Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Het grote Pieterpad (wandel/fiets) topic

na een goede voorbereiding, wil ik het Pieterpad gaan lopen.

Waar heb jij overnacht? Camping? (lekker rustig/ ....)
Zelf gekookt of iedere keer uiteten ? Bedoel je moet dan alles meedragen omdat mijn vriend er geen interesse in heeft. En een weekje met de wielrenclub weggaat.
Welke spullen had je niet meegenomen maar waren voor xx wel handig of moeilijk verkrijgbaar in die kleine supermarkten?
Hoeveel km heb je per dag gelopen?
Heb je op kaart via het routeboekje gelopen of digitale navigatie ?

Tijgeroog

Tijgeroog

27-06-2018 om 09:37

Hotels

Wij gaan binnenkort een stuk kustpad lopen. En we doen het luxe, overnachten in hotels. We houden ongeveer de etappes uit het boekje aan, dat is 15 tot 25 km per dag.

Voor mij wordt dit de eerste keer dat ik een meerdaagse tocht loop waarbij ik onderweg supermarkten tegen kom, en ik ga er vanuit dat ik daar alles kan krijgen wat ik onderweg aan zou willen vullen. En dat is met name eten. (Wat fijn eigenlijk, dat ik dat nu niet voor de hele tocht mee hoef te dragen. )

Ik verwacht voor de navigatie met name het boekje te gebruiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2018 om 09:57

Tijgeroog

Ik ben best benieuwd hoe dit jullie gaat bevallen. Ik zou ook best willen weten of de hotels onderweg honden toestaan. Ik moet nu nog een beetje slikken van 15 km per dag, maar als je er uren over kunt doen, is het helemaal niet zoveel eigenlijk. Iemand van mijn wandelgroepje wil volgend jaar aan de plaatselijke vierdaagse meedoen (dat is niet de avondvierdaagse) en meteen voor 15 km per dag gaan. Ik vind 8 km nu al heel wat .

Dus ik hoop dat je je ervaringen hier wilt delen.

HeyElsje71

HeyElsje71

27-06-2018 om 10:12 Topicstarter

Interessant

Interessant. Kustpad, dan zou ik als ik het wil ook een frisse duik kunnen nemen. waar vind ik daar meer informatie over?

Tijgeroog

Tijgeroog

27-06-2018 om 10:27

Reactie

Op wandelnet.nl staat ie helemaal beschreven, mooie site met goede kaarten enzo. Je moet wel een account aanmaken.

15 km is niet zo veel. Met de avondvierdaagse wandelen we in 2 uur 10 kilometer weg. 25 kilometer is in mijn ervaring wel een behoorlijke afstand, en er gaat nu natuurlijk bagage mee op je rug. In de zomervakantie wandelen we in de berg en dan is het vaak 12 tot 15 km op een dag, maar daar kan zomaar 1000 meter hoogteverschil bij zitten en dat maakt het dan ook zwaar.

Honden in hotels weet ik niet, volgens mij verschilt dat heel erg per hotel. Op tijd reserveren is dan wel handig. Maar ik denk ook niet dat elke hond zo’n afstand kan lopen, daar moet je natuurlijk ook even rekening mee houden.

Kaori

Kaori

27-06-2018 om 12:15

met of zonder bepakking

dat maakt echt heel veel uit.
Als ik mijn tent en alles op mijn rug heb houd ik het op maximaal 20 km per dag, met een rugzak voor meerdere dagen (dus kleding en boek mee) dan houd ik het op 25 per dag, en anders kan het oplopen tot 30-35 per dag.

Wandelnet is een uitgebreide bron van wandelingen en informatie daar over. Lees vooral ook de opmerkingen over de wandelingen dan zie je of de route is gewijzigd of niet of waar je op moet letten.

Ga het niet zo maar doen maar wandel daar voor ook echt behoorlijk wat en ook in een hoger tempo dan je die dagen gaat doen. 6-7 km per uur bijvoorbeeld.
Investeer ook in een paar goede wandelschoenen. Hoeven echt niet van die mega zware dingen tot boven je enkels te zijn maar een goede pasvorm en stevige zool zijn wel aan te bevelen. Zelf ga ik voor mijn wandelschoenen altijd naar Bever vanwege de service, maar Decathlon heeft vaak ook een prima kwaliteit.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

27-06-2018 om 12:20

overnachten

Google eens naar "vrienden op de fiets"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.