Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-01-2018 om 23:05

Hoe doen ze dat? (Op vakantie veel alcohol drinken)

Ik ben momenteel op vakantie in een all-inclusive resort in de zon. Gisteravond had ik voor mijn doen wat veel gedronken, twee wijn en een cocktail, en ik voelde me dus niet zo best vanmorgen. Vanaf mijn balkonnetje had ik uitzicht op het terras waar een ouder echtpaar (55-60) om 11 uur al aan hun tweede biertje zat.
Hoe doen die mensen dat? Er zijn hier ook mensen die bij het zwembad de ene cocktail na de andere naar binnen gieten. Ik word van eentje al een beetje misselijk (zoete bende, en ze zijn niet zuinig met de rum). En niemand die overduidelijk dronken is. Is dat een kwestie van oefenen? Kunnen jullie het?

Lou

Lou

07-01-2018 om 23:46

Oefenen ja

Nee, ik kan het zeker niet. Maar vroeger kon ik wel meer drinken dan nu. Als je elke dag een halve fles wijn drinkt kun je na een tijdje natuurlijk best een hele fles wijn op. Het went. Om elf uur 's ochtends al je tweede biertje, dan heb je flink wat geoefend....

Bulk

Bulk

08-01-2018 om 00:24

Ik begrijp

Het sowieso niet, ik zou blijven plassen.
Nu drink ik niet, maar bij mij zou dus de hoeveelheid vocht al een reden zijn het niet te doen.
Wat ik echt niet snap is het blijven gieten van bier. Waar blijft dat vocht, want ze zitten niet constant op het toilet.

saar

saar

08-01-2018 om 08:41

Hee Phryne

Veel plezier, ik ben jaloers!

Alleen bij bier houden

Als je het bij één soort drank houdt, kan je het langer volhouden. Maar na een paar glazen wijn veranderen naar een cocktail of bier, wilt snel verkeerd uitpakken.
Helemaal als er te weinig gegeten is.

Maar van alleen cocktails wordt je ook snel misselijk. Natuurlijk kan een ander niet zien hoe vaak iemand boven een toilet hangt te kotsen en daarna vrolijk verder drinkt omdat het gratis is.

saar

saar

08-01-2018 om 09:04

Ik snap het ook niet

Ik word zo moe van alcohol.
Soms dan laat ik me door mezelf verleiden en neem toch een glaasje wijn bij het koken, zo lekker.
Maar dat gaat altijd mis. Eigenlijk moet ik altijd nog veel doen hier in de avond, maar na alcohol wil ik alleen nog op bank ploffen.

Dorien

Dorien

08-01-2018 om 10:30

drank en plassen

Ik drink meestal tussen de 2 en 4 glaasjes wijn. Ligt een beetje aan het tijdsbestek, zeg ongeveer 1 glas per half uur gok ik. Meer dan dat en ik ben teut ....daarvoor al wel langzamerhand aangeschoten.
Ik merk dat wanneer ik 4 glaasjes limonade drink, ik inderdaad constant moet plassen, met wijn heb ik dat vreemd genoeg niet. En inderdaad ik hou het altijd bij één soort/merk, zelfs als ik bij mensen ben die bijvoorbeeld meerdere flessen witte wijn hebben (allemaal verschillende merken) dan stop ik zodra de ene fles leeg is.
Overgaan op een ander merk, dat merk ik al en dan word ik soms wel misselijk of ziek achteraf. Dus dan ga ik gewoon over op frisdrank of water.

Doenja

Doenja

08-01-2018 om 10:52

Dat had ik ook

Laatst ben ik ook n draadje gestart waarbij t alcohol gebruik n onderdeel was. Ik kan t ook niet. Heb nog nooit n kater gehad. Sommige mensen kunnen enorm veel achterover slaan. Met oud en nieuw had ik n geweldig leuk feest waarbij 6 glazen in 6 uur heb gedronken. Met n avondmaaltijd als bodem en elk uur een hapje wat voorbij kwam. Geen hoofdpijn s morgens maar vooral moe en ik dacht dat dat kwam door de halve nacht. Maar rond drie uur s middags kreeg ik me toch maagpijn! Misselijk, boeren, bleh. Dat was dus de kater hahaha. Heb ik hem ook eens gehad. Ik val steevast in slaap na 1 glaasje wijn. Ook s middags op vakantie. Ik hou van de smaak van wijn bij eten. Maar moet niet denken aan glas na glas naar binnen hijsen. En zeker geen bier. Lust alles behalve bier.

