Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

20-07-2012 om 15:15

Heel vroege vlucht

Ik heb wel e.e.a. meegemaakt met chartervluchten, maar op onze komende vakantie hebben we wel een gruwelijk vroege vlucht. 5 uur vertrek, dus om 3 uur inchecken!
Hoe pakken jullie dat aan de avond van tevoren? Normaal gesproken ga ik echt niet voor 23.00 uur naar bed, dus ik vermoed dat het voor het gevoel een nachtje overslaan wordt. Ben benieuwd of de kinderen het trekken.
Overigens hebben we de terugvlucht pas 's avonds laat, dus we maken optimaal gebruik van onze vakantiedagen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ietsje vroeger naar bed

Ik zet dan alles klaar voor vertrek, maar zou dan rond half 11 lekker naar bed gaan, eventueel met een boek. Dan kun je misschien nog 2 uurtjes pakken?

Sommige mensen kunnen er niet tegen, zo kort van te voren nog kort slapen. Maar wakker blijven zou mij net te lang zijn.

Op mijn vakantieadres snor ik wel een paar uurtjes bij

Judith

Judith

20-07-2012 om 19:55

Hier ook

Hoi,

We zijn inmiddels weer thuis maar ons vliegtuig naar Lissabon vertrok om 6.15 uur vanaf vliegveld Schiphol. Inchecken vanaf kwart voor 4, en dan moesten wij dus ook nog uit de buurt van Eindhoven komen. Geen idee hoe dit op te lossen, maar uiteindelijk hebben we besloten ons met de Schiphol-taxi naar het vliegveld te laten vervoeren om 3 uur 's nachts. Opstaan om half 3. We gingen met zijn allen rond 10 uur in bed liggen slomen en sluimeren en ik heb zowaar nog een paar uur geslapen. De taxi was precies op tijd en wij stonden dus net als vele andere vakantiegangers om 4.15 uur bij de incheckbalie. Onze vlucht duurde 3 uur maar in Portugal is het een uurtje vroeger. Onze vakantie begon dus om 8.15 uur in Lissabon!

Veel plezier!
Judith

ouzo

ouzo

20-07-2012 om 22:35

Heel vroeg naar bed

Al een paar keer moesten wij ook zo vreselijk vroeg op Schiphol zijn. Ik ga de avond ervoor echt heel vroeg naar bed, om 8 uur of zo. Kan absoluut niet tegen (bijna) doorwaakte nachten, hang dan half slapend in de vliegtuigstoel maar kan niet slapen door het dreunende geluid. Alles is dan wel helemaal klaar voor vertrek, nog even een kopje koffie en daar komt het schipholvervoer al. Kind slaapt meestal in het vliegtuig ook nog een paar uur.

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2012 om 22:40

Judith (ot)

Wat een zalige stad,Lissabon, ik wil nog een keer terug.

Maylise

Maylise

20-07-2012 om 23:27

Niet slapen

Als je om 3 uur in moet checken hoe laat moet je dan van huis weg? Uur of 1? Of nog eerder?
Persoonlijk zou ik niet gaan slapen. Ik ga normaal nooit voor 1 of 2 uur naar bed dus ik kan we om 20.00 naar bed gaan maar dan kan ik toch niet slapen. Liever helemaal niet slapen dan 2 uur onrustige slaap (onrustig omdat ik weet dat ik maar 2 uur kan slapen en omdat ik bang ben de wekker te missen of zo).
Voor mij ligt het omslag punt bij 4 uur. Als ik zo lang kan slapen dan zou ik wel naar bed gaan.
Bij een uur of 1 van huis weggaan en dus een uur of 0.00 op zou het voor mij geen zin hebben. Ik ben dan meer helder als ik niet ga slapen.
Ik zou dan lekker in het vliegtuig naar bestemming even slapen. 1 nacht zonder slaap vind ik persoonlijk nog wel te doen.
Maar dit is heel lastig voor anderen in te schatten. Mijn man kan rustig om 20.00 naar bed gaan zo'n nacht en dan slaapt hij ook nog eens een keer. Dat zou mij gewoon niet lukken.

Vic

Vic

21-07-2012 om 22:24

Echt wel slapen (hoop ik)

Ik denk dat ik de taxi om 02.15 uur laat komen, dan zijn we ruim op tijd op Schiphol. 's nachts rijdt het hopelijk wel door. En dan maar rond een uur of 21.00 uur naar bed. Denk niet dat ik voor 00.00 uur slaap, maar een hele nacht overslaan trek ik niet. Ik slaap wel vaker slechts 4 uur, dus dit moet wel lukken voor een keertje.

liora

liora

22-07-2012 om 08:38

Vroeg

Hoi Vic,

Volgens mij kun je de taxi wel om 2.45 laten komen, je bent er zo! (als je tenminste woont waar ik denk dat je woont)

Ik heb vorig jaar een vlucht gehad waarbij ik rond 5.30 in Düsseldorf moest inchecken. Reed dus rond 3.30 weg uit Amsterdam, met kinderen van toen 1 en 7.

Ik heb wel geslapen ervoor!

Liora

kastanjet

kastanjet

22-07-2012 om 09:58

En een hotel

in de buurt van Schiphol?

Vic

Vic

22-07-2012 om 13:17

Liora

Ik weet niet waar jij denkt dat ik woon, maar zonder files is het in een minuut of 20 te rijden. Ik vertrouw er alleen niet zo op dat zo'n taxi op tijd komt, dus dan heb ik nog wat speling. En ik weet ook niet hoe ernstig het is qua drukte. Afgelopen vrijdag bracht ik oudste naar Schiphol, die reisde gelukkig met alleen handbagage, en toen stonden er enorme rijen bij de incheckbalie.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-07-2012 om 22:03

Die taxi's komen wel op tijd

Ze weten dat het om mensen gaat die een vliegtuig moeten halen. Bel desnoods nog even tegen de tijd dat de taxi er moet zijn. En stel dat de taxi je in plaats van twee uur van tevoren anderhalf uur van tevoren aflevert, hoe erg is dat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.