Vakantie en uitjes

Manda Rijn
25-07-2011 om 13:59
Hoe lang gaan jullie op vakantie?
wij gaan 2 weken naar Z-fr, 2 campings en op de heen en terugweg een overnachting.
Ik vraag mij af of 3 weken ook leuk is, dan 3 verschillende campings. Is dat te lang en te veel wisseling of juist heerlijk ?
Ik vind 3 weken ook wel lang voor de poes, dan moet ik weer de oppas regelen, dat ging dit jaar ook niet makkelijk want bijna iedereen is hier tegelijkertijd weg.

Margriet*
27-07-2011 om 21:08
Drie weken zeker
Ik zou wel ruim drie weken willen. Drie weken vind ik ook een must qua reistijd gaan er naar Italie of Zuid Frankrijk zo vier dagen af. Man wil liefst twee weken maar dat vind ik echt tekort.
Naar Zuid Italie op een neer in vier dagen vind ik trouwens knap Purk, dan zit je wel hele lange dagen in de auto. Wij gaan naar Toscane en Le Marche ruim drie weken dus.
Pelle wat vind jij dan goedkoop? En wat heb je er verder bij (een park/zwembad of andere accomodatie). Wij zitten op een camping met tent en met wasmaschine
D (ik heb de laatste jaren geen campings meer zonder wasmaschine gezien). Wij wassen elke week een keer, komen we een heel eind.

Margriet*
27-07-2011 om 21:10
O ja
op twee verschillende campings, maar het liefst nog meer. Soms trouwens ook drie. Ik heb een keer vanaf dat ik zelf op vakantie ging twee weken op een camping gestaan omdat onze jongste toen heel klein was en daarna twee weken in een een huis. Vond ik helemaal niets. Ik had na twee weken op dezelfde camping het idee of ik mijn eigen buurt was... Te intiem ofzo, ik hoef niet alles van iedereen te weten (en na twee weken kom je een heel eind is mijn ervaring)

Margriet*
27-07-2011 om 22:59
Qua kosten: dat hangt
er maar af hoe groot je gezin is. Wij zijn niet een 'standaard' gezin nl. met vijf. Dan wordt het al snel duurder en is een tent vaak nog goedkoper. Met vijf in een stacaravan past vaak niet, met vier wel.
Zelfde geldt voor overnachten onderweg.

purk
27-07-2011 om 23:35
Margriet*
je hebt helemaal gelijk dat het lange reisdagen zijn. We hebben het zo bedacht dat we de eerste dag een lange ruk naar Bologna willen maken. Dat hebben we eerder gedaan en dat was te doen. De volgende dag moeten we dan nog 600 km naar onze bestemming. Als we dan op tijd bij het hotel wegrijden, dan hopen we in tweede helft van de middag aan te komen. En reken maar dat ik dan in de vakantiestand ga! Vouwwagen uit, bedjes klaar, wijntje, pasta en ik ben er klaar voor....even niks. Maar hopelijk wel zon en rust. En natuurlijk, het heerlijke Italiaanse leven.
groetjes van Purk

Manda Rijn
28-07-2011 om 10:34
Kant en klare tent verhuur
kan je makkelijk onder de 400 euro per week vinden in Z Frankrijk, daar voor heb je ook een houten huisje.

Lis@
28-07-2011 om 10:38
7 weken
We hebben 7 weken en die verdelen we in hapjes van 4/2/1 week. We gaan dus 3 keer per jaar. Iedere vrije dag bewaren we voor vakanties
5 opgenomen tot nu toe dus in september gaan we 2 weken naar Kroatie als het weer mee zit.
Vakanties zijn mij nooit te lang! Kan niet wachten tot we niet meer werken

Margriet*
29-07-2011 om 21:33
Manda
Ik heb eens gekeken op die sites van de campings waar jij naar toe gaan. Campings zien er leuk uit (gelijk bij favorieten opgeslagen) maar huisjes zijn wel heel krap. Het scheelt echt of je daar met zijn vijven in zit met wat grotere kinderen, die nemen meer plek in. En met zijn vijven kom je toch al snel duurder uit, wij zouden denk ik dan meer voor een stacaravan gaan. Verder maakt het wel uit wat voor campings je zoekt. Wij zoeken niet heel grote campings maar wel wat comfort (zwembad, meertje) en een omgeving waar wat te doen is.

