Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ise

Ise

14-02-2010 om 14:30

Handbagage ryanair

Morgen ga ik voor het eerst sinds hele lange tijd vliegen met mijn twee jongsten. We nemen alleen handbagage mee. Maar wat mag er nu wél en niet mee? Mag ik bijvoorbeeld etenswaren meenemen voor onze buitenlandse vrienden. Ik kan op de site van ryanair niet vinden dat het niet mag, maar om me heen zegt iedereen dat je bijvoorbeeld geen poeder (zakjes satémarinade van de conimex bijvoorbeeld...zijn ze gek op)mee mag nemen. Wie kan me advies geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ise

Ise

14-02-2010 om 21:59 Topicstarter

Dank je

Nu alleen nog even zorgen of ik de 10 kilo niet overschrijdt.

Groetjes Ise

En let ook op de afmetingen

Ik reis vaak met Ryanair, voorheen waren "ze" nog weleens flexibel, maar nu meestal niet meer, is mijn ervaring.
Koffer moest op de weegschaal, 1027 gram, pfffff mocht net mee, buurvrouw haar koffer was net 11 kg en moest ingechecked ( en dus betaald ) worden. Op de terugreis moest mijn koffer gepast worden in het rekje, ik kreeg hem er wel in, maar haast niet meer uit, trok het hele rek omver........., maar dus ok.
1 stuk handbagage is ook echt 1 stuk, klein handtasje moest nog in het koffertje gepropt. Buurman had 2 zakken chips gekocht, moesten uit de plastic zak en toen zat er in iedere broekzak dus een zak chips, nou ja, 75 % stak eruit en dat mocht wel !
Als je de regels weet en je eraan houdt is het leuk vliegen, veel plezier !

@ise

vloeistoffen meer als 100 ml, ook al zit 't in een dichte verpakking wordt domweg uit je handbagage gehaald en weggegooid. Of 't nou dat dure parfum is, of (ook dure) lenzenvloeistof, helaas.
Koop dus kleine flesjes/hoeveelheden, vul evt. kleine lege flesjes met je eigen spul.
tja, 10 kg is niet veel, saté poeder, je kunt 't proberen maar de kans is groot dat t verwijderd wordt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.