Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

29-07-2011 om 13:48

Het vertrekritueel

Hier in de straat zijn de meeste mensen nu wel op vakantie, wij gaan volgende week. De afgelopen week heb ik een aantal gezinnen zien inpakken en vertrekken. Dat ging vaak heel harmonieus, maar ik ben er ook wel plaatsvervangend gestresst door geraakt. Stel je voor, een gezin waar vader met roodaangelopen hoofd alles in de kofferbak probeert te proppen. En als hij net alles op zijn plek heeft, komt oudste zoon aan met nog twee tassen
Hier gaat het altijd heel erg gestructureerd. Ik maak vanaf een week van tevoren stapeltjes met spullen die mee moeten. Een dag van tevoren doe ik alles in weekendtassen. Een tas per persoon voor kleding, een algemene tas, een tas voor onderweg (direct te pakken in de kofferbak), en een klein koffertje speelgoed/boeken per kind. Het past altijd, en vaak nog alles in de kofferbak ook, m.u.v. de speelgoedkoffertjes. Vanmorgen hoorde ik van de reisorganisatie dat ik geen handdoeken hoef mee te nemen. Dat scheelt een hele weekendtas, wel fijn. Voordat ik de auto ga inruimen, zet ik alle tassen in de gang en moeten de kinderen verplicht op de bank tv kijken. Dan zet ik alles in de auto, drink nog even koffie, iedereen plassen, en dan gaan we op weg.
Hebben jullie ook zo'n vaste aanpak?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

29-07-2011 om 15:40

Jazeker!

herkenning volop hier. Ik werk ook heel gestructureerd. Ik Heb vakantielijsten in een worddocument, te gebruiken voor zomer en wintersport. Voor ieder kind een aparte lijst die werk ik ieder jaar bij, voor het eerst de luiers kunnen deleten, haha, heerlijk! Voor ons allbei een lijst en een algemene lijst.
Deze werk ik af, vanaf een week van tevoren begin ik. Caravan staat dan naast het huis, eerst schoonmaken. Dan handdoeken, theedoeken, serviesgoed, dekbedden/overtrekken controleren. Deze liggen standaard in de caravan.
Krat boeken voor onzelf en de kinderen inladen, heb ik 1 kastje voor, 1 kastje knutselspullen en spelletjes, voorraad eten inladen ( denk aan thee, koffie, jam, eerste dag spullen meer niet) Dan de bergruimte controleren, wat kan eruit, wat blijft erin.
Vervolgens onze kleding erin, schoenen verzamelen, veel wikken en wegen van mijn kant. Ik hou 2 kastjes vrij voor mijn man, die doet dat soort dingen op het laatste moment als zijn vakantie begint.
Dan gaan we een dag heel rustig aan doen, alles is immers ingepakt. De avond tevoor zorg ik dat er een tas klaarstaat met eten en drinken. We gaan slapen, om 03 uur staan wij op, Koffie en een broodje voor ons, caravan aan de auto vast, auto inladen met tas met voorraad voor onderweg, klein tasje met kinder dingetjes mee. Op het allerlaatst de kinderen wekken/de auto in, in pyama en bye bye. Onderweg ontbijten de kinderen en bij de eerste stopplaats kleden ze zich aan, meestal joggingbroek en shirt. Wat ik zelf ook aan heb, how charming gelijk al in campingsmoking.
Wat ik altijd geweldig vind is hoe snel de kinderen hun bed uit zijn. Is het zover? Joepie we gaan!
Deze methode werkt voor ons het beste, ook het tijdstip. Alles al eens uitgeprobeerd.

