Vakantie en uitjes

oregano
16-11-2010 om 17:27
Hoe duur is een vakantie naar thailand ongeveer?
Wij willen dit jaar wel eens wat anders maar weten niet precies wat...
Nu zou ik heel graag naar thailand willen maar heb altijd gedacht dat dit veel te duur zou zijn voor een 'gewone'zomervakantie. Maar afgelopen jaar waren we in 3 1/2 week Italie toch ook heel veel geld kwijt met kamperen en de extra overnachtingen op de hen- en terugreis (ik schat in totaal wel min 3000 euro terwijl we niet eens heel luxe hebben geleefd en niet elke dag uit eten gingen).
Heeft iemand een idee hoeveel geld we kwijt zouden zijn als we naar thailand zouden gaan?
We hoeven geen luxe hotels, van die kleine huisjes lijken me juist fantastisch, maar ik moet me er nog helemaal in gaan verdiepen.
bedankt!

reina
16-11-2010 om 17:56
Oregano
Met hoeveel personen? Vliegen betaal je per persoon, terwijl je in de auto evenveel verbruikt met z'n 2-en als met z'n 4-en. En wat wil je, strand, rondreis?

Even anders
17-11-2010 om 11:22
Oregano
Wij zijn geweest met twee volwassenen en drie kinderen (één kind < 2 jaar). Grappig, onze reden om naar Thailand te gaan is ook ingegeven door het feit dat we voor 2,5 week huurtent Italie 3000 euro kwijt waren aan verblijf (huurtent) en heen- en terugreis (benzine, tol en hotels onderweg).
Vluchten zijn ongeveer 800 euro pp. Wij hebben gemiddeld geslapen voor 30 euro per nacht. Eten was ook goedkoop maar in Italie gaan we wel eens uit eten maar dat is toch echt goedkoper dan alles buiten de deur eten. Wat Thailand ook duurder maakt is dat je meestal volgend jaar niet teruggaat en dat je wat dingen wilt zien en meemaken. Voor een olifantentocht, flight of the gibbon (geweldig!), excursies betaal je toch behoorlijk. Maar anders kun je net zo goed niet gaan. Wij waren voor drie weken ongeveer 6000 euro kwijt. Hotels (familiekamers) in noorden ongeveer 30 euro per nacht (ik heb nog wel een paar hele leuke adresjes), bangkok familiekamer voor 50 euro per nacht, op eilanden ongeveer 50 euro per nacht (maar het maakt wel uit of je op Phuket/Ko Samui zit of op Ko Phangan (waar wij zaten). Openbaar vervoer is spotgoedkoop; voor alles een privétaxi nemen is toch wel duur (voor NL begrippen niet).

Lis@
17-11-2010 om 13:02
Oregano
In Thailand redt je het met 120 euro per dag voor 3 personen. Dit is incl. eten, drinken, reizen, entree en accommodaties.
Tickets zijn te koop vanaf 650 e pp. afhankelijk welke maatschappij je hebt.

oregano
19-11-2010 om 16:36
Bedankt, we weten het nog niet
ben eerst wel aan het kijken in Italie, het moet nog mogelijk zijn ook daar iets te vinden wat wij zoeken (klein, rustig, en vlak aan zee) en dan misschien volgend jaar naar thailand.