Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Help, tent is vanonder open en dieren lopen naar binnen

mijn dochter is kamperen. Nu zijn ze vannacht door een ouder opgehaald omdat er dieren, hond en katten naar binnen lopen, die tent is wel een beetje open vanonder, het is een bungalow tent. Iemand enig idee hoe dit dicht te maken?

Niet doen. Dat tentdoek van zo'n buitentent is veel te zwaar, dat ademt niet. Ventilatie via kieren en openingen is nodig, anders wordt het (simpelweg door ademhaling) veel te vochtig. 

De slaapcabines zijn wel dicht, toch? 

En verder eten opbergen in afgesloten plastic dozen en afval elke avond wegbrengen.

Begrijp ik het goed dat de kinders inmiddels zijn opgehaald omdat er dieren de tent in lopen en dat jij nu de tent wil dichtmaken? 

Volgens mij was dat ophalen niet echt nodig geweest. Dit is hoe een tent is gemaakt. De slaapcabines zijn ongetwijfeld dicht. De voortent niet, maar dat heeft een reden, zoals syboor al zegt. 

Maar ik ben wel benieuwd wat nu het plan is. Ga je die andere ouder bellen met de mededeling dat ze de kinderen weer terug kan brengen omdat er niets aan de hand is?

Lijkt mij inderdaad normaal en niet mogelijk ook om het dicht te maken. Slaapcabines zijn altijd wel afsluitbaar volgens mij. 
Verder hoort dit een beetje bij het avontuurlijke van kamperen natuurlijk. Wij hebben ook weleens een egel gehad die in de voortent rond scharrelde. Honden en katten eigenlijk nooit. 
Inderdaad voedsel goed opbergen, afval weggooien en even kssst roepen, dan verdwijnt die hond of kat wel. 

Ik heb een eenvoudige bungalowtent zonder enorme voortent, maar ik kan mijn tent wel degelijk dichtritsen. Er zitten gewoon ramen met muggengaas in voor de ventilatie. Zou TS bedoelen dat de honden en katten onder het doek doorkruipen? Dan is de tent gewoon slecht en niet strak opgezet.

Kikki39

Kikki39

30-07-2021 om 09:55 Topicstarter

ja, ze liepen onder het tentdoek door. Er zitten geen slaapcabines in, die zijn kwijt. 1 meisje heeft vannacht thuis geslapen , de andere zijn gewoon gebleven. Het dichtmaken lukte me niet.

Kikki39

Kikki39

30-07-2021 om 09:57 Topicstarter

hoe zet je hem strak op dan? Ik moet er volgende week zelf in slapen.

de slikranden onder het grondzeil vouwen? Slikranden zijn die stukjes plastic onderaan de tent.  Meestal zit er net boven die rand op regelmatige afstanden en aantal elastieken waarmee je met haringen de tent vast kan zetten. 
De stokken zo hoog zetten dat die stikranden plat op de grond kunnen liggen. En dan pas het grondzeil neerleggen. 

Kikki39

Kikki39

30-07-2021 om 10:31 Topicstarter

oke bedankt

Of een andere tent kopen. Tent zonder slaapcabines lijkt me bar koud als je in Nederland blijft. Of ga je naar het buitenland?

Ik zou in zo'n geval gewoon hulp vragen van medekampeerders bij het strak zetten. Die willen doorgaans graag helpen.

Tango schreef op 30-07-2021 om 10:31:

Of een andere tent kopen. Tent zonder slaapcabines lijkt me bar koud als je in Nederland blijft. Of ga je naar het buitenland?

Als je daar echt geen geld voor hebt: naar de kringloop gaan, voor een habbekrats een tent kopen en de binnentent daarvan op een houtje touwtje manier in de bungalowtent zetten. Dan heb je en de grote tent en een slaapdeel. Niet mooi, wel praktisch. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.