Vic

Vic

29-07-2011 om 16:40

Pelle

Ik heb nog best plek over voor een persoon meer. Dan hoef ik nog niet te proppen, en dan heb ik maar een klein autootje

Vic

Vic

29-07-2011 om 18:23

Pfff

Als ik Pelleman mee zou nemen, zou hij 1 weekendtas krijgen waar al zijn spullen in moeten passen. Met een beetje mazzel is er dan nog plek in de weekendtas van jongste, want haar spullen zijn niet zo groot. Natuurlijk scheelt het ook dat ik maar 10 dagen ga. Dan hoeven er geen 14 onderbroeken, en 5 spijkerbroeken p.p. mee

NaShA

NaShA

29-07-2011 om 19:03

Niet echt een ritueel

maar het liefst pak ik de caravan als de kinderen nog op school zijn. Ik ga per persoon een wasmand vullen en dat in de caravan leggen. Ik heb wel een lijst, maar vooral algemene dingen noem ik.
Vertrek is altijd stress hier, man noemt een tijd en die halen we eigenlijk nooit. Is het heel gek dat het altijd door hemzelf komt dat we dat niet halen?

Margriet*

Margriet*

29-07-2011 om 21:28

Niet herkenbaar

Want wij hebben geen caravan maar een tent. Ik kan je zeggen dat dat een stuk minder gestructureerd werkt.
Wij zijn wel van voorbereiding, maar niet van wasmanden of weken van te voren spullen klaarleggen. Alle kamppeerspullen liggen al beneden (en in de garage) omdat we met Hemelvaart al hebben gekampeerd. Morgen hoeven we voor het eerst niet meer naar de ANWB voor boekjes en vignetten terwijl we maandag al gaan, meestal een laatste dagen klusje. Vandaag nog een bijzet tentje gekocht. Maar goed elk jaar gaat het sneller. Ik ben alleen nog op zoek naar een mat in de tent, dus dat kan ik morgen nog even doen.
O ja 3 uur 's nachts vertrekken we ook niet, vinden we allebei helemaal niets... Rustig in twee dagen en lekker luxe in een hotel op de heen en terugweg.

Vandaag alles ingepakt

Dit jaar gaan we voor het eerst sinds lange tijd met zijn vieren vliegen. Ik moet zeggen, dat is toch wat lastiger qua inpakkeb, want in de auto paste alles altijd makkelijk. Ik ben ook bang dat we echt veel te veel kleren hebben ingepakt, maar ja, ik kan niet kiezen.
Ik heb dit jaar voor het eerst al deze week stapeltjes kleren klaargelegd, maar ik denk, dat ik daardoor nu veel te veel mee heb. Want ik was het overzicht kwijt. Normaal gesproken, doe ik alles op de laatste dag, ik pak de kleren uit de kasten, vouw alles op en dan gaat he in de koffer. Dan weet ik precies wie wat mee heeft. Nu was ik alweer vergeten wat ik ook alweer had ingepakt....
Ach, ghet oast erin. We hebben 3 koffers bij ons, voor vier personen (zal ik zeggen, dat de kinderen pas 5 en 7 zijn ), dus dat is wel te doen toch????

groetjes van Charlotte en iedereen die nog moet gaan; fijne vakantie!!

Astrid

Astrid

29-07-2011 om 23:19

Hier wel stress

Wij zijn al weer een week terug van kamperen met tent in Kroatie met gezin met 3 kinderen. Nou wat een zooi wat mee moet. Alles paste weer net en dat zonder aanhanger en zonder dakkoffer. Beide hebben we, maar ze zijn niet nodig. Ik vind kampeerspullen met tent echt veel meer werk dan vliegen. Ook een caravan is al makkelijker. Om het jaar gaan we vliegen en dan nemen we 3 koffers mee. vaak komen we maar aan 50 kg, hoog uit 60 kg. De 100 kg die we mee mogen nemen hebben we nog nooit gehaald. en dat terwijl we zelfs met vliegen veel eten mee nemen (2 met streng dieet).

Wij hadden voor deze vakantie erg veel stress. Meteen het weekend van 1 juli vertrokken. Iedereen moe en ik had nog steeds geen lijstje van wat mee moest. Alles uit het blote hoofd gedaan. Gelukkig echt niks vergeten. Nu net voor het eerst een kampeerlijst in de computer gezet. word ik wat rustiger van de volgende keer...
Op vakantie wisselen we ook nog 3x van camping en dat vind ik ook al een gedoe. Ach, 2 jaar geleden waren we ook in Kroatie en toen hebben we 6 campings aangedaan in 2,5 week. Dan blijf je inpakken...

guera

guera

30-07-2011 om 10:35

Kids geven stress

Ik ben altijd best goed voorbereid. Wij nemen nooit veel mee. Nu 2 grote wewkendtassen mee voor 4 personen. Kinderen zijn 5 en 8. Emnertjes en gedoe kopen we op locatie. Maar wat mij stress geeft is dat er altijd een kind zit te graaien in een tas om toch nog iets te gebruiken. NEE ! Of ze zijn eindeloos aan het zeuren en drammen op vertrek dag. Dan ben je gewoon druk met inkomen, opruimen, vuilnis weg dat soort dingen en dan dat gezeur. Verder gaat het georganiseerd ....