Bo

Bo

08-01-2018 om 12:11

Hangt ervan af

Hangt ervan af. Ik kan op een hele avond (borrel - diner - natafelen) in totaal best veel wijn drinken zonder daar last van te hebben. Zeg 6 glazen op een tijdsbestek van 17-24 uur. Maar ik kan niet voor 12 uur 's ochtends al bier zitten te kantelen. Of s middags in de volle zon cocktails drinken.

Grote kans dat deze mensen lekker een dutje doen aan het eind van de middag, niet alleen vanwege hun leeftijd maar ook vanwege de drank. Voor veel All in mensen geldt ook: "tis gratis he, dus we moeten het ervan nemen".

Krisje

Krisje

08-01-2018 om 13:12

Van alcohol weet ik niks

want ik drink eigenlijk nooit, maar ik zag staan "een wat ouder echtpaar (55-60). Het idee dat ik ook over 3 jaar en 2 maanden gezien wordt als een ouder iemand, zo voel ik me helemaal nog niet. Het scheelt ook vast dat mijn jongste pas 9 is en dat wij voorlopig nog geen kindloze vakanties zullen hebben. Maar ik ga dus richting oudere mevrouw, bleh.

tante Sidonia

tante Sidonia

08-01-2018 om 16:04

Phryne

Goed idee; een cursus alcoholist-worden tijdens je vakantie!! haha, echt niet proberen hoor. Ik ben zelf iemand die heel slecht tegen alcohol kan: 1 is eigenlijk al maximum, heb ik er twee op dan ben ik al teut. Daarna word ik ziek, dus leuker word het niet! Daarnaast ben ik na het drinken van alcohol, zeker bij meer dan een, minder fit de volgende dag.
Sommige mensen kunnen gewoon heel goed ertegen. Maar of dat gezond is...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-01-2018 om 19:41

Tja

Ik houd het toch maar bij mijn enkele wijntjes dan. Jammer, want ik vind wijn wel lekker op een terrasje. Een echte kater heb ik waarschijnlijk niet, maar dat brakke gevoel en sluimerende hoofdpijn is ook niet lekker.
Krisje, ik had die leeftijd er expres bij gezet omdat hier allemaal oudere jongeren meelezen, die bij 'ouder echtpaar' waarschijnlijk aan zeventigers moeten denken. Daar zijn er hier ook wel wat van, maar volgens mij zijn dat geen stevige drinkers. Het resort is opgedeeld in twee onderdelen, een voor 16+ en een gedeelte voor gezinnen met allerlei glijbanen en speeltuinen. Dat is wel fijn, want dan kun je tenminste normaal zwemmen zonder dat er de hele tijd ballen over je hoofd zeilen.

Phryne Fisher

Eerlijk gezegd denk ik dat je bij dit soort draadjes alleen maar reacties krijgt in trant van " nee ik kan het me echt niet voorstellen" of " nee ik drink ook heel weinig".
Je bent lang genoeg op OO om te weten wat de sociaal wenselijk antwoorden hier zijn.

Nou niet wenselijk dan

Ik kon vroeger veel drinken. Echt veel: makkelijk 2, 3 biertjes, en dan 3, 4 wijntjes, en dan nog een cognac na de maaltijd. Ik had er geen last van. Beetje bij beetje is er (met de leeftijd) verandering in gekomen.
Het erste was een avondje uit toen ik in Estland woonde. Ik had al flink wat rode wijn gedronken (zeker, 5,6 glazen) en toen de wijn op was ging ik over naar de 60% wodka (ja het bestaat)...
Ik kan me het naar huis gaan niet meer herinneren. Wel de kater de volgende dag. Man ik had dood willen gaan zo erg voelde ik me.
Sindsdien ben ik heel erg gematigd met wijn en alcohol. Na 2 glazen hou ik het voor gezien.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.