacht kwijt voor een hotelkamer met eigen badkamer?

Bloei

Bloei

15-06-2018 om 16:06

Zeker

mag je aanhaken Ik ben zelf ook nog op zoek naar een hotel. Nog een aanvullende vraag. Met welke vliegmaatschappij vliegen jullie. Mijn voorkeur gaat uit naar KLM (is gewoon een gevoel want totaal geen ervaring ) Maar wat zijn nog meer betrouwbare maatschappijen?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-06-2018 om 16:19

Nog niets gepland

We hebben nog geen concrete plannen, maar ik wil graag in het voorjaar omdat de winter er vreselijk koud is. Dus zo rond november ga ik serieus rondkijken voor vluchten. Ik ga er altijd maar vanuit dat alle maatschappijen die vanaf Schiphol vliegen veilig zijn. En dan het liefst een rechtstreekse vlucht voor een scherpe prijs. KLM vind ik niet beter of slechter dan een andere maatschappij.

vlinder72

vlinder72

15-06-2018 om 16:38

Schipholtickets

De website van de klm blijven volgen. Schipholtickets is ook een goede aanbieder. Ba, AA, LH, UA zijn ook allemaal uitstekend.

En ik heb zelf veel gehad aan het forum van alles amerika mbt tot tips rondom vluchten, autohuur, kortingen etc

Wij hebben 2 jaar geleden met onze kinderen overnacht in het wyndham New Yorker. Top hotel
Geweldige ligging. Wel ietsje duurder maar het absoluut waard. Wij hadden ook een transfer via het hotel geregeld (geboekt via booking.com en daarma via de website van het hotel de transfer geboekt. Heel fijn om opgehaald te worden.

reiziger

reiziger

15-06-2018 om 17:32

Bloei

"Maar wat zijn nog meer betrouwbare maatschappijen?"

Onbetrouwbare maatschappijen mogen helemaal niet op Schiphol landen, dus maak je daar niet teveel zorgen over. Ongelukken gebeuren overigens bij alle maatschappijen wel eens, annuleringen ook. Er kan wel verschil zitten in service, hoewel dat verschil bij de intercontinentale vluchten volgens mij kleiner is dan bij Europese vluchten.

KLM willen vliegen en ook nog de goedkoopste tickets: dat lukt zelden.

Maar ik zie geen enkele noodzaak om met KLM te vliegen. Waar komt dat toch vandaan, dat we denken dat alleen een mini-landje als Nederland een betrouwbare maatschappij kan hebben? Veel maatschappijen werken bovendien samen: dan denk je maatschappij X geboekt te hebben, maar dan vlieg je met maatschappij Y.

Tickets boeken kan prima via sites als Skyscanner en vliegtickets.nl. Als je zoekt, varieer dan ook even wat in vertrek en retourdatum. Een andere dag in de week kan soms flink verschil maken qua kosten. Als ik ene vlucht gevonden heb, check ik vaak ook even op de site van de maatschappij zelf of het daar goedkoper is.

Ik denk overigens dat je te vroeg bent voor mei 2019, en dat veel maatschappijen nu nog geen vluchten aanbieden voor die periode.

Isella

Isella

16-06-2018 om 18:33

Via Ierland

Denk ook eens aan vliegen via Ierland. Het breekt de lange reis en groot voordeel: je gaat in Ierland als Amerika binnen, dus als je in NYC aankomt, hoef je niet in de lange rij van de buitenlanders aan wie ze allemaal vragen stellen waardoor de rij nogal stagneert, maar loop je via domestic flights zo langs de vriendelijke douaniers die je niets vragen.

MerelR

MerelR

16-06-2018 om 19:06

KLM

Gewoon de website van de KLM in de gaten houden en kijken wanneer de tickets voor volgend jaar april online komen dan kun je rechtstreeks vliegen voor het minste geld.

vlinder72

vlinder72

16-06-2018 om 19:49

MerelR

De tickets bij de klm voor de meivakantie staan allang onlone. Meestal kan je tickets voor lijndiensten 10 maanden van te voren boeken. Helaas vraagt de klm voor vakantie periodes meestal de hoofdprijs.

