Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nasha 1st

Nasha 1st

26-04-2010 om 21:59

Helemaal verliefd op deze camping

http://www.marinadivenezia.it/
gisteren op de kampeerdagen de folder gekregen en zowel wij als de kinderen dromen er nu al van. Alleen, de afstand valt nogal tegen, 1300 km vanaf Utrecht, en ik hoor dat er op zaterdag bij het wisselen wel een file van ruim 2 uur op het laatste stukje weg kan staan. Nu heb ik al een aantal gidsen van aanbieders aangevraagd, maar misschien zijn er hier mensen bekend met deze plek? En of je ook op andere dagen dan zaterdag kan aankomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

27-04-2010 om 09:26

Duur

Misschien is de camping wel zijn geld waard maar ik heb geen zin om ruim 60 euro per nacht in het hoogseizoen te betalen.
Voor ons heeft de camping ook te veel toeters en bellen hoewel de kinderen het watergebeuren wel geweldig zullen vinden.

Puck

Puck

27-04-2010 om 10:36

Ha ha sini

Ik dacht precies hetzelfde. Wat een ramp om daar te moeten kamperen. Vreselijk, 2 uur in de file om überhaupt je camping te kunnen bereiken. En daar nog 60 euro per nacht voor betalen... daarvoor sta ik 3 nachten ergens.
Maar gelukkig verschillen smaken en is er ook iets te vinden waar wij ons beter bij thuis voelen. Waarschijnlijk voelt Nasha zich doodongelukkig op de "suffe" campings die jij en ik ambiëren.
Maar NAsha, aan ons heb je dus niets, misschien kun je reviews vinden. Er bestaat vast wel iets van campingsinitalie.com, analoog aan de franse site.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-04-2010 om 12:45

Lol...

ik dacht dat mijn/onze voorliefde voor dit soort campings inmiddels wel bekend was hier ? Ja, voor mijn kinderen is dit dus ideaal, die zie ik de hele dag niet meer in het zwembad! Ik weet niet of ik doodongelukkig op jullie campings zou worden, maar ik weet wel dat mijn kinderen gewoon dol zijn op zwemmen en zeker in dit soort aquaparken....en ja, we gaan in hoofdzaak voor de kinderen dan

Maar goed, het gaat mij vooral om die laatste weg en of er misschien een mogelijkheid is om op een doordeweekse dag aan te komen, want dat scheelt weer natuurlijk

Mmm

Neem je wel genoeg muggenspul mee?
Het stikt daar van de muggen, met dat water daar!
Nee, mij zie je ook niet daar....en ook niet op zo'n enorme massacamping...ik zou er zelf verdwalen

Beetje ver

kan je niet dit soort campings ook in Frankrijk vinden ?

Wij hebben in 2008 een weekje op een camping in de jura gestaan, ook met zwembaden maar we waren heel blij met het prachtige meer wat direct aan de camping zat en sávonds mooie sterrenhemels kijken, rustige camping overigens en niet zo idioot groot. http://www.chalain.com/nl/

Wij gaan overigens deze vakantie 2x een week op kleine campings staan, de eerste heeft geen zwembad maar daar kan je zwemmen in het riviertje waar een klein bassin in is gemaakt met stenen, kikkers kijken en dammetjes bouwen dus. Voor jullie vast erg back to basic

Nasha 1st

Nasha 1st

27-04-2010 om 21:46

Jura, manda

geeft kwa klimaat niet echt een positief beeld en ik heb wel zoiets, als ik dan zo ver ga rijden, wil ik ook wel graag mooi weer....dat viel vorig jaar ook een beetje tegen....We hadden daar ook een camping op het oog namelijk...

Nasha 1st

Nasha 1st

27-04-2010 om 21:49

Pelle

het probleem vorig jaar was dat onze tent erg ongelukkig stond ten opzichte van de avond-animatie. Als ik weer naar zoiets zal gaan, ga ik natuurlijk vragen om zo ver mogelijk van de avond-animatie te staan Overdag was het de ideale camping. Alleen het weer viel een beetje tegen....Van de 14 dagen dat wij er waren hebben we hooguit 7 dagen echt prachtig weer gehad, de rest was nat of fris.

Waarom ga je niet eerder?

