Vakantie en uitjes

jm
18-10-2010 om 12:36
Hoe vaak gaan jullie in het weekend weg
als de kinderen vakantie hebben.
Wij gaan van het weekend in een huisje van Landal en hebben daar veel zin. Maar het is wel duur zo'n weekend.
Gaan jullie vaak weg als de kinderen vrij hebben van school en wat doen jullie dan.
Ik heb met de kerst ook een paar dagen vrij en wil dan ook wel even weg.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Puck
18-10-2010 om 13:07
Vaak
Wij gaan als het even mogelijk is vaak weg en dan langer dan een weekend. Zomervakantie: 4, soms 3 weken. Herfstvakantie: 1 week. Kerstvakantie moet Puckman altijd werken maar dan ga ik meestal met de kinderen een paar dagen logeren bij Zus-die-ver-weg-woont. Voorjaarsvakantie doen we eigenlijk nooit aan, dan blijf ik ook gewoon werken en gaan de kinderen naar de BSO en in de meivakantie zijn we ook altijd weg zolnag de kinderen vrij hebben.
En als je ruim van te voren voor de vakantieperiode boekt dan betaal je idd de hoofdprijs, daarom ga ik voor een lastminute voor de bungalowvakanties. En de meivakantie en zomervakantie gaan we met onze eigen caravan.

Vera*
18-10-2010 om 14:45
Vakanties
In de zomervakantie gaan we ruim drie weken en eigenlijk ook altijd in de meivakantie. Het wordt wel lastiger om met een korte vakantie weg te gaan met kinderen op het vo. Veel docenten bedenken van alles om de leerlingen bezig te houden en daar heb je écht tijd in de vakantie voor nodig, vaak ook nog de noodzaak van internet. Tot nu toe heeft zoon nog eigenlijk geen extra's voor de herfstvakantie maar in de meivakantie had hij voor 7 vakken materiaal klaar staan, helaas konden we toen niet weg omdat zoon ernstig ziek werd.
In de herfstvakantie gaan we een week naar Zwitserland, we kunnen daar (weer) in het huis van iemand. Het wordt een relaxvakantie met huiswerk, laptops en prepaid Zwitsers internet. Volgend jaar mei heeft zoon maar 1 week en weet ik nog niet wat we gaan doen, hangt ook af van het huiswerk.
In veel herfstvakanties gingen we naar opa en oma zodat de appels geplukt konden worden, nu zijn opa en oma verhuisd en is er geen boomgaard meer.
Weekendjes weg doen we eigenlijk niet (meer). Opa en oma doen we tegenwoordig even op een dagje en blijven we niet meer slapen. Er wordt steeds meer gesport op beide dagen van het weekend waardoor je gewoon niet meer weg kunt.

Chippie
18-10-2010 om 15:16
Nooit
Nooit. Wij gaan op wintersport en 2,5 - 3 weken op zomervakantie. We zijn twee keer ver weg geweest (Thailand en USA). Het klinkt misschien raar, maar ik vind die weekendjes zó duur. En veel gedoe en gehannes. En wat doe je dan in zo'n huisje: beetje luieren, beetje zwemmen, beetje wandelen, keertje uit eten. Nou dat kan ik ook prima in mijn eigen - veel comfortabeler - huis.
Wat me wel leukt lijkt is om ieder jaar een leuke NL stad aan te doen voor 1 nachtje.

mpronk
18-10-2010 om 16:08
Heb je dan via landal zelf geboekt?
En vast lang van te voren. Je moet lastminute boeken.
En ik boek via www.weekendjeweg.nl
En http://www.bungalowspecials.nl/ of http://www.bungalows.nl/
veel goedkoper.
En inderdaad af en toe een weekend en zondag terug. Gewoon lekker eruit. En als ze bijv een studiedag op maandag of vrijdag hebben.
marion

Polly Shearman
18-10-2010 om 20:23
Regelmatig
Ik kan heel goed zoeken op internet, en het lukt heel vaak om heel goedkope huisjes te vinden. Nu de kinderen echter wat ouder worden, stellen ze aan het zwembad steeds hogere eisen en worden dus de weekendjes duurder.
Maar goed zoeken, veel vergelijken, en op het juiste moment toeslaan, dan lukt het wel!
In het voorjaar zijn er ook heel vaak "gratis kampeer" weekenden, om een camping te "testen", je betaald dan alleen belasting, en dat is ook erg leuk.
Het hoeft dus allemaal niet duur te zijn. Wij gaan nooit naar CP of Landal eigenlijk, want die zijn vaak te duur.
groet, pol

Kaaskopje
19-10-2010 om 01:39
Niet vaak genoeg
We proberen tegenwoordig wel vaker een of twee nachtjes weg te gaan. Gewoon even met z'n tweeën er tussenuit. Maar zelfs als je het via Vakantieveilingen doet of iets dergelijks kunnen de kosten nog oplopen, dus als dat 3 keer per jaar lukt is dat al heel luxe.