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-07-2011 om 13:10

Hier

Ik maak een lijstje met hoofdstukken. Hoofdstuk Keuken, Kleding, Apparaten, Kleding. Onder de kopjes schrijf ik wat mee wil nemen. Één dag van tevoren pak ik alles in en streep het door op mijn lijst. Voor vier personen heb ik één boodschappenkrat voor de kleding. Tent + uitrusting past in de auto met de hoedenplank er op, geen dakkoffer of aanhanger. Ik heb een grote tent, we eten aan een tafel en ik heb een kast voor mijn keukenspullen.
Iets meer ruimte zou welkom zijn maar we hebben het niet echt nodig. De kinderen dartelen om me heen tijdens het inpakken.

Maylise

Maylise

30-07-2011 om 13:22

Wel chaos, geen stress

Als we op vakantie gaan is het altijd chaotisch. Niet omdat ik zelf nu zo chaotisch ben maar omdat de combinatie kinderen, man en ik wel chaotisch kan zijn. Toen de kinderen kleiner waren was het minder chaotisch want tijdens het inpakken van de auto pakte ik de auto de avond voor we weggingen in terwijl de kinderen sliepen. Het liefst ook helemaal alleen zonder 'hulp' van man. Nu de kinderen ouder zijn werkt dat niet meer. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen tassen. Het gaat nu vaak erg lastminute en dat is chaotisch. We vertrekken ook altijd standaard te laat. Gelukkig bereken ik de tijd voor vliegen altijd ruim.

Dit jaar ga ik alleen met drie kinderen met de auto. We gaan maandag weg. Ik heb nog niks ingepakt. Ik stress echter niet. We gaan niet kamperen maar in appartementen dus er hoeft veel minder mee. Zolang we wat aan kleding bij ons hebben,paspoorten, medicijnen, papieren en creditcards is het niet erg als we wat vergeten. Morgen ga ik 's middags inpakken en de kinderen aanmoedigen tot inpakken. Morgenavond hebben we nog een etentje bij mensen dus ik wil het wel voor morgenavond af hebben. Het zal wel chaotisch worden maar stressen valt wel mee.

Geen ritueel

maar ik word nu wel zenuwachtig. Ahhhh wat moeten we allemaal mee nemen ? Mijn man heeft een lijstje gemaakt van wat we nog moeten kopen en verder is er geen organisatie want er moet nog van alles deze week aan activiteiten.

Ik ga zo eens de vakantietassen pakken en de handdoeken en andere dingen die we deze week niet gebruiken maar wel moeten mee nemen er in doen. Goh best gek, ik ben altijd zo georganiseerd en ver vooruit plannerig en nu kom ik er achter dat op vakantie-inpak-gebied ik nog niet nagedacht heb.

Het plan is om vrijdag als mandarijntje wakker wordt (vroeg dus...) in de auto te stappen. Dus de avond van te voren moeten we de tas met hapjes en drankjes voor onderweg en kinderspeelgoed ook ingepakt en klaar hebben staan. Het wordt een lange rit de 1e dag.