Wij vertrekken altijd een dag eerder als de wisseldag op zaterdag is en rijden het in 2 stukken. We overnachten dan ergens net in Oostenrijk en dan de volgende dag na ontbijt rustig weer vertrekken richting camping.

Je bent dan bijtijds op de camping. Nee, je kunt waarschijnlijk nog niet op je plek terecht, maar je kids kunnen al wel richting zwembad enz.

Wij komen meestal rond 12 a 13 uur op de camping aan en dat bevalt prima. We hebben nog nooit in een lange rij hoeven te staan.

En dan gaan wij ook naar soortgelijke campings.

Wij kennen de camping en ja ook wij houden ervan. Maar inderdaad, de camping ligt helemaal aan het eind van het schiereiland Jesolo. Wij zijn niet op deze camping geweest(niet om te logeren bedoel ik dan)maar hebben op camping Cavalino aan het begin van de landtong gestaan.Erg stil,saai maar wel schoon en ook direkt aan het strand. De file is er omdat er maar 1 weg die kant op is.Wij waren er in juni en toen stond het vaak al vast. Het wemelt er inderdaad van de muggen en dat is voor ons een rede om echt nooit meer die kant op te gaan.Ik had alleen al tijdens het opzetten van onze vouwwagen 41 muggenbulten in mijn linker onderbeen en ben direkt de volgende dag naar de apotheek gegaan. Als die geen goed rommeltje gehad hadden waren we direkt weg gegaan.Het ligt namelijk in een moerasgebied en daar zijn muggen onvermijdelijk.
Wij hebben 3 weken top weer gehad maar vonden de omgeving vreselijk saai en doods. Niets te zien en geen uitstapjes. Op Venetie na dan waar daar zit je in 45 minuten varen van Punta Sabione en daar ligt jouw droomcamping dus. Venetie is geweldig en wij zijn er 3 dagen heen gegaan. Gewoon steeds op en neer met de boot die niet zo heel duur was.
Als je perse die kant op wil is Camping Union Lido aan het begin van de landtong ook een aanrader. Die heeft zelfs een enorm winkelcentrum dus daar zou je niet eens van af hoeven voor je boodschappen. Verder is er in Lido di Jesolo ook nog camping Jesolo international. Ook een grote mooie camping net voor het begin van het schiereiland .

Primavera

Primavera

02-05-2010 om 10:37

Je kan ook op andere dagen aankomen

Hallo Nasha,
Als je op de site kijkt en klikt op "calculate your holiday" dan blijkt dat je iedere gewenste dag als begin dag kan invoeren. Dus op andere dagen aankomen is vast mogelijk. Schrijf anders even aan de camping.
Wel las ik dat je pas vanaf 3 uur 's middags tot 9 uur 's avonds aan mag komen. Hou daar rekening mee, als je besluit om in twee dagen te rijden.
Als je eigen tent, camper, caravan hebt mag je tot 30 juni ook pas 's avonds vertrekken zonder dat daar extra geld voor wordt gevraagd mits je plaatje nog niet gereserveerd is. Anders moet je 's ochtends al vertrekken.
Groeten Primavera

Nasha 1st

Nasha 1st

02-05-2010 om 11:34

Dank je primavera!

ik had al zitten zoeken maar kon er niet echt uitkomen....en dat is ook in het hoogseizoen? Ws gaan we daar een tent huren dan, niet met eigen caravan...

Nasha 1st

Nasha 1st

02-05-2010 om 23:06

Dat zou kunnen inderdaad...

ik heb helaas de gidsen ook nog niet ontvangen om het uit te zoeken....

Marianne *

Marianne *

03-05-2010 om 20:57

Huurtent.nl

Hoi Nasha,

Heb je hier al gekeken ? :
http://www.huurtent.nl/campingvakantie/marina-di-venezia-adriatische-kust.asp

Via deze site kun je alle aanbieders van huuraccomodaties vinden per camping.
Van Selectcamp weet ik bijv. dat je op verschillende dagen aan mag komen.

Succes.

groetjes,
Marianne

Nasha 1st

Nasha 1st

03-05-2010 om 22:19

Thnx!

sla hem meteen op! Selectkamp, ja, die hebben prachtige lodge-tenten.....wauw....

blokjesbloes

blokjesbloes

03-05-2010 om 23:11

Huh?