Pakket

Ik ben een paar keer naar ny geweest en was uiteindelijk toch het goedkoopste uit met een pakketje. Vlucht en ticket. D-reizen heeft goeie deals.

Dus als je nog geen hotel oid hebt zou ik daar eens kijken.

KLM

KLM

18-06-2018 om 08:56

voors en tegens

Vooral blijven denken dat KLM de beste is... Het is hier al genoemd; opstappen vlak over de grens (Brussel, Dusseldorf) en overstappen op Schiphol en vaak goedkoper. Je betaald gewoon meer voor het gemak van rechtstreeks vliegen. Houd er wel rekening mee dat je je hele ticket moet gebruiken! Dus niet Brussel-Amsterdam-New York boeken en dan in Amsterdam willen opstappen. Als je je voor het eerste stukje niet meldt wordt je gezien als 'no show' en vervalt je reservering.

KLM heeft in het voor- en najaar Werelddeal Weken, met kortingsacties. Als je daar op wilt wachten.

Olivia

Olivia

18-06-2018 om 09:26

de tip van isella lijkt me een goede

Ik ben er nu 2x geweest, naar NY en inderdaad die ellenlange rij als je er eenmaal bent, pfff je bent al moe, en dat is dan echt nog erg balen, als je die kunt skippen, lijkt me heerlijk.
Ik kreeg nog een tip van een vriendin van mij die wel 6 of 7 keer naar NY is geweest (een echte fan) zorg dat je niet te vroeg op de dag in NY aankomt met zo'n gevoel van "lekker, dan hebben we de hele dag nog". Door het tijdsverschil ben je gewoon erg moe dus de keren dat wij arriveerden in NY was het daar 18.00 uur in de avond (en voor jouw gevoel al nacht) we aten daar dan wat en hup meteen naar bed. De dag erop (en alle dagen daarna) ben je zo fris als een hoentje, wel lekker als je vakantie hebt.
Wij sliepen 1x in Hotel Pennsylvania en 1x in Het Waldorf Astoria. (Waldorf erg chique en balzalen van kamers) Pennsylvania echt vergane glorie (maar weer wel op een makkelijkere plek in de stad,ook met metro lijnen enzo) en je bent eigenlijk alleen maar in de nacht in dat hotel, verder ben je de hele dag de hort op, dus je hebt niet veel nodig, ik zou de volgende keer weer voor Pennsylvania kiezen.
Wij hadden trouwens ook een pakketreis van D-reizen en vlogen vanaf Amsterdam

Bloei

Bloei

18-06-2018 om 11:18

Fijn

al die reacties. Ja het klopt, dat van KLM zit echt in mijn hoofd. Heb al 20 jaar niet meer gevlogen en ik weet ook niet meer met welke maatschappij wij toen vlogen. Daarom ben ik ook blij met die ontnuchterende reacties van jullie dat het niet uitmaakt. Dat heb ik even nodig Wij hebben de voorkeur vanaf Schiphol. Die optie voor een tussenstop in Dublin vind ik een hele goeie! Dat kon hem ook nog wel eens worden. Ik merk wel dat ik heel zenuwachtig wordt van de verschillende prijzen die per dag lijken te verschillen. Afgelopen donderdag begonnen met kijken en toen een hele goede aanbieding gezien van een rechtstreekse vlucht op de KLM site maar die lage prijs is er niet meer helaas. Klopt dat, dat dit steeds wisselt? Ik zag inderdaad dat die werelddeal weken in September zijn. Ik denk niet dat ik daar op ga wachten. In de avond aankomen vind ik ook wel een goeie tip! Neem ik mee. Ik heb ook naar pakketreizen gekeken maar die liggen op dit moment hoger dan los boeken. Moet ik wel bij zeggen dat niet alle aanbieders het nu al aanbieden voor meivakantie volgend jaar.

vlinder72

vlinder72

18-06-2018 om 11:49

Prijzen veranderen per dag/uur. Als je iets aantrekkelijks ziet gelijk boeken. Zo ziin wij ooit goedkoop met de KLM naar Curaçao gevlogen in de zomervakantie. Het tarief stond er opeens op en ik heb het nadat wij het geboekt hebben ook nooit meer gezien.