Rembrand
19-10-2010 om 10:28
Bijna nooit.
Als je kinderen groter worden en fanatiek sporten is het bijna onmogelijk om een weekend weg te gaan. Ik vind namelijk niet dat ze een wedstrijd af moeten zeggen voor dit soort zaken. Je kiest bewust voor een sport en dan moet je de verplichtingen ook nakomen.
Onze middelste is de fanatieke sporter in ons midden en hij is bijna 16. Hij is echter het type dat altijd in zeven sloten tegelijk loopt dus ik ben er nog niet gerust op om hem alleen thuis te laten als wij weg gaan.
M.

Brianna F
19-10-2010 om 12:28
Midweek
Weekenden zijn in verhouding duurder en waarom het weekend als de kinderen de hele week vakantie hebben?
Wij gingen altijd in de voorjaarsvakantie en in de herfstvakantie een midweek weg.
Dat kan nu helaas niet meer, want de kinderen hebben geen herfstvakantie meer.

Yta Chalne
19-10-2010 om 13:02
Wij gaan regelmatig een weekend/midweek weg (keer of vijf per jaar), en de grote kinderen gaan dan mee als ze zin hebben. Als ik het van hen liet afhangen konden we nooit weg, ze hebben altijd wel werk en andere dringende bezigheden namelijk.
Echt heel duur is het nooit, via bungalows.nl of, nog beter want all-in tarieven in een oogopslag, bungalowtrips.nl kun je vaak al voor heel weinig even weg. Komend weekend bijvoorbeeld ruim onder de 200 euro all-in naar België ofzo. Veel gedoe is het niet, we gooien een krat vol levensmiddelen etc. (niet teveel, daar kopen is leuker) en nemen allemaal twee setjes kleding mee en drie boeken: klaar. Wegrijden maar. Binnen een half uur zitten we op de snelweg.

Flora B
20-10-2010 om 20:44
Bijna elke vakantie...
Schandalig... ik weet het, maar we kunnen het niet laten.
We werken in het onderwijs, nu willen de kinderen nog mee, en er zijn geen wedstrijden in de vakantie's.
Overigens de hotels, zijn vaak door de week goedkoper! Wij vliegen vaak naar een stad (ryanair) en echt we zijn overal geweest voor een paar euro, nu vliegen we ook voor 5 euro p.p heen en 8.60 p.p terug!! Ter plaatse zijn we low budget, maar wat hebben we een lol en wat hebben we al veel gezien! Maar ieder zijn meug natuurlijk!

joer
21-10-2010 om 15:05
Ook bijna elke vakantie
Ook wij gingen bijna elke vakantie op pad.
In het voorjaar skieen, in de meivakantie en herfstvakantie naar het nederlandse bos of een weekje buitenlandse zon.
In de zomervakantie 2 of 3 weken naar het buitenland. Ook elk jaar een ander land dus mijn jongens zijn al in heeeeel veeeeel landen geweest.
En in de kerstvakantie vaak een stedentrip. Bijv Antwerpen of Parijs. Prachtig alles in kerstsfeer.
Maar helaas onze jongens zijn nu 17 en 14 en willen niet meer zo vaak op vakantie.
Voor ons is nu de tijd weer aangebroken om vaker met zijn tweetjes op stap te gaan.
Groeten JOER.

reina
21-10-2010 om 16:07
Tegenwoordig
Ik werk in het onderwijs en ik ga bijna elke vakantie weg. Tegenwoordig dan, toen de kinderen nog thuis waren konden we ons dat niet veroorloven ( ik wilde dat ik toen het salaris van nu had , aan de andere kant vond ik de vakanties met de kinderen thuis vroeger ook heerlijk, ze kwamen altijd tijd tekort op hun vrije dagen, dus wat dat betreft hoefden we niet weg. Mijn dochter haalt dat nu in, ook zij is leerkract en is elke vakantie weg, mocht ze ooit een gezin krijgen en als ze het zich kan veroorloven dan zal ze dat vast bljven doen.

reina
21-10-2010 om 18:17
Pelle
Welnee, hoeft helemaal niet, de vader van mijn kinderen doet ook iets heel anders . Maar voorlopig ga ik er helemaal niet van uit dat dat gezinnetje er komt (en al helemaal niet met een leerkracht erbij
en ook niet dat ze heel lang in het onderwijs blijft werken.

