Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Karen B

Karen B

30-06-2019 om 13:34

Hoeveel dollars mee?

Wij gaan een rondreis maken door Kenia en Tanzania en er wordt geadviseerd om dollars mee te nemen. Ik kom er alleen niet zo goed uit hoeveel handig is. Niet teveel, maar zeker ook niet te weinig. Voor de visa en voorgenomen excursies heb ik 200 dollar nodig. Verder schijnen fooien in dollars gebruikelijk te zijn, voor zo ongeveer iedereen die je een dienst verleent. We verblijven in 4/5 sterren lodges dus ik neem aan dat ik drankjes daar gewoon met creditcard kan betalen.
Hoeveel zouden jullie meenemen voor 2 weken met twee personen? Alle entree voor parken en maaltijden zijn al betaald.

Ik zou zeggen

Beter teveel dan te weinig. Wat kost dat nou helemaal vergeleken met de totale reiskosten om evt 100 of 200 overgebleven dollars te moeten terugwisselen naar euro’s. Daarvoor wil jij toch niet de hele vakantie lopen te puzzelen of je goed uitkomt met je geld?

Ingrid

Karen B

Karen B

30-06-2019 om 13:50

Veiligheid

Het gaat me niet zozeer om de kosten, maar ik ben niet gewend om met zoveel geld op zak te lopen. Ik denk nu aan 500 dollar. Dat moet zeker genoeg zijn voor de eerste week, en dan zijn we weer op een grote luchthaven dus kan ik in geval van nood nog pinnen (of dollars kopen of zo). Het is alleen lastig dat het advies ook nog kleine coupures is, dus ik hoop dat ze bij het GWK Schiphol ook 1 en 2 dollarbiljetten hebben. En dan dus met een berg papiergeld op pad.

Bo

Bo

30-06-2019 om 14:35

geld verdelen

Je kunt het best het cash geld verdelen, dus dat jij en je partner (evt kids) ieder een deel bewaart. Als je dan iets mocht verliezen, is het niet het hele bedrag. 500 dollar moet zeker genoeg zijn, maar zorg dat je het in kleine coupures hebt. Een briefje van 50 dollar kan je niet veel mee. Veel dollarbiljetten voor de fooi.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.