Zelf vliegen wij deze zomer zomervakantie naar Miami. Vluchten in september geboekt toen wij een goede prijs zagen. Wij vliegen heen via Madrid en terug via Londen.

Bloei

Bloei

18-06-2018 om 11:56

Oja nog een vraag

Die "zwaardere" controle in Dublin en het daarna als het ware meteen doorlopen bij controle NY. Geldt dit alleen voor Dublin of is dat bij andere stops ook zo?

clowntje

clowntje

18-06-2018 om 12:59

expedia

wij hebben voor deze zomer een reis naar Amerika geboekt via Expedia; vlucht + hotel voor de eerste twee dagen en een auto voor de hele reis. Scheelde aanzienlijk in de kosten als je het vergelijkt met los boeken.

Biebel

Biebel

18-06-2018 om 16:42

Vliegen naar de US, ik zag het op 20 april voor 430 euro...

New York, dat is pas een mooi vooruitzicht. Voor tickets geldt, ik heb het hier volgens mij al vaker gesteld: bepaal wat jíj wil betalen en zorg dat je dat geld ook hebt. Op het moment dat je tickets vindt voor of onder die prijs, die ook nog aan jouw andere eisen voldoen: meteen boeken. En daarna noooooooit meer kijken, je hebt tenslotte de tickets al. Want misschien zijn ze een dag later wel goedkoper. Of duurder. En je kunt er dan toch niets meer aan veranderen

Voor de tickets kijk ik zelf op Googleflights. Op die site kun je niet boeken, maar zie je wel wie welke vlucht aanbiedt. Het grootste voordeel vind ik dat je 'flexibel' kunt zoeken. Dus niet alleen vertrekken vanuit Amsterdam, maar dan ook de optie "nearby" selecteren, en kiezen voor bv opstappen op RTM (krijg je waarschijnlijk een overstap in Engeland), Dusseldorf of Zaventem. En ook in New York zijn er meerdere vliegvelden, waaruit je dan een keuze kunt maken. Bovendien kun je dan een periode aangeven (zoals je hierboven deed), waarin je de reis wil maken + het aantal dagen. Googleflights haalt dan voor jou je goedkoopste ticket naar boven. Zojuist voor je gedaan, je kunt van 20 tot 25 april voor 430 euro naar New York met Eurowings. Zie https://tinyurl.com/ydy8yuwu. Kijk wel kritisch naar hoeveel bagage je mee wil nemen. Met name voor de terugweg

Hier in Europa zijn geen slechte luchtvaartmaatschappijen. Tuurlijk, KLM is leuk omdat ze je taal spreken, maar als ze hier in de buurt mogen landen voldoen ze allemaal aan security eisen. En ja, vliegen is gewoon een aantal uur in een te krappe stoel zitten, waarna je er in een hele andere tijd weer uitkomt. Verschil zit 'm wel in cm's beenruimte, maar vooral ook in hoeveel eten en drinken ze aanbieden: bij Virgin is dat een stuk meer dan bij bv IcelandAir. Verschil is of en hoeveel bagage je bij het goedkoopste ticket mag meenemen. Kwestie van goed lezen.
Boek bij voorkeur bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Als er eens iets wijzigt aan je vlucht, dan zijn die wijzigingen vaak sneller in jouw voordeel te buigen als je met de maatschappij zelf belt, dan als je afhankelijk bent van een tussenpersoon als cheaptickets.

Zodra je de US binnenkomt zul je langs immigration moeten. Ook al wil je overstappen, je hebt daarbij je eigen koffers mee te slepen. Zorg dat je je ESTA (een elektronische toestemming om het land te mogen bezoeken) bijtijds hebt ingevuld, en doe dat via de officiële site van de US overheid - Visum bureau's zijn hiervoor totaal onnodig. Omdat de US ooit een afspraak heeft gemaakt met Ierland, vindt bij vliegen via Dublin, de immigrationcontrole ook al in Ierland plaats. Of in Canada, mocht je via Toronto vliegen. In alle andere gevallen vind dit plaats op de eerste luchthaven in US waar je uitstapt. Ook als je daarna weer doorvliegt.
Alle andere vragen, ook voor tips over hotels: het forum van allesamerika.com. Zijn ze bijna net zo aardig als hier

En dan ga ik nu niet meer kijken op de eurowings site, want 430 euro klinkt wel heel aanlokkelijk...

