Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Gotthardtunnel-perikelen

Dit jaar kom ik er niet onderuit en heb iets in Toscane geboekt van 1-15 augustus, oftewel moet heen reizen op Zwarte Zaterdag. Ik ben van plan om woensdag of donderdag te vertrekken en dan een tussenstop aan het Lago Maggiore te houden, om de ongetwijfeld enorme files voor de Gotthardtunnel te vermijden.

De vraag is met name of we aan het einde van de dag makkelijk door de Gotthardtunnel kunnen? Wie heeft ervaring? Kan ik iets reserveren bij Lago Maggiore of kan ik beter op de bonnefooi vertrekken. Heeft dat zin, eind juli? Wie o wie geeft raad?

Groetjes, Astrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Via oostenrijk

Wij zijn via Oostenrijk gegaan. Scheelt heel weinig in reistijd/kilometers en we vonden het een stuk relaxter rijden. Dan ga je via de Brennerpas. Veel leuke gezellige hotelletjes onderweg ook.

reina

reina

06-12-2008 om 22:31

Geen probleem

Meerdere malen via de Gotthard gereist en maar 1 x, jaren geleden, in de file gestaan. Reis er het liefst niet op zaterdag. Overnachten altijd op de bonnefooi gedaan, geen probleem.

Andere route

Je kunt ook via Aosta rijden, dan kom je door de Gran San Bernardo tunnel. Is ons heel goed bevallen toen we naar Toscane gingen.
Margoth

maramaria

maramaria

11-12-2008 om 17:29

Om 23.00 uur

Wij zijn dit jaar op zwarte zaterdag door de Gotthardtunnel gereden, om 23.00 's avonds. Wij konden er in één keer doorheen. We hebben in het eerste hotel rechts na de tunnel overnacht.

Annemarie de Groot

Annemarie de Groot

15-12-2008 om 21:08

San benardo

Wij gingen vorig jaar naar Toscane, heen door de Gotthard, heel vroeg maar toch ruim twee uur over gedaan. Terug zijn wij ook via de San Bernardo gegaan. Een stukje nationale weg door de Aosta maar geen enkele file! En de omgeving was prachtig en we hebben heerlijk in een bergrestaurant geluncht. Wij doen in het hoogseizoen nooit meer iets anders!

Annemarie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.