Asa Torell

Asa Torell

30-07-2011 om 14:30

Hier

ook vrij standaard: man begint zeker een week van te voren allerlei spul te verzamelen voor zichzelf + algemeen gebruik. Ikzelf maak een paklijst (op de pc tegenwoordig) en begin de dag van te voren alles te verzamelen en nog ontbrekende dingen te kopen. Ik doe altijd ook de kinderdingen, vaak samen met de kinderen die dan zelf hun kleren en speelgoed aanslepen. Op de avond voor vertrek pakken we alles in tassen.
Op de vertrekdag regel ik de laatste dingen (eten voor onderweg e.d.) en pakt man alles in de auto, steevast vergezeld door herhaaldelijke uitroepen dat de auto vol is en onze tassen echt niet mee kunnen. Dit gaat overigens wel elk jaar op luchtiger toon want inmiddels weet hij ook wel dat het toch altijd lukt . Ook de verdere stress wordt eigenlijk steeds minder hierbij, waarschijnlijk door de voorspelbaarheid van het geheel. We spreken bijvoorbeeld ook altijd een vertrektijd af en die halen we nooit, maar wel altijd binnen een uur erna.
De kinderen zijn op de vertrekochtend wel altijd heel onrustig maar dat vind ik nogal logisch, meestal werkt tv kijken dan nog het beste.

e.j.

e.j.

30-07-2011 om 15:17

Jemig rosa

krijg jij alle vakantiekleding voor 4 personen in 1 boodschappenkratje? Dat lukt mij echt niet! Alleen al voor iedereen een dikke trui en een extra lange broek en die krat is al bijna vol. Dan nog bloesjes, T-shirts, korte broeken, pyjama's, ondergoed, sokken en dat maal 4. Of was jij elke dag?

NaShA

NaShA

30-07-2011 om 16:06

Volgens mij e.j.

is er per persoon 1 kratje, het staat er misschien wat vreemd...

Ik ben de inpakweg kwijt

al minstens 25 jaar kamperen wij,met kinderen.
begonnen in een vouwwagen,later in een gehuurde stacaravan.
het inpakken verliep altijd geordend,ik weet precies wat er in de auto past en mee kan.( heel veel)
en ik werk inderdaad met lijstjes.
maar nu gaan we voor het eerst vliegen,naar de zon ,in een appartement.
dat betekent 1 koffer pp van 20kg.
geen idee of dat genoeg is?
normaal neem ik al zo,n 10 boeken mee voor mezelf,dat heb ik opgelost door een e-raeder aan te schaffen.
ik zal me opnieuw moeten orienteren hoe ik dit ga aanpakken,en nieuwe lijstjes moeten maken.
tips zijn welkom

Maylise

Maylise

30-07-2011 om 18:01

Sus-anne

Wij gaan ook naar een appartement op vakantie. Ik heb geen lijstje voor inpakken, althans niet op papier wel in mijn hoofd.In mijn hoofd heb ik de volgende categorieën:

essentieel (paspoorten, papieren, creditcards, medicijnen, mobiel met oplader)- dat moet gewoon mee en kunnen/mogen we niet vergeten.

Elektronica- (mini laptop, mp3 spelers van de kinderen, Nintendo DS van de kinderen, ebook, foto toestel, eventuele opladers, andere stekkers als dat nodig is voor betreffende land) - geen ramp als we iets vergeten. Fototoestel is wel belangrijk en mini laptop voor mij persoonlijk ook.

toilet spullen (tandenborstels, tandpasta, haarborstels, bodylotion, parfum, zeep, shampoo) - niet heel noodzakelijk want ook ter plaatse worden gekocht dus iets vergeten is geen punt.

Kleding - (ondergoed, simpele kleding voor overdag (shirtjes, rokjes, broeken), warme kleding voor 's avonds en in de bergen (spijkerbroek, warm vest), iets netter kleding voor theater bezoek of iets anders (rok, leuk shirtje, sjaaltje, kan ook overdag worden gedragen dus weinig extra), zwemkleding, schoenen (afhankelijk van activiteiten, wandelschoenen, nette schoenen en zomerschoenen)

Overig - zonnebril, boeken, speelgoed van de kinderen, zakmes, schrijfmateriaal, tekenmateriaal, petjes voor de kinderen, handdoeken (afhankelijk of die aanwezig zijn in het appartement)

Meestal vergeet een van de kinderen of ik wel wat maar over het algemeen gaat dat om dingen die je makkelijk ter plaatse kan kopen (shampoo, tandpasta, petjes) Sommige dingen koop ik expres ter plaatse (zonnebrand crème) omdat het wat prijs betreft niks uitmaakt en dat is weer minder om over te hoeven denken.

