Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Dani

Dani

19-07-2011 om 19:08

Hoeveel vermaak moet je bieden? (2,6 en 8)

Wij gaan niet op vakantie, mijn man is voornamelijk aan het werk en ik ben zes weken bij de kinderen thuis. Mijn vraag is, hoeveel vermaak moet ik ze bieden, actief met ze (mee)spelen, dingen organiseren etc... Die van 6 en 8 spelen veel samen, maar ik hoor ook vaak "ik verveel me", vriendjes zijn allemaal op vakantie. En omdat ik ook wat rust nodig heb en wat voor mezelf wil doen is het toch vaak 's middags tv of spelcomputer als de kleine op bed ligt. Heerlijk even zo "zonder" kinderen, maar ik voel me toch wat schuldig soms.

Hoe doen jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

20-07-2011 om 09:08

Er moet niets

Mijn vakantiemotto is dat iedereen lekker moet kunnen bijkomen.
Dus dat schuldig voelen als jij de kinderen voor de t.v. hebt zitten zou ik snel de deur uit doen. Juist daar kun jij je lekker even ontspannen.
En verder zijn er geen regels denk ik voor hoeveel vermaak je ze MOET bieden. Als ze zichzelf lekker vermaken dan is het toch prima? Wil je toch dingen organiseren dan kan dat ook heel simpel zijn: picknick bij een speelveldje in de buurt, koekjes bakken, een keer naar de kinderboerderij, het zwembad, een middagje naar opa/oma/tante/vriendin/etc.
Verder wordt er in veel plaatsen ook iets van een spelweek o.i.d. georganiseerd voor kinderen. Kun je de kinderen daar niet aan mee laten doen.

*bella*

*bella*

22-07-2011 om 19:53

Ligt eraan

wat je verder doet, hoe de omstandigheden zijn en hoe je kinderen in elkaar steken. Als ze zich 6 weken lang geheel zelfstandig moeten amuseren lijkt het me iig niet erg gezellig. Als ik mijn kinderen vaak zou horen klagen dat ze zich vervelen zou dta voor mij een signaal zijn meer te ondernemen. Terwijl ik vervelen normaal gesproken heel zinnig kan vinden. Maar kinderen van die leeftijd zijn natuurlijk wel nog erg afhankelijk van jou wat betreft uitstapjes ed, en 6 weken thuis lijken me erg lang. (geen ervaring, maar lijkt me dus)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.