Lidewei
21-10-2010 om 20:23
Wat veel zeg!
Jeetje, wat gaan jullie veel op vakantie zeg! Lidewei-man vind het al absurd dat ik naast de zomervakantie nog een keer weg wil. Niet nodig vind hij. Ook krijgt ie dan het idee dat ik thuis niet tevreden ben. Nou ik wil graag weg, maar hij wil dus niet mee. Maar als ik dan zelf iets regel om zonder hem te gaan, wil ie mee. Iemand tips hoe ik dit op los? En hoe kun je al die goedkope vluchten vinden? Wij kunnen helaas niet buiten de schoolvakanties weg ivm werk. Zijn er dan toch goedkope vluchten?
Lidewei

reina
22-10-2010 om 07:51
Lidewei
Ik neem m'n man ook niet altijd mee, hoor Hij heeft niet in elke besteming waar ik naar toe wil, zin. Afgelopen mei was ik weg met m'n zus en vorig jaar een keer met m'n dochter, deze vakantie mag hij weer mee
En soms heeft ie achteraf spijt, had ie toch meegewild, jammer dan
Ik zoek veel sites op, krijg ook veel aanbiedingen over internet. Maar wat is goedkoop, wat zoek je? Ik ga meestal met pakketreizen weg, als we niet kamperen tenminste, want dat doen we ook vaak als we in Europa blijven (dan zoeken we altijd goedkope minicampings).

Lidewei
22-10-2010 om 17:48
Reina
Weet je, zo werkt het eigenlijk ook. Ik regel wat dat ik wegga, wil ie mee ook goed. Ik heb vaak zakentripjes en dan kan ik er best wat dagen aan vast plakken. Ik kan wel alles vragen (wil je mee, gaan we een weekendje weg?) maar ik zeg gewoon dat we gaan. Manlief wil gewoon graag de hand op de knip houden. Ziet het geld altijd wegvliegen bij zulke acties. Ach, logeren bij een buitenlandse vriend(in) kan heel voordelig zijn.
We kamperen elk jaar zo'n week of twee. En als het aan mij ligt kampeer ik in het voor- en najaar ook nog een weekendje. En dan voor het gemak nog effe ergens een huisje/b&b regelen als het echt koud en nat is.
Ik zie soms goedkope vluchten, maar op mijn data zijn ze opeens schrikbarend duur. Ik zou ook wel eens met één van de kinderen alleen weg willen. Heb je daar tips voor?
Lidewei

vlinder72
25-10-2010 om 12:53
Vroeger wel
maar nu onze twee oudsten voetballen en de derde zwemles heeft gaan wij eigenlijk nooit meer een weekend weg. Ik vind het ook een hoop gedoe. Alles inpakken voor een paar dagen. En zondag met een enorm troep zitten.
Wij gaan dit schooljaar met de herfstvakantie een midweek naar Schiermonnikoog, wij gaan in de voorjaarsvakantie weg en twee weken in de zomer. En dat is het. Vorig jaar zijn wij niet met de voorjaarsvakantie weggeweest maar met hemelvaart een lang weekend naar Parijs geweest. Dat was ook erg leuk.
Last minutes boeken wij niet. Wij zijn veel te kritisch waar wij naar toe gaan. En omdat wij met zijn zessen gaan willen wij wel een ruim huisje of appartement (met ligbad). En deze zijn meestal snel vol. Zeker voor bestemmingen zoals Schiermonnikoog.

Poezie
28-10-2010 om 10:06
Nooit
Helaas hebben wij daar de financiële middelen niet voor Dan spaar ik liever voor de zomervakantie en eventueel een paar dagen op een camping in de meivakantie. Dat heb ik trouwens in het verleden wel vaker gedaan; met de fiets en tentje e.d. (ik had een fietsaanhanger) een paar dagen op een camping zeeeeer low budget kamperen.
Gr. Poezie.

neteret mut
28-10-2010 om 20:38
Ook nooit
Nou ja nooit...4 jaar geleden een weekend omdat we verschillende afspraken hadden in NL in dezelfde hoek van het land en we hebben toen bij vrienden gelogeerd en afgelopen zomer net zoiets alleen hebben we toen gekampeerd. Dat komt dan op 2x in 4 jaar en daarvoor nooit.

Shonagh
29-10-2010 om 00:25
Wel vaak............
ik werk bij een hotelketen en kan daardoor heel goedkope kamers boeken. Doordat we niet in NL wonen, dus geen "familieverplichtingen" hebben, gaan we toch wel vaak weg. Nu niet meer met de kinderen, maar met zijn tweetjes. Ook hebben we dit jaar een caravan gekocht, dus zomers naar campings en 's winters naar hotels ( meestal gewoon alleen de zaterdag nacht), ja ik weet het, het is erg luxe, maar wel heel leuk. En daarnaast ga ik toch wel 1 of 2 x per jaar naar NL, meestal 1 keer alleen en 1 keer met man en/of kind(eren).

maan.
29-10-2010 om 13:35
Niet dus
Hier dus alleen in de zomervakantie op vakantie, gelukkig kreeg man dit jaar drie weken aansluitend in de zomervakantie vrij (en volgend jaar waarschijnlijk ook).
Daarnaast dus geen weekends, ten eerste is dat bijna niet te regelen met zijn werk ten tweede kunnen we met dat geld wel andere dingen doen.

katie69
02-11-2010 om 23:43
Leuk
Hier doen we het ook wel af en toe. Hartstikke leuk hoor, dat jullie dat doen.