Kleding is er ook geen ramp als je een keer wat minder bij je hebt of iets bepaalds bent vergeten. Ook dat kan je ter plaatse kopen. Sowieso is mijn ervaring dat we meestal te veel kleding dat te weinig bij ons hebben. Alleen als we activiteiten gaan doen waarop we wat kleding betreft niet voorzien waren moeten we dit vaak even ter plekke bij regelen.

Mijn systeem is niet onfeilbaar maar het is nog nooit voorgekomen dat we iets essentieels vergeten hebben.

Stress

Hier kamperen we al jaren.
Voor de vliegvakanties hield ik wel lijstjes bij maar voor het kamperen niet. Wat je niet hebt kun je toch aanschaffen. Vooraf begin ik al stapeltjes te maken.
En inderdaad paspoorten/ID's en medicijnen houdt ik bij en die zijn alweer voldoende in voorraad.
De tent opzetten en afbreken is gewoon stressvol maar ik leer mijn kinderen dat het erbij hoort en dat je soms gewoon even wat meer tijd moet nemen of even pauze om te overleggen en dat gaat goed.
En we gaan ook niet stipt op tijd maar als we zover zijn. en inderdaad gewoon de was meenemen want op de camping kun je ook wassen. Vroeger nam ik ook een doos boodschappen mee, Zwitserland bijvoorbeeld is erg duur, maar tegenwoordig alleen wat kruiden en afwasmiddel, koffie en siroop, wat koeken, voor de eerste dag. Daarna doen we boodschappen.

guera

guera

30-07-2011 om 19:06

Susanne

Ik weet niet waar je heen gaat, hoe lang en wat je activiteiten zijn. Maar wij gingen naar algarve, 2 weken, veelal strand en wat stadjes. Ik had de hele dag een bikini aan bij wijze van. Een koffer pp met 20 kilo haalden wij lang niet. Wij hadden nauwelijks kleren aan ha ha en de kleding die we droegen was dan een dagdeel dus konden we vaker aan. Ik reken altijd 3 dagen per setje. Dus met 5 shirts en 5 korte broeken/ rokjes pp ben ik er dan wel voor 2 weken. Lange broek en schoenen aan. De badlakens nemen nog meeste ruimte in. Veel plezier !

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-07-2011 om 20:03

Nee, 1 kratje met zijn vieren

Ik heb een Citroen Picasso. Als ik de stokken, de gasfles en de stoelen er in heb, passen er nog vier kratjes in de auto: krat met keukenspul, krat met luchtbedden, krat met kleding, krat met eten onderweg + toiletspullen. Van de achterbank haal ik één stoel weg, daar leg ik de slaapzakken en de tent. Tussen de voorstoelen (maar wel achterin) een tas met daarin lakenzakken, handdoeken, opladers. Ik had zelf twee broeken, twee jurken, twee dunne vestjes, drie tshirtjes mee, waarvan ik één setje aan had tijdens de reis. De kinderen hadden elk ook vier setjes kleding. Alles onderling te combineren. Als het nodig is gebruik ik de wasmachine op de camping
Ik heb jarenlang lichtgewicht gereisd, dat scheelt misschien ook.

NaShA

NaShA

30-07-2011 om 20:25

He?

1 krat met 4 personen? Nee, dat zou ik niet redden...

Algarve

we gaan ook naar de Algarve,dus warme kleding hoeft niet mee.het wordt een strandvakantie met af en toe een uitstapje( auto huren,scooter huren,markt bezoeken e.d)
we gaan 14 dagen en ik reken op 2 dagen per setje?,das dus 7 setjes pp.
heb ik misschien toch genoeg aan 20 kg pp.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-07-2011 om 22:24