"Muggen? Geen last van gehad omdat er iedere avond een antimuggengifwolk-verspreidende auto over het terrein reed. Wel even rekening mee houden, want die auto kwam rond onze Nederlandse etenstijd langs, we kwamen vanzelf in een mediterraan ritme.

Veiligheid ook geen probleem: er werd elke avond gepatrouilleerd door mannen in uniform met pistool en knuppel".

Ik kan het gewoon niet geloven......En daar ga je dan voor je lol je vakantie doorbrengen????

Zelfde camping?

Ik heb 30 jaar geleden ook op zo'n muggengifcamping gezeten. Er werd dan omgeroepen dat iedereen op het strand moest gaan zitten en etenswaren moest afdekken.
Enorm goor, als je er nu over na denkt.

Nou?

Wij kennen de camping omdat we er bij vrienden geweest zijn die er stonden. Zij komen hier al sinds jaar en dag en zouden niet anders willen. De bewaking vinden zij alles behalve storend en bovendien hadden wij dat op camping Cavalino ook en dat is alles behalve een grote mega camping.
Wij hebben in die 3weken dat we er gestaan hebben(2007) geen politie met knuppels gezien en ons ook nooit onveilig gevoeld.
Op Marina di Venezia wordt inderdaad 2x per dag met een speciale sproei auto tegen de muggen gespoten. De gasten moeten dan inderdaad levensmiddelen binnen of afgedekt houden en een half uurtje na het sproeien is je witte camping tafel zwart van de dode muggen.
Ik vind het absoluut een prachtige camping en zonder de muggen en de file zou ik er graag staan. Zeker vanwege Venetie, dat wij op het gebied van de prijzen best mee vonden vallen trouwens .Je moet alleen niet net als wij zo dom zijn op uitgerekend op de boot te wachten op een terasje op het St Marcoplein. 1 blikje ice tea 7,50 en een blikje bier 8,00 euro. Wij konden achteraf wel lachen om deze stommiteit maar omdat we de boot net misten kozen we gewoon voor het dichtsbijzijnde vrije plekje en dat was geen goede keuze.
Overigens is het de enige camping daar waar honden zijn toegestaan en dat is voor sommige mensen best belangrijk als de viervoeter mee mag.

blokjesbloes

blokjesbloes

04-05-2010 om 22:18

Tja

Ieder z'n smaak hoor qua grootte van camping, entertainment, beveiliging en whatever, maar zo'n muggengifwolk iedere dag, getverdegetver, ik kan me echt bijna niet voorstellen dat je voor een camping kiest waar dat gebeurt. Maar goed, dat is mijn gevoel.

Margriet*

Margriet*

05-05-2010 om 23:25

Nou dat gif

lijkt me ook niet zo voor je viervoeter.
Bovendien wat een prijzen... Daar kun je een heel leuk huisje van huren in Italie... 65 euri voor 1 nacht zou het ons kosten.
Wij gaan ook naar Italie maar betalen 2/3 van de prijs en hebben ook geen 'levendige' campinggebeuren. Is dat niet een synoniem van herrie van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat? Wij gaan slechts naar een camping met 30 en een met 70 plekken.

Nu ik dan..

die man met die knuppel, heeft toen ik daar was (20 jaar geleden) een vriend van ons een gebroken arm geslagen en de scheerlijnen van onze bijtent kapot geslagen. Er werd namelijk gegiecheld in de tent....

De bewaking was toen zwaar en heel beangstigend. Verder... groot, gezellig, veel amusement.

Nasha 1st

Nasha 1st

06-05-2010 om 14:49

Mmmmm

die laatste dingen klinken al weer een stuk minder gezellig.....gif spuiten, knuppels.....

mover

mover

08-05-2010 om 22:06

Zoover.nl

Hoi Nasha,
Heb je al gekeken op zoover.nl?
Daar staan altijd heel veel recensies. En ook van jouw superdroomoord! Veel plezier daar.
Ook ik hou meer van iets kleinschaligers.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-05-2010 om 13:31

Yep

ik heb gekeken....ziet er goed uit....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.