Jackie

Jackie

18-06-2018 om 17:33

chaser

Ik heb jarenlang 3 à 4 keer per jaar gevlogen en boekte mijn tickets altijd via https://www.chaser.nl die zet alle aanbiedingen van bijna alle vliegticket-sites op een rijtje als je je bestemming en datum invult. Volgens mij moest ik toen alleen bij Ryanair apart nog kijken omdat die niet werd meegenomen maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Jackie

Jackie

18-06-2018 om 17:36

oh!

Ik zie niet dat Chaser inmiddels ook zoekt bij Ryanair en Easyjet.

Tihama

Tihama

18-06-2018 om 20:51

Ranking

Reizigster: "Onbetrouwbare maatschappijen mogen helemaal niet op Schiphol landen, dus maak je daar niet teveel zorgen over. Ongelukken gebeuren overigens bij alle maatschappijen wel eens, annuleringen ook. Er kan wel verschil zitten in service, hoewel dat verschil bij de intercontinentale vluchten volgens mij kleiner is dan bij Europese vluchten."

Nu is onbetrouwbaar ook wel heel heftig. Ik herinner me uit een ver verleden dat Garuda aan de ketting ging na een serie ongelukken. Maar er zijn wel degelijk veel maatschappijen die minder scoren op de Jacdec safety ranking dan KLM (nr 4)

http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2018/

De veiligste 20 maatschappijen (van de 400 die er zijn)

Lijstje 2017: http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2017/ (de beste 60)

Of dit lijstje: https://www.airlineratings.com/safety-rating-tool/

Dan zie je dat ruim de helft van de maatschappijen alle sterren krijgt en dat er amper 20 maatschappijen wereldwijd zijn die gebanned zijn van Europese luchthavens. Daarvoor moet je het best bont maken.

Isella

Isella

18-06-2018 om 20:56

Visum

Biebel zei t al maar misschien gaat t verloren in de vele info die ze geeft.

Let op dat je je visum niet bij een tussenpersoon regelt “omdat die jou het werk uit handen neemt”.
Het is te simpel! Die tussenpersoon vraagt je precies wat de Amerikaanse overheid je vraagt, ze vullen het in, betalen en vragen jou twee keer zoveel.

Zorg dat je naar deze site gaat https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ . Dit s de officiele site van de overheid.
Zorg dat je de paspoorten bij de hand hebt en het eerste adres waar je verblijft. En je creditcard. En dan gewoon invullen.

Bloei

Bloei

19-06-2018 om 09:51

Bedankt!

Biebel en Isella, bedankt voor de uitgebreide informatie en Isella, ook bedankt voor die link!! Top. Ook de anderen overigens bedankt voor de reacties!

Ik heb gisteravond de tickets geboekt. Ik zag een aanbieding, gunstige tijden en binnen het budget. Een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol voor 445 euro. Als ik jou reactie zo lees Biebel dan is dat een redelijke prijs. Ik heb net even het lijstje van Tihama gelezen en op 2 lijstjes zag ik hem niet staan en bij 1 lijstje op de 31ste plaats We vliegen namelijk met United Airlines. Even later zag mijn dochter nog een aanbieding van 432 euro. Maar goed, daar waren wel weer hogere reserveringskosten. Ik heb ook goed gekeken naar bagage etc. Ik ga nu ook niet meer kijken! Ik ben blij dat we hebben geboekt. Geeft wel een rust. Nu nog hotel maar daar komen we wel uit!

@Vlinder72, heel veel plezier deze zomer in Miami!

vlinder72

vlinder72

19-06-2018 om 09:59

United

United is prima. Wij vonden united fijner dan Delta airlines.

Biebel

Biebel

19-06-2018 om 10:49

445 is prima en United ook

Ik zou lekker van je voorpret gaan genieten. En hotels, die kun je vaak boeken met de mogelijkheid tot annuleren, dus daar kun je nog uuuuuuuren aan besteden

Bloei

Bloei

19-06-2018 om 11:00

Biebel

Inderdaad en dat is ook echt mijn ding. Verveelt nooit

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.