Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linda

Linda

07-07-2011 om 14:10

Hongarije

Hoi hoi, over 1.5 week vertrekken wij naar Hongarije, naar het plaatsje Vatja, we hebben er super veel zin in maar weten eigenlijk bijzonder weinig van het Land. Van hun gebruiken en eten, en hoe zijn de supermarkten? Wat moet je echt gezien hebben? We zitten ongeveer 50 km van Ballatonmeer af!
Bedankt alvast,
Groetjes Linda
P.S Of leuke sites die ik vast kan bezoeken, zo leuk voorpret!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Margiteiland

Het margiteiland in de donau in Budapest. In mijn herinnering stond het vol met bloemen, prachtig. (wel 15 jaar geleden, het kan natuurlijk veranderd zijn)

Linda

Linda

14-07-2011 om 08:53

Zijn er zo weinig hongarije-gangers?

Jammer ben zo benieuwd naar het land, Karin bedankt voor je tip, neem het zeker mee.
Ben ook op zoek naar pretparkjes, dierentuinen etc...
We vertrekken zaterdagnacht, zo'n zin in!
Fijne vakantie iedereen!
Gr Linda

Vroeger...

Vroeger had je echt Hongaarse restaurants, heerlijk eten. Later toen het niet meer communistisch was werd het meer schnitzels en patat helaas. Wat je niet moet missen is de echte goulashsoep, erg lekker.
Verder vond ik het kuurbad Heviz geweldig.Je zwemt daar rond in een grote vijver met waterlelies. Niet geschikt voor kinderen, helaas.
Boedapest zelf is ook leuk, volgens mij was er een oud deel van de stad met allemaal sprookjesachtige huizen.
De metro was een belevenis, heel diep de grond in met enorme roltrappen, dat vinden kinderen vast ook leuk.
Veel plezier.
En neem een woordenboekje mee, want hongaars is echt niet te lezen anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.