Lijstjes

Oh, ik ben dol op (inpak)lijstjes en ik hou ervan om mijn zaakjes op tijd op orde te hebben
Zoon en ik gaan over drie weken voor het eerst op vakantie met het vliegtuig naar een camping in Spanje.
Ik gebruik een inpaklijst en heb al de spullen aangeschaft die we nog nodig hadden zoals kampeerkussens, een extra slaapzak, alles-in-1-wasmiddel, muggenspul, Spaans woordenboekje en wat zomerjurkjes voor mij en een niet-opgepompte voetbal voor zoon. Schengenverklaring aangevraagd, alle medicijnen voor 8 dagen in de originele verpakking liggen al klaar.
We nemen slechts een middelgrote koffer en een weekendtas (handbagage) mee. De meeste ruimte wordt ingenomen door de slaapzakken, lakenzakken en de handdoeken (2 en 2 badlakens). Qua kleding een paar zomerjurkjes, een korte broek, bikini en wat topjes voor mij en een paar surfshorts, shirtjes en hemdjes voor zoon. Lange broek, sneakers en vest doen we aan (het is frisjes in een vliegtuig). Regenjasjes gaan ook mee. Verder nog een lichtgewicht rugzakje in de koffer voor als we op stap gaan.
Ik ga ervanuit dat ik daar om de dag ofzo even de boel was. Ik neem zelf dus wasmiddel mee en knijpers. Het zal me verder een zorg zijn als we twee dagen in dezelfde bovenkleding rondlopen Waarschijnlijk is het toch vooral zwemkleding dragen en iets makkelijks eroverheen.
Vroeger toen we naar het buitenland met het vliegtuig gingen namen mijn ouders ook nooit zoveel mee. Van mijn moeder heb ik geweldige tips gekregen qua "travelling light" ook al nam zij ook zoveel mogelijk zelf van thuis mee als (af)wasmiddel, knijpers, handdoeken, toiletartikelen, koffie etc. Veel te duur om die op je plaats van bestemming te moeten kopen.
De dag voor vertrek pak ik alles in aan de hand van de inpaklijst en vink ik de zaken af; ik zorg er eerst voor dat batterijen/accus van mobieltje en camera zijn opgeladen. Ik heb ook een kopie gemaakt van mijn paspoort en verzekeringspapieren en de evt. noodnummers in mijn mobiel gezet. Schengenverklaring en medicijnenpaspoort heb ik ook al.
Feitelijk zouden we zo alles in de koffer en tas kunnen gooien en op het vliegtuig stappen; we zijn er klaar voor! Buen viaje iedereen!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-07-2011 om 22:49

Ik was tussendoor

Ik ga echt geen 7 setjes kleding mee nemen en me dan na thuiskomst helemaal de blubber wassen. Op de camping stop ik het in de machine en 's avonds is alles droog. Thuis heb ik dan 1 vakantiewas van de kleding en de slaapzakken. Trouwens, we hebben geeneens 7 setjes bedenk ik me.
Rosa van der Zanden

Maylise

Maylise

31-07-2011 om 00:18

Hoeveelheid kleding

7 setjes zomerkleding neemt niet zoveel ruimte in beslag. Ik draag zelf geen korte broeken maar wel rokken bijvoorbeeld. Ik neem rokken mee van licht materiaal (linnen, katoen) en daarnaast nog jurkjes van licht materiaal en misschien nog een katoenen broek en een spijkerbroek voor 's avonds; Wij gaan ook de bergen in dus ik neem wel warme kleding mee maar als ik enkel naar het strand zou gaan dan zou ik alleen een vestje meenemen. Dat neemt met elkaar allemaal niet zoveel ruimte in.

Mijn man gaat dit keer niet mee maar zijn kleding neemt wel veel ruimte in. Hij draagt sowieso alleen lange broeken dus een stapel lange broeken in herenmaten neemt gewoon flink wat ruimte in. Mijn kleding is veel handzamer op te vouwen en hoewel ik meer mee neem heb ik qua volume vaak minder.

Maar 20 kg per persoon en dan 7 setjes per persoon moet makkelijk lukken tenzij je naast kleding heel veel andere dingen mee moet nemen.

