Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bloem

Bloem

02-01-2010 om 21:34

Hongarije leuk vakantieland?

Vandaag zomaar eens zitten kijken naar vakantiebestemmingen en nu lijkt Hongarije, de Noordkant van het balatonmeer mij wel heel aardig. Iemand ervaringen? Voor ons is het belangrijk dat de kinderen lekker bezig kunnen zijn en we lekker kunnen eten op terrasjes. Wie is er geweest?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aïda

Aïda

02-01-2010 om 23:27

Wij

zijn paar jaar geleden naar Boedapest geweest. De kinderen vonden het ook geweldig.
Balaton zelf nooit geweest, maar mijn man, een goede vriend en nog meer die ik ken wel. En die vinden het ook allemaal geweldig. Je kan in Hongarije goed eten, wij hebben alleen vriendelijke mensen ontmoet.
Wij gaan zeker nog eens terug!

Balletmama76

Balletmama76

03-01-2010 om 11:58

Was er toen ik 16 was..

en vond het errug leuk! Uit eten gaan is erg goedkoop, voor toen 20 DM kon het hele gezin lekker avondeten. Veel met paprika.

Wij waren toen in Revfülöp (geen idee of de spelling goed is), het is erg warm in de zomer, maar ik vond het heerlijk!

Hoe het met activiteiten voor kinderen zit, weet ik niet (was toen al een tiener natuurlijk).
Maar er zijn heel veel markten, wat ik ook altijd errug leuk vond.

Ik zou zeggen: Gewoon doen!

Pollewop

Pollewop

03-01-2010 om 17:00

Nee

Wij zijn er geweest, aan de noordkant, en dat was eens maar nooit meer. Eten is vies en vet, land zelf is ook niet schoon. Wegen zijn er slecht aan toe, veel kuilen in de weg, aangegeven met het woord UTIBAK. Onze ervaring is ook dat je niet zomaar op het strand kunt gaan liggen, je moet ervoor betalen.

Ook nog in Budapest geweest, prachtige stad, leuk om 1x gezien te hebben.

Aïda

Aïda

03-01-2010 om 18:07

Pollewop

Een oostblokland kan je ook niet vergelijken met het westen.. Inmiddels is er al aardig wat verbeterd.
Achterstallig onderhoud van 45 jaar is niet zo 1 2 weg gewerkt..

En hier in Nederland kan ik ook wel wat slechte restuaranten opnoemen.

Ik denk/ben er van overtuigd dat het heel erg persoonlijk is of je een land mooi en leuk vind ja of nee.
Persoonlijk zou ik nooit naar Frankrijk gaan, maar andere zweren erbij.
Je moet het eerst ervaren hebben, dan weet je of je nog eens terug ga! Maar wij gaan zeker nog eens terug.

reina

reina

04-01-2010 om 18:59

Vraag me af

Ik ben er nooit geweest, zit wel eens te denken over Hongarije, dus lees graag mee. Mijn dochter is er wel eens geweest en vond het niet zo super. Wat is er mooi, leuk aan Hongarije ( ik ben niet iemand die op vakantie gaat om te niksen en op een camping te hangen, maar om dingen te zien)?

Aïda

Aïda

05-01-2010 om 14:24

Reina

Zelf persoonlijk ben ik erg van de steden, dus ikzelf zal niet snel bij een meer gaan zitten de hele vakantie, misschien wel op de camping maar dan zeker er op uit trekken om steden te gaan bekijken.

Wij zijn dus een keer naar Boedapest geweest, we hebben er vele dagen en uren doorgebracht en nog hebben we maar de helft gezien. Boedapest is een mooie stad, zeker nu de gebouwen er langzaam aan ook allemaal weer wat schoner worden. (ze zijn al jaren bezig om achterstallig onderhoud te doen)
We zijn een dag naar het kasteel van keizerin Sisi geweest. Wij vonden dat erg leuk, het is nu natuurlijk een museum, maar er staan nog echt spullen uit die tijd, prachtige schilderen enz. Ja kan daar ook in een Sisi jurk op de foto (als je dit natuurlijk leuk vind)
Wij zijn nog een dag naar Sentendre geweest, dat is een oud schildersdorpje, een heel lief dorpje waar de grote hongaarse schilders woonden. Je heb er in de buurt ook nog een openlucht museum. In boedapest zou ik zeker het heldenplein bezoeken.

Koop een boekje over Hongarije en daarin kan je zoveel vinden, er is zoveel moois te zien. De poesta's schijnen ook prachtig te zijn, Ben ik nooit geweest. Hongarije is het land van de bronnen, je kan naar erg veel badhuizen waar ze water direct uit de bron hebben. Erg goed voor mensen met huis problemen..

Hahaha ik ben er 1x geweest, en dat was in 2003, maar ik klink als een promo!

Wat trek een ander aan in Frankrijk?? In de oost-europesche landen is erg veel cultuur te vinden, en prachtige natuur.

Aïda

Aïda

05-01-2010 om 14:25

Hahahah

In het badhuis hebben ze dus water direct uit de bron, en dat is erg goed voor mensen met HUID!!! problemen.

Balletmama76

Balletmama76

05-01-2010 om 17:59

Kroatie is ook erg leuk

"In de oost-europesche landen is erg veel cultuur te vinden, en prachtige natuur."

Idd! Ik wil ook zoooo graag weer een keer naar Kroatië, in Zagreb bijvoorbeeld kan je ook nog zomaar denken, dat Sissi zo om de hoek komt. Een prachtige stad om er te zijn met een heel speciaale sfeer.
En de kust... zooooo leuk!

Heb toen ook de gebieden gezien, die erg van de oorlog getroffen waren, maar dit is echt alleen maar aan te bevelen, als je een deskundige erbij heb, die weet waar bijvoorbeeld mijnenvelden liggen.
Maar het is wel heel anders, veel indrukwekkender, dan deze beelden op tv te zien. Het raakt je echt tot diep in je hart.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.