Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Herfstvakantie 2022

Hallo allemaal,

Ik wil zo graag boeken voor de herfstvakantie. Samen met mijn gezin, gewoon in Europa. Bijvoorbeeld Mallorca. Maar ik ben zo bang dat tegen die tijd (oktober dus) alles weer op slot is. 
Wie heeft er al durven te boeken voor de herfstvakantie? 

Ik.
Drie weken Zuid Europa dit najaar. Ik durf het wel. Alle accommodaties zijn met de meest soepele annuleringsvoorwaarden geboekt, bij annulering blijven alleen de treinkaartjes over.
Dat kleine verlies ben ik bereid te nemen in het meest extreme geval. Maar in de praktijk zie ik het niet zo gauw gebeuren dat ik niet weg kan, hoor. 

Ze zullen echt niet zomaar de grenzen dichtgooien. Hooguit zo'n horecalockdown, maar dat overleef ik wel, want ik heb overal accommodatie met eigen kookgelegenheid geboekt. 

Wij hebben een weekje Kreta geboekt. En ja,mogelijk gaat het niet door vanwege corona, maar dan krijgen we wel een voucher. Daar ga ik me nu nog niet druk om maken.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

09-07-2022 om 08:44

Wij gaan komende herfst weer naar Kreta. Al geboekt.

Ik zou coronatechnisch wel durven boeken, maar zou er eerder huiverig voor zijn dat het weer op Mallorca tegen die tijd minder wordt en ik weet niet of alles dan nog open is. Dan zou ik liever richting Canarische Eilanden gaan. 

Malibu2 schreef op 09-07-2022 om 09:39:

Ik zou coronatechnisch wel durven boeken, maar zou er eerder huiverig voor zijn dat het weer op Mallorca tegen die tijd minder wordt en ik weet niet of alles dan nog open is. Dan zou ik liever richting Canarische Eilanden gaan.

Klopt inderdaad. Wij twijfelden ook tussen Canarische eilanden en Griekenland. We hebben nu toch voor Kreta gekozen, omdat we niet vanaf Schiphol wilden vliegen. Vanaf een lokale luchthaven was het niet mogelijk om in het weekend naar de Canarische eilanden te vliegen. Canarische eilanden zijn ook duurder (want verder vliegen) en het zeewater is eind oktober nog wel warm bij Griekenland.

Ja, wij gaan naar Kroatië. Tickets zijn wijzigbaar. Vlucht heen naar Zadar en retour vanaf dubrovnik. Vanaf Rotterdam. Nog geen accommodatie en huurauto geboekt maar die boek ik straks alleen als ze annuleerbaar zijn. 

Ik zou meer zorgen hebben over de situatie op Schiphol dan over corona.

Jackysohappy1986

Jackysohappy1986

09-07-2022 om 12:09 Topicstarter

Dank jullie wel voor jullie berichten. Ik heb geboekt naar Lissabon. Totaal iets anders dan Mallorca natuurlijk, maar een stedentrip lijkt me ook heel leuk. Hopen dat alles goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.