Vakantie en uitjes
Ismailabdelouahab
21-10-2025 om 14:50
Hoe vaak kleuren jullie kinderen nog?
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of jullie kinderen nog vaak kleuren?
Bij ons thuis is het een beetje in fases — soms willen ze urenlang met potloden en stiften bezig zijn, en dan ineens weken niets meer. Vooral mijn dochter vindt het heerlijk om dieren of eenhoorns te kleuren, maar mijn zoon kiest liever auto’s en monster trucks 😅
Ik merk dat het ze echt helpt om even rustig te worden na school.
Hoe is dat bij jullie? En hebben jullie favoriete kleuronderwerpen of manieren om ze enthousiast te houden?
Groetjes,
Jonagold
21-10-2025 om 19:37
Mijn volwassen dochter kleurt nog steeds. De kleurboeken zijn wel veranderd, de materialen ook (professionele potloden en kleurboeken voor volwassenen). Maar het plezier is niet veranderd.
Pippeltje
21-10-2025 om 19:48
Tip: Ga zelf zitten kleuren of tekenen: het werkt aanstekelijk en...ontspannend.
EmmaT
21-10-2025 om 23:02
Het is erg ontspannend, zowel voor mij als voor mijn 26jarige dochter. Je hoofd raakt leeg, net als met een legpuzzel overigens ![]()
troelahoep
22-10-2025 om 11:34
Pippeltje schreef op 21-10-2025 om 19:48:
Tip: Ga zelf zitten kleuren of tekenen: het werkt aanstekelijk en...ontspannend.
Dat vroeg ik me net af: hou je zelf ook van kleuren? Ben je op zoek naar een activiteit voor de kinderen wat niet met een schermpje te maken heeft, of wil je graag dat ze iets creatiefs doen? Want dan zijn er zoveel meer dingen mogelijk dan kleuren! Hoe oud zijn je kinderen?
Ismailabdelouahab
22-10-2025 om 12:00
troelahoep schreef op 22-10-2025 om 11:34:
[..]
Dat vroeg ik me net af: hou je zelf ook van kleuren? Ben je op zoek naar een activiteit voor de kinderen wat niet met een schermpje te maken heeft, of wil je graag dat ze iets creatiefs doen? Want dan zijn er zoveel meer dingen mogelijk dan kleuren! Hoe oud zijn je kinderen?
Ja, ik kleur eigenlijk zelf ook wel eens mee 😅 — het is best ontspannend na een drukke dag.
Bij mij is het vooral bedoeld als iets creatiefs zonder schermpje, even rust voor iedereen.
Mijn kinderen zijn 5 en 7, en die vinden het nog echt leuk om samen te tekenen of kleuren (vooral dieren en voertuigen op dit moment).
Wat doen jullie meestal als creatieve activiteit met de kids?
_Anoniem_
22-10-2025 om 18:16
Even inhakend op de andere activiteit: Vroeger vonden ze lego en playmobiel ook altijd leuk, maar vooral als ik erbij ging zitten en ze initieerden het ook niet zelf, maar dan zette ik de salontafel opzij en gooide de hele bak om op het kleed en dan werkte dat toch wel aanstekelijk.
En bij oma en opa kleurden ze altijd graag, aan de eettafel en het liefst tussen de kletsende volwassenen in. (en ik kleurde dan vaak op de andere pagina mee) best ontspannend