Maylise

Maylise

31-07-2011 om 00:23

Elisa

Ik koop juist spullen die toch opgaan zoals afwasmiddel, zonnebrandcrème en dergelijke ter plaatse. Zolang je binnen Europa blijft is het prijzenverschil niet schokkend hoog mits je naar een supermarkt of andere grote winkel gaat. Maar misschien als je zoals jullie gaat vliegen en dan kamperen het inderdaad misschien handiger is om alles mee te nemen. Immers campings zijn vaak een eindje uit de bewoonde wereld en als er dan geen supermarkt naast de deur is dan wordt het wel een enorme tocht voor wat afwasmiddel en dat is ook niet de moeite waard. Dan kan je het inderdaad beter meenemen.

Wij gaan met de auto dus we kunnen onderweg makkelijk even een supermarkt aan doen om vergeten spullen in te kopen en dingen die we expres niet hebben meegenomen.

Stresssss

niet lezen, veel te lang, slechts even voor mezelf even wegtypen wat ik al gedaan heb en wat ik nog moet doen argh..

de bedoeling deze keer is dat we met minder terug komen dan we vertrekken, oude kleding en handdoeken worden weggegooid na 1 week camperen, scheelt weer met inpakken als we naar de volgende camping gaan. De rest wordt gewassen en gaat weer mee naar huis. Ik heb gisteren daad bij woord gevoegd en ben als een gek gaan inpakken.

1 grote tas met handdoeken, 1 grote tas met beddengoed en kleertjes jongste, oudste koffer met kleding en spullen, 1 koffer voor kleding man en ik. Groot pak pampers, 3 pakjes billendoekjes, pakje chloordoekjes, tas met nieuw speelgoed voor de kinderen. 1 tas voor de 1e overnachting. Schoenen, zwemkleding, tasje met medicijnen en zonnebrand, ehbo doos compleet gemaakt, toillettas al vast neer gezet..

Dan nog een krat met eten komende week maken, rijst/pasta/olie/zout/nutrilon, flesjes jongste etc.

En alles wassen wat nu nog in de wasmanden zit en nog komt, zorgen dat er genoeg schoon beddengoed klaar ligt als we terug komen.

Oh ja niet vergeten, buggy en campingbedje en 2 slaapzakjes jongste staan nog op zolder.

Gisteravond nog alle routes uitgeprint voor als de tomtom weigert.

Straks: de betaalrekeningen aanvullen, creditcard pin veranderen, geld pinnen. Instructie en sleutels buurvrouwen klaarleggen/brengen, voer voor de dieren klaar zetten, cavia's in binnenhok, cavia's vacht kort knippen (beide lang harig en staan nu buiten, moeten dus naar binnen waar het warmer is). Nog olie bij vullen, nog even langs de garage voor die andere olie (naam kwijt), banden op spanning. Camera's opladen, oplaaddingen mee van camera's en mobiele telefoons. Paspoorten, adressenlijst, agenda meenemen. Tas voor onderweg, hapjes en drankjes voor onderweg, cd's voor onderweg.

elk jaar nemen we minder mee en toch hebben we te veel dus het komt altijd goed, gelukkig maar

Oh ja

de tomtom moet nog even geupload worden, heb ik al heel lang niet meer gedaan, wel zo handig want ik zit nu ook al regelmatig met een tomtom bij een nieuwe weg die hij niet kent.

Oh ja ook nog even een freelance klus afronden, hopelijk komen de opdrachtgevers er nog uit voor vrijdag want dan kan ik het nog afronden en opsturen voordat we vertrekken.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

31-07-2011 om 13:56

Pelle

Ach ja, het zal best een goed gesorteerde campingwinkel zijn maar ik was niet van plan daar veel te kopen aangezien de prijzen wel afgestemd zullen zijn op winkelgrage buitenlanders
En aan het eind van iedere dag was ik even de handdoeken en hang ze te drogen. Met die temperaturen daar zijn ze wel droog voor de volgende ochtend. We zullen ook niet iedere dag de badlakens gebruiken dus dat komt wel goed. Met twee slaapzakken in de koffer blijft er toch best weinig ruimte over...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

31-07-2011 om 13:57

Maylise

We hebben er zo'n zin in! Zeker met dat weer van de afgelopen week; straks zitten we heerlijk bij ruim 30 graden in de zon Echt even helemaal weg en de boel de boel laten, zalig! Jij ook fijne vakantie he!!

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2011 om 16:05

Elisa

Wat heerlijk voor jullie!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.