Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Handgeld

Dag allemaal,

We gaan binnenkort op vakantie naar Spanje. 2 Kinderen en 2 volwassen. Ik wil voor de zekerheid cash geld bij me hebben naast mijn pinpas. We blijven 10 dagen. Hoeveel cash geld is handig om bij me te hebben?

wij hebben meestal max 50 euro cash mee. Tegenwoordig kun je overal wel met pin betalen. 1 keer meegemaakt dat we moesten tanken en toen bleken de betaalautomaten kaduuk. Dus vandaar iets cash. 

Voor 50 euro kan ik tegenwoordig niet meer tanken. Ik zou voor zeker 100-150 euro gaan. Zeg maar, dat je elke losse uitgave (tanken, boodschappen, uit eten) gedekt hebt. 

Wij geven vrijwel niets meer contant uit. 50 euro lijkt me meer dan genoeg, daarmee kun je ook genoeg tanken om bij een pinautomaat te komen. Die hebben ze in Spanje ook, dus je hoeft niet je hele vakantie te dekken. 

Ik zou voor 100 euro gaan. Heb ik dit jaar ook gedaan en was niet nodig, maar toch fijn om achter de hand te hebben.

MamaE schreef op 24-07-2022 om 14:27:

Voor 50 euro kan ik tegenwoordig niet meer tanken. Ik zou voor zeker 100-150 euro gaan. Zeg maar, dat je elke losse uitgave (tanken, boodschappen, uit eten) gedekt hebt.

Nee klopt maar is genoeg om bij een pin te komen.

Gingergirl schreef op 24-07-2022 om 14:33:

[..]

Nee klopt maar is genoeg om bij een pin te komen.

Voor tanken; ja dat klopt. Maar als je iets meer hebt, kun je ook nog een etentje in een restaurant afrekenen in het geval van een pinstoring of zo. 

Waar jij je fijn bij voelt. Hou je over, dan betaal je wel gewoon cash (daar of hier weer in Nederland).

Ik had eigenlijk nooit cashgeld bij me, tot we naar Duitsland op vakantie gingen. Jesus, nog nooit een land meegemaakt, waar je op zoveel plekken niet kon pinnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.