Vakantie en uitjes

e.j.
09-08-2011 om 12:18
Hooikoorts en cote d'azur
Onze zoon gaat volgende week een paar dagen naar Nice met een studievriend, ze hebben spotgoedkoop vliegtickets op de kop getikt. Ze huren dan een autootje. Hij wil een tentje meenemen want campings genoeg daar en budgetvriendelijk, hotels zijn duur!
Vriend weifelt want die kan veel last hebben van hooikoorts. Deze zomer in Nederland door het slechte weer nog geen last gehad, maar hij gaat bij Nice liever in een hotel omdat hij bang is voor veel last bij het slapen op de camping. Heeft geen kampeerervaring maar wel hooikoortservaring dus en dat is bij ons in het gezin net andersom.
Is de kans op problemen nou echt veel minder in een hotel? Je zit daar toch aan de kust, dat is toch hooikoortsvriendelijk? Of zie ik het te makkelijk?

dirksmama
09-08-2011 om 15:54
Hangt er van af
ALs je alleen hooikoorts hebt, dan wil je niet in de natuur. Maar als je ook last het van huisstofmijt en schimmels dan kan een hotelkamer, zeker een goedkopere, even goed voor problemen zorgen.
Kan vriend niet gewoon voldoende antihistamine meenemen? En dan als het echt niet gaat een Formule 1 hotel induiken?

Jet
11-08-2011 om 12:52
Al jaren naar cannes, camping met hooikoorts
Hoi
Hier ook stevig last van hooikoorts. We komen al 8 jaar in Cannes. st Tropez op een camping en ik heb daar weinig tot geen last van hooikoorts. Volgens mij doordat hetgene waar ik hier last van heb, daar niet groeit. , zoals berken, grassen en pollen. Overigens is het dit jaar groener dan ooit, maar veel groeit er niet waar je last van hebt.
Veel plezier!!

Annet
11-08-2011 om 14:01
Hier gaat het goed
Twee gezinsleden met hooikoorts. Tijdens vakanties aan zee hebben ze minder last.
Het scheelt ook dat hun hooikoorts meestal afneemt in augustus. Dat kan bij vriend anders zijn, afhankelijk waarop hij reageert. Het seizoen is in Zuid-Frankrijk ook eerder begonnen, dat scheelt ook in de periode waarin je het meest gevoelig bent.

geheimpje N
11-08-2011 om 20:29
Wind van zee
Zolang de wind van zee komt, heb je geen last van pollen... daarom kies ik altijd voor een vakantie aan de kust.

e.j.
11-08-2011 om 21:26
Bedankt hoor
voor jullie reacties. Ik dacht al wel dat kust en hooikoorts juist wel goed samen konden en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het van vriend eerder kampeerangst is dan hooikoorts angst. Maar omdat ik totaal geen ervaring heb met hooikoorts wist ik dat niet echt precies.
Het maakt ook niet uit natuurlijk en ik ga me nergens mee bemoeien, dat regelen de heren maar lekker zelf.