Elisa Gemani
30-07-2011 om 20:13
Een week
Wij (zoon en ik) gaan 1 week (zaterdag-zaterdag) naar een camping in Spanje via Cirkel Vakanties (1-oudergezinnen). Voor het eerst in een heleboel jaren dat ik op vakantie ga en voor het eerst echt samen met zoon naar het buitenland en met het vliegtuig!
Twee weken had ik natuurlijk nog fijner gevonden maar kon ik me niet veroorloven. Een groot gedeelte van de reiskosten heb ik gewonnen met een vakantiebeurs voor alleenstaande vrouwen met een minimum-inkomen dus vandaar dat ik het me dit jaar eindelijk kan permitteren op vakantie te gaan.
De buurvrouw zorgt voor de poes en wij gaan heerlijk genieten van het mooie weer, lekkere eten, Mediterrane cultuur en het er fijn even helemaal uit zijn!

Elisa Gemani
30-07-2011 om 20:19
Aanvulling
Aanvulling: Zoon gaat eerst nog 5 dagen op kamp in NL met de YMCA (doet hij al vier jaar) en de eerste 2 weken van de vakantie gaat hij hier naar een vakantiekamp iedere dag van 9.00-16.00. Verder gaan we een keer naar het zwembad, het bos en een beetje thuis rondlummelen en ontspannen. De zomervakantie komen we altijd zonder problemen door
Op de camping in Spanje zitten we trouwens in een luxe bungalowtent en ook de camping zelf is van alle gemakken voorzien zoals animatieteam, zwembad, wasmachines, Internet, winkel etc. Erg fijn, zeker voor iemand die nog nooit gekampeerd heeft

Manda Rijn
31-07-2011 om 11:07
Margriet
ja het zijn maar kleine huisjes, het kan nu ook nog, nu we met 2 kleine kinderen gaan. Als de oudste over een paar jaar zich gaat vervelen op die kleine rustige campinkjes dan moeten we ook iets anders gaan doen. Dus ik snap het hoor, met 3 grote kinderen kan dat ook niet.

Manda Rijn
31-07-2011 om 11:08
Wat heerlijk elisa
en wat leuk dat de die beurs gewonnen hebt, wat heerlijk luxe ook !

neteret mut
01-08-2011 om 00:12
Liefst
zou ik 3 weken gaan, in de praktijk is het de laatste jaren steeds 2 weken geweest.

Valkyre
01-08-2011 om 11:08
Wij
Zijn twee weken weggeweest - eerst op bezoek bij opa en de oma's in Duitsland (hadden wel een eigen apartement, heerlijk!), daarna huizenruil in NL (Apeldoorn). Wel jammer dat het weer niet zo mooi was, maar we zijn toch niet zulke zonaanbidders - hoewel ik wel graag zwem. We zijn wel elke dag buiten geweest - in Duitsland was er vlakbij een grote speeltuin met zand onder de toestellen; in Apeldoorn zijn we naar Malkeschoten geweest (grote kinderboerderij met speeltuin, deels in het bos), boswandeling (geen mens gezien!), de Apenheul (duur! Maar wel erg leuk) en naar het Aardhuis (aanrader). Heb het erg naar m'n zin gehad eigenlijk, hoewel ik ook wel graag weer eens een luie zonvakantie zou willen (zoals Manda: kleine, rustige campings). Op dit moment heeft onze Spruit nog alleen zand nodig om zich te vermaken
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Primavera
02-08-2011 om 11:05
Twijfel tussen 13 en 16 dagen
Het liefst zouden we zo lang mogelijk weggaan en heen en terugreis nemen al ieder een dag in beslag. Aan de andere kant is het ook wel lekker om rustige rijdagen uit te pikken en niet gelijk na terugkomst de volgende dag weer aan het werk te moeten.
Ik moet alleen de knoop nou binnenkort wel doorhakken, omdat we de exacte dagen aan het hondenpension moeten bevestigen.
Primavera

jippa
05-08-2011 om 20:55
Week of twee
Mijn vorige partner wilde altijd zo lang mogelijk weg, eigenlijk minimaal een maand. Nu ben ik alweer jaren met een partner die twee weken lang zat vindt. en ik heb me helemaal aangepast, heb dan ook wel weer zin om de kat te zien en de tuin en zo. Maar vroeger vond ik die lange reizen heerlijk. Misschien heeft het ook wel te maken met levensfase of zo?

Shonagh
05-08-2011 om 21:50
Ja 2 weken
Vroeger ( toen we nog in NL woonden) gingen we vaak 3,5/ 4 weken met de kinderen kamperen. Nu we ge-emigreerd zijn is 2 weken de norm geworden. Als ik 3 weken weg wil, moet ik dat speciaal aanvragen. Ook bij mijn man op het werk ( Amerikaans bedrijf) is 3 weken veeeeel te lang.
Wel moet ik erbij zeggen dat we vaker op vakantie gaan, maar nooi langer dan 2 weken. Dus meerdere korte vakanties, ook erg leuk !

Vera*
12-08-2011 om 12:48
Gemiddeld 3,5 week
Nu is onze vakantie relatief kort, wij gaan precies drie weken. Door omstandigheden konden we niet eerder weg. Over twee nachten lig ik weer in mijn eigen bed. Wij staan nu op een camping in Engeland en hebben een hele week zonder kinderen. Zondag halen we de ene op van kamp bij Norwich, rijden door naar de ander die een taalkamp heeft bij Ipswich en nemen bij Folkestone weer de eurotunnel naar huis.
Als onze oude kat het loodje legt dan wil ik naar Australié of iets anders ver weg, maar dan ook voor 4-5 weken.
Vera*

milette
14-08-2011 om 18:52
Ruim 3 weken
Ik neem altijd 4 weken vrij in de zomer waarvan we er dan minstens 3 weggaan. Wij kamperen altijd, dus het hangt er helemaal vanaf waar we terechtkomen en of we het nog leuk vinden. Na 3 weken zijn de kinderen meestal weer toe aan thuis. Wassen doe ik nooit op vakantie, of het moet een lievelingsshirtje zijn dat persé nog een keer aan moet. We nemen gewoon genoeg mee en zijn iets makkelijker dan thuis. Als het mooi weer is loop je ook vaak een groot deel van de dag in bikini en kun je je shirtje best nog een keer extra aan.

Rembrand
14-08-2011 om 19:07
Milette
Mijn jongens hebben echt geen 21 onderbroeken ( en ik en mijn man trouwens ook niet) en de handdoekenstapel slinkt ook snel. En dan gebruiken wij elke handdoek nog twee keer op vakantie.
M.

milette
21-08-2011 om 19:48
Rembrand
Wij hebben zelfs nog onderbroeken over voor als we thuiskomen als we er 21 meenemen op vakantie... Maar goed, ik spaar ook wat oude op met rafelrandjes en gaatjes of die aan de kleine kant worden, die dan op de camping meteen na gebruik in de vuilnisbak kunnen. En het zijn ook zeker geen dure Sloggi's ofzo. Maar goed, zo is het bij ons. En de handdoeken gebruiken we dus gewoon vaker dan 2x. Als je schoon onder de douche vandaan komt en je hangt ze na gebruik lekker in de zon, kan dat prima voor die drie weken per jaar.