Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Erna

Erna

28-07-2018 om 13:00

Handbagage Transavia recente ervaringen?

Wij gaan met hen vliegen en ik begrijp dat je (gratis) maar 1 stuks handbagage (maximaal zo'n koffertje met bepaalde afmetingen) mee mag nemen. Je mag niet nog een stuk (echte) handbagage, bijv. laptoptas, klein rugzakje meenemen.

Mijn vraag: zijn ze inderdaad zo streng als het volgens de regels lijkt?

Wie heeft er recenter met Transavia gevlogen?

Gaan het wel zo doen dat het erin past natuurlijk, maar dan weet ik even of ik het ook al bij voorbaat bij elkaar moet stoppen of kan kijken of ik toch met mijn handtas (die er dus inpast) door kan lopen.

Bregje

Bregje

28-07-2018 om 13:24

pas gevlogen

Op de heen weg (via eindhoven) keken ze niet eens wie van wie was, alleen wat er in zat.

Op de terug weg (Mallorca) bij het inchecken hebben ze niet eens mijn rugzak gezien, mijn andere koffer als handbagage werden wel ingecheck..

Op de site van transavia kun je volgens mij wel info vinden.

bicyclette

bicyclette

28-07-2018 om 15:35

soms heel streng

Mijn ervaring is dat Transavia (en ook andere maatschappijen) regelmatig heel streng zijn. Dat is zeker het geval als het vliegtuig vol is, en dat in het hoogseizoen natuurlijk vaak het geval. Als iedereen een rolkoffer meeneemt, dan is daar al onvoldoende ruimte voor, laat staan dat mensen nog meer tassen meenemen. Houd er ook rekening mee je een deel van de handbagage niet in de bagagebakken past, maar voor/onder je stoel moet.

bij ons

werd er wel gekeken maar ze deden niet echt iets bij de controles. Er waren mensen met koffer en een rugzak voor alle leden van de familie,dus ook de kinderen hadden flinke koffer en tas. T paste allemaal niet in de bakken, dus de koffers moesten toen wel terug naar hen bij de stoel. er werd gemopperd dat ze de koffers bij zich moesten zetten maar ja, er was geen plaats meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2018 om 11:05

Lillian

Ben je al weg, of ga je nog? Als je nog moet gaan, kan ik het aan mijn dochter vragen. Ze komt vandaag terug, dus ze heeft de heenreis al meegemaakt.

Erna

Erna

30-07-2018 om 12:31

Kaaskopje

Was jouw vraag voor mij bedoeld?

We gaan nog . Dus hoor graag haar ervaring.

NB Wij vertrekken vanaf Schiphol.

@Erna

Mijn ervaring: vlak vóór de boarding word je verzocht om die handtas of dat kleine tasje in je handbagage te stoppen. je mag idd maar 1 stuk handbagage meenemen. Meestal na de controle haalt iedereen die extra tas weer uit handbagage ...
Maar de laatste keer toen wij van Sevilla naar Eindhoven vlogen, keek de grondstewardess weer nauwgezet toe dat niemand met meer dan 1 stuk door de slurf liep ... kortom: handbage (trolleykoffer of wat dan ook) zorgen dat er een handtas of rugzakje in kan. Mag je die eruit halen, heb je geluk. Zo niet, pech.
(afgezien van dit vind ik Transavia niet echt lekker om mee te vliegen, altijd te laat, geef mij maar Ryanair).

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2018 om 19:56

Emma

Ik stuur je vraag door.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2018 om 19:58

Oeps... Erna

Sorry, wat gek dat ik tot twee keer toe een verkeerde naam kies. Maar nu heb ik het door

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2018 om 20:03

Erna

Antwoord van mijn dochter: Hm ik ben 1x met Transavia gevlogen met handbagage en op de heenweg kom het gewoon allebei maar op de terugweg moesten we het wel in elkaar doen. (niet gecorrigeerd, zo van whatsapp )

Bo

Bo

01-08-2018 om 11:53

verschillend

In het hoogseizoen, zoals nu, kunnen ze heel streng zijn. Volle vlucht en veel mensen die zonder koffers maar met trolleys reizen. Daar moet allemaal een plekje voor gevonden worden. Ik heb zelfs meegemaakt dat ik een tasje met spullen die ik op het vliegveld had gekocht, in mijn handtas moest doen. Een handtas en een plastic tasje werd niet getolereerd. Dat terwijl ik geen trolley oud bij me had, maar gewoon een koffer had ingecheckt.

Erna

Erna

01-08-2018 om 12:25

Dank

iedereen voor het delen van de ervaringen.

Het is duidelijk dat je geluk of pech kunt hebben. Ik ga maar uit van pech, dus zorg maar dat alles erin zit voor ik door de controle ga. Daarna haal ik mijn